Overige spoorzaken > Treinsamenstellingen

EPCargo limestone trein naar Oss

(1/2) > >>

Falcon10:
Gegroet,

Vandaag kwam ik volgende prachtige foto tegen :



( foto van Šimon Prečuch )

Blijkt een limestone trein te zijn van Opatovice nad Labem ( Tsjechie ) naar Oss in Nederland.

Als ik goed voor heb heeft nog geen modeltreinfabrikant de EPCargo Vectron in Ho aangekondigt/uitgebracht ( correct ? ).
En de goederenwagons er achter, lijken me Eanos wagons, iemand enig idee of die van CD Cargo of PKP Cargo zijn, of een andere maatschappij, dat is niet duidelijk op de foto.

u43hvs:
Deze foto geeft misschien antwoord op je vraag https://www.flickr.com/photos/157651496@N08/49905218716

Falcon10:
Bedankt Hisko.
Die foto verteld al dat het Eaos wagons zijn.
Ik heb het idee dat het er van CD Cargo zijn ( op de eerste foto zie je nog net in het zwart cargo staan, er vlak voor ook nog iets, maar geen idee wat, ik vermoed het CD Cargo logo )
Voor zover ik kan terug gaan en vinden, zijn deze Eaos wagons ook nog door geen enkele modeltreinfabrikant uitgebracht ( als ze van CD Cargo zijn in het blauw ).

Joost O:
Vraagje: wie en waarvoor heeft in Oss zo'n lading kalksteen nodig?

Thanks,

Joost

Floris Dilz:
lijkt me cd cargo ja, met dat logo en de tint blauw vink niet paars genoeg voor pkp cargo. Roco heeft een heel aardig lijkende eaos (paar kleine detailverschillen) in zo ongeveer alle mogelijke versies behalve deze gemaakt dus wie weet, komt vanzelf waarschijnlijk.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie