Vraag en antwoord > (Her)beginners

ho baan 514 cm bij 262

(1/2) > >>

kimi07:
Naar 2 jaar ben ik weer veder gegaan met de baan.

er ligt roco line rails.
IK rij geautomatiseerd met koploper.
En wil ik met 10/14 trein rijden, waar onder met goederentreinen  en passagiertreinen.
En ruimte over laten voor scenery met het faller car systeem.

De 2 schaduwstation's zijn af.
En getest in koploper.

 

Dit is schaduwstation 1.
Het tweede schaduwstation is in spiegelbeeld.


De schaduwstation's in koploper.

Nu nog vedder met het baanplan.
Het baanplan is in grote lijnen op gezet.
Maar ik moet het nog finetunen of compleet veranderen.
Misschien hebben de mede spoor gebruikers goed adviezen.



een foto van het baan plan.

station 1
Is een gecombineerd goederen en passagierstation.
Die wil ik nog veder uitbreiden voor een rangeer spoor met industrie

Station 2 is een kopstation.
Is een pagagierstation iets hoger gelegen.
De bocht die er voor ligt wordt misschien een helix. Dan moet je de andere sporen aan passen.
Of het spoor er voor omhoog laten lopen. dan moet je de wissels aan passen.

Station 3 semi kopstation.

De sippel spoorlijn van de beide schaduwstation's loopt naar benen.
Dat zijn eigenlijk al vaste maten.

het treinplan.

Van station 2 en 3 wil ik een passagier stoomloc heen en weer laten rijden.
Hondekop 1 heen en weer van station 2 naar het schaduwstation.
Hondekop 2 heen en weer van station 3 naar het schaduwsation.
Hondekop 3 ?
Vrim 1 van schaduwsation 2 naar station 1,3 schaduwstation 1 station 1 schaduwstation 2
Vrim 2 ?
Ice van schaduwstation's naar station 1

goederen treinen ?


naar schaduwstation 1


het hoger gelegen kopstation 2.
Die helling met de bocht wordt nog verandert ::)



semi kopstation 3

Ik ben nog niet tevreden met het baanplan dat wordt nog puzzelen.
aan de 122 cm kant, komt nog een man gat dat wordt nog puzzelen met het spoor en uit meen bare scenery.



Frans Peeters:
Probeer eens los te komen van de rechte lijnen en haakse bochten.

Gooi er eens iets schuins in, een spoor in een flauwe bocht, smijt er gewoon 1 station uit, ...
Als ik de lengte van de opstelsporen in je schaduwstations zie, zijn het geen enorm lange treinen die je laat rijden, ik schat hooguit 1,5m lang (1,5 flexlengte of toch zoiets bij benadering)
Bekijk vooral wat je wil doen. Treinen voorbij zien rijden vanuit je luie zetel of zelf met een trein bezig zijn met rangeren en dat soort dingen.
De dingen die je dan graag doet zet in de kijker, en het andere laat je gewoon weg of minimaliseer je op een paar spoortjes.
Je hebt een zee van plek, maar door je schaduwstation al zo in te plannen zet je jezelf wel vast voor de rest. Andersom werken had logischer geweest, eerst je zichtbaan plannen en dan je schaduwstation.
Succes

Klaas Zondervan:
Wat ik niet fraai vind is dat je helemaal doorgaat tot in het hoekje onder het schuine dak. Zo heb je geen ruimte om een achtergrondplaat te zetten.

kimi07:
Frans Peeters

Als ik de lengte van de opstelsporen in je schaduwstations zie, zijn het geen enorm lange treinen die je laat rijden, ik schat hooguit 1,5m lang (1,5 flexlengte of toch zoiets bij benadering)

Van schaduwstation 1 zijn de opstelsporen 130 cm. De achterste twee zijn 180 cm.
Van schaduwstation 2 zijn ze langer. Daar heb je de trap niet.
Daar zijn ze 190 cm. En de achterste twee zijn 150 cm.

Ik ben nog bezig geweest met het ontwerp.

Ontwerp 2.



Rood zijn de stations.
Paars industrie.
En grijs zijn de wegen. Maar dat komt later wel.

En ontwerp 3.



Rood de stations.
Paars industie

jandcargo:
Hallo,

Wat een prachtige ruimte!!
Naar mijn idee is daar veel meer mee te doen dat dat je nu hebt neergezet.
Probeer er eens wat fantasie in te brengen door speelse lijnen aan te brengen.
Ook is het goed om een duidelijk plan te hebben wat je wil uitbeelden en hoe je de treinenloop ziet.
Daaruit vloeit vanzelf uit voort hoe je sporen legt en stations bouwt.
Zo lijkt mij dat kopstation met de draaicircel weinig zin hebben.
Belangrijkste is echter dat je er plezier aan beleeft.

succes jandcargo

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie