Vraag en antwoord > Modeltreinproblemen

Koploper lima

(1/2) > >>

TUKKER1:
Goedenavond, ik ben nieuw hier en bezig met het bouwen van mijn analoge baan! Nu heb ik verschillende baanvakken en beide rails geïsoleerd, maar rijdt ik naar ander baanvak, is het een probleem met de koploper, voorste draaistel stroom en achterste draaistel motorwagen de motor. Bij andere treinen kom ik geen probleem tegen.
Wie wet de oplossing, nu heb ik een rails met ander baanvak doorgeschakeld!

Klaas Zondervan:
Worden die twee baanvakken uit verschillende trafo's gevoed? Dan krijgt de trein de plus uit de ene trafo en de min uit de andere. Er is dan geen gesloten stroomkring.
De oplossing is om maar 1 rail te isoleren en de andere te laten doorlopen.

TUKKER1:
Bedankt voor je reactie, dus mijn idee was zo gek nog niet
Klopt inderdaad dat ik meerdere stroomkringen heb!
Top

phdirk:
Hallo Tukker,

De Lima Koploper is een prima rijdend treinstel, maar is berucht vanwege zijn slechte stroomafname in de standaarduitvoering. Zoals je zelf al aangeeft heeft het voorste draaistel van de motorbak aan één kant stroomafname en het motordraaistel aan de andere kant. Dat is niet erg betrouwbaar.
Ik heb alle wielen van beide kopbakken van stroomafnemers voorzien en de bakken doorverbonden met stroomvoerende koppelingen. De Koploper rijdt nu zonder problemen.

TUKKER1:
Bedankt, ik ben eerst nog aan bouwen van mijn baan, mijn baan 1s zo'n 12m2 en tweederde gebouwd. Inderdaad mooi treinstel ik heb er meerdere, maar laterevexemplaren als KLM en Randstad zijn slecht en rijden lang niet zo goed! Ik heb zo een koploper met dummy erachter aan! Eerst denk ik aan een andere motor, iets als Falhaubmotoren heeft één stand opmtreinenbeurs mee gezien, voor Lima.
Koppeling en stroom doorvoer, lijkt mij moeilijk en misschien wordtvhetvooit nog een keer.
Groet henri

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie