Vraag en antwoord > Elektronica en analoog

Digikeijs digitale ledstrip | LEDjes aan aux blijven zwakjes branden

(1/3) > >>

MathynK:
Beste forumgenoten,

Sorry voor de enigszins vage titel, maar ik loop tegen een gek probleem aan wat ik nog niet eerder heb meegemaakt. Bij een stuurstand wagon heb ik een Digikeijs DR800 digitale ledstrip aangesloten. Het schema is als volgt:

Ik heb een A-sein, twee bi-color ledjes onder (A en B), 1 led boven (C).
LED A is gekoppeld aan AUX 0 voor en AUX 0 achter (draad wit & geel)
LED B is gekoppeld aan AUX2 en AUX 0 achter (rangeersein mogelijk via F3, sluitlichten gekoppeld met LED A)
LED C is gekoppeld aan AUX 0 voor (om A-sein te krijgen)

Via functiemappen is alles werkend gekregen, alleen zit ik met 1 probleem.... Bij de frontlichten werkt alles keurig, alle drie de ledjes gaan branden. Echter, wanneer ik sluitlichten brand blijft het bovenste LED C heel zwakjes branden. Dit terwijl hij echt alleen aan AUX 0 en de gemeenschappelijke plus gekoppeld zit.

Wat doe ik fout? Moet ik soms een nóg hogere weerstand plaatsen vanwege een zwakke reststroom? 10k leek mij ruim voldoende..
Bij het uitschakelen van F0 gaan alle lampjes netjes uit. Bij het inschakelen van F3 (AUX2) gaat hij wederom zwakjes branden.

Alvast bedankt!

Groet, Mathyn

MathynK:
Wat foto's voor de duidelijkheid:


Frontseinen


Sluitseinen, je ziet het ledje aan het dak heel lichtjes branden


Hier zie je dat echt alles uit is wanneer F0 uit staat


Zo loopt de elektronica, 10k weerstand bij de voet van de stekker


En hier het dak, met ook een eigen weerstand

Groet, Mathyn

ruudns:
....begin eens met elke led zijn eigen weerstand te geven. Indien 2 leds in serie op één weerstand kan ook.

AB 7216:
Probeer de draden van het A sein eens geheel los te leggen van de overige bedrading.
Nu zie ik deze mee getwist met de rest, en dat kan leuke resultaten opleveren.

Groeten Arjen 

Gerke:
De tip van Arjen zou ik je ook adviseren. Ik leg de lakdraden ook altijd los van elkaar.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie