Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De (3d) knutsels van Ronald. door DH1-3104
Vandaag om 19:19:06
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Bahn-AG
Vandaag om 19:16:54
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 18:39:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 17:40:42
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing  (gelezen 78613 keer)

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #195 Gepost op: 14 augustus 2020, 09:56:55 »
Ja, had je nou de organisatie nog gemaild over die plattegrond?
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

VvKan

  • Gast
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #196 Gepost op: 14 augustus 2020, 09:57:32 »
Allemaal pure speculatie van Bernard en niet op feiten gebaseerd..... Dus Bernard, graag een bron als het feiten zijn.
Dit is geen speculatie, maar het weergeven van een mening.  En de bron, die leidt tot deze meningsvorming staat er mijns inziens bij:  landelijk bekend gemaakt.
Dat is mijn mening.
En het eindeloos afmaken van Brigitte Bardot, omdat die een gepeperde mening heeft gegeven, en misschien ooit eens wat stouts heeft gedaan, vind ik walgelijk, dit forum onwaardig.
Ook dat is mijn mening.
Veroniek.

ns2011

  • Offline Offline
  • Berichten: 56
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #197 Gepost op: 14 augustus 2020, 10:00:16 »
niets gehoord !

Carel Ruysink

  • Offline Offline
  • Berichten: 1060
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #198 Gepost op: 14 augustus 2020, 10:27:24 »
Met 15 pagina's voorbeschouwing is het meeste wel gezegd, vaak badinerend vaak angst en/of paniek, soms gewoon ontkennend.
Maar uiteindelijk is het vrij simpel; je eigen beslissing.

Ga je niet, dan mis je wat, gaat het niet door dan mist iedereen wat.

En ook; corona is er en corona blijft er en pas heel veel jaren later zal het langzaamaan afzwakken.
Ik hoop dat we al veel eerder wat nuchterder en met zinniger/consequenter maatregelen verder zullen leven.

Carel
Als je bang bent voor de dood dan heb je geen leven

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2055
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #199 Gepost op: 14 augustus 2020, 10:49:04 »
dag G_J
excuses in deze
ik bedoelde camping de Appelhof .
Ik bekijk inderdaad vanuit een ver land en daardoor soms met een ander perspectief
groet kees

g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1637
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #200 Gepost op: 14 augustus 2020, 10:57:43 »
@ Marty,

Ik draaide even twee volstrekt bijzondere berichten flexibel in elkaar... Is ook een gave ;D

G-J

bask185

  • Online Online
  • Berichten: 4007
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #201 Gepost op: 14 augustus 2020, 11:02:54 »
Huh  ???  BB.... heb ik iets gemist  ???
volgens mij niet, ik heb haar naam gezocht op bnls, maar slechts 4 hits waarvan er 2 op een draadje waren over bollenwagens waar de afkoring BB voorbij kwam. Dus waar die opmerking vandaan is gekomen, maakte mij ook nieuwsgierig tot dat ik het bovenstaande bericht las.

Citaat
Dit is geen speculatie, maar het weergeven van een mening.
Ik snap waarom je het zo zou kunnen interpreteren omdat er staat "ik vrees", maar ik moet ook gaan voor het kopje speculaas want,
Citaat
ik vrees dat de beurs niet doorgaat
komt bij mij met de context toch meer over als "het zal waarschijnlijk toch niet doorgaan" en dat vind ik dan weer (negatief geladen) speculaas. Maar je kan het ook interpreteren als "ik denk dat de beurs niet doorgaat" en dat is dan wel weer meer mening dan speculaas.
Laten we het er op houden dat deze mening/speculaas 'interpretatie afhankelijk' is  ::) en dan hoeven we er ook geen nieuw draadje te laten afsplitsen met een verhitte discussie.

En het eindeloos afmaken van Big Boy omdat die een gepeperde mening heeft gegeven, en misschien ooit eens wat stouts heeft gedaan, vind ik walgelijk, dit forum onwaardig.
Ook dat is mijn mening.
Dat is een goede instelling (of mening of whatever). Probleem is voornamlijk dat BB zich ook niet echt bepaald netjes gedraagt en hij zegt rare dingen (mijn mening  :P). En als je je zo gedraagt dan roep je zelf ellende over je heen, en dit noemen wij wel eens 'karma'. In andere woorden; hij roept het ook wel een beetje over zich heen. En sommige mensen kotsen zulke mensen eenmaal eerder uit dan anderen. Ik vind ook van meneer BB (hoe hij ook mag heten, want hij wilt het nog steeds niet zeggen) dat hij beetje aan het 'trollen' is.

Mvg,

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #202 Gepost op: 14 augustus 2020, 11:10:44 »
Dit is geen speculatie, maar het weergeven van een mening.  En de bron, die leidt tot deze meningsvorming staat er mijns inziens bij:  landelijk bekend gemaakt.
Dat is mijn mening.
Veroniek.

Veroniek, ik ga er niet eens meer tegenin bij jou..... ;) Mission Impossible!

Maartenw

  • Offline Offline
  • Berichten: 546
    • Valleitrein
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #203 Gepost op: 14 augustus 2020, 11:28:10 »
Het lijkt net of, zeg maar, slechts 20% of nog minder van de forumleden naar de modelspoorbeurs van 29 augustus 'durft' te gaan. Ondanks de maatregelen van de organisatie.
Echter in mijn eigen, toch echt wel grote klantenkring, wordt door een overweldigende meerderheid toch wel genuanceerder er over gedacht.
Het lijkt dus sterk erop dat een klein groepje mensen angst op het forum ‘zaait’ en dus niet representatief voor het geheel is.
Ik kan mij zeker wel voorstellen bij mensen met een broze gezondheid, dat ze extra voorzichtigheid in acht nemen. Ik heb er ook alle begrip voor om wel of niet te gaan. Maar nu wordt telkens het beeld gecreëerd dat het bezoeken van een modelspoorbeus in augustus wel heel gevaarlijk is. In december is beursbezoek zeker niet veiliger...
(overigens is er al een kleine modelspoorbeurs in Joure geweest en daar hoorde je eigenlijk niemand over).

Was in maart de ziekenhuiscapaciteit en IC de maatstaf voor alle maatregelen, is dat nu niet meer het geval. Zoals dhr. van Dissel het deze week in de technische briefing aan de 2e kamer het ongeveer zo verwoordde leunt het beleid nu op het aantal positieve PCR testen. Omdat de ziekenhuis opnames en IC bezetting nu al langere tijd zeer laag zijn en dus niet meer als leidraad kunnen dienen voor maatregelen.
Ter verduidelijking heb ik de vrijheid genomen om de huidige RIVM grafieken integraal op te nemen in deze post.
Het is weliswaar geen (model)spoor gerelateerd plaatje is, maar gezien alle opmerkingen in voorgaande berichten is het nodig voor het overzicht. Veel mensen zijn visueel ingesteld en we weten allemaal: één beeld zegt meer dan duizend woorden.  ;)
Opmerking van een forumlid “Slecht nieuws hoorde vandaag dat Corona Virus weer aan het toenemen is in Nederland.” "Ik vrees dat de beurs in Houten zaterdag 29 augustus niet doorgaat" Kan ik derhalve niet goed plaatsen.
Dan zie je duidelijk in maart bijna gelijk met besmette patiënten ook de ziekenhuisopnamen sterk stijgen en een aantal dagen later de overledenen. Nu zien we al wekenlang een stijgen, maar een stijging ziekenhuisopnamen en overledenen per dag zien we gewoon niet terug in de grafiek. Een verdubbeling van heel weinig, is nog steeds heel weinig. Dus om puur op basis van stijging Positieve PCR testen een Modelspoorbeurs van 29 augustus niet laten doorgaan is wel erg voorbarig.


Er is op dit momenteel wel een nieuwe "golf" van mensen met verkoudheidsklachten, niet van Corona maar van het Rhinovirus. Bron RIVM
Je ziet dan ook dat vanaf week 20 het Rhinovirus overheerst, in week 30 is ook RSV er bijgekomen.
https://www.rivm.nl/sites/default/files/2020-07/iazari_wk30_19_20_website.jpg
Wat betreft PCR test is het volgende cruciaal:
Iemand bij wie de test positief is, BETEKENT NIET, dat die persoon ook daadwerkelijk klinisch is geïnfecteerd, ziek is, of ziek gaat worden. Dat kan een PCR uitslag helemaal niet aantonen. Daar heb je namelijk extra klinische parameters voor nodig, want de PCR detecteert niet eens, of er intact virus RNA aanwezig was in de persoon, noch kun je iets zeggen of het virus infectieus is, of is geweest.
Dhr. van Dissel wilde echter een vraag van een Kamerlid deze week hierover niet eerlijk beantwoorden maar draaide er een heel verhaal omheen.
Prof. dr. Diederik Gommers (Lid OMT) gaf een onderzoeker wel een eerlijk antwoord. ““Helemaal mee eens, Maar wij medici zijn hier van bewust”.
Het zijn dan ook politieke keuzes.
Soms zou je denken op een medisch forum beland te zijn, maar ja, er wordt telkens opgeroepen om niet een modelspoorbeurs te gaan terwijl een correcte onderbouwing onderbreekt. We moeten ook niet vergeten dat de organisatie ook allerlei maatregelen genomen heeft.
Volgens een mededeling 31-07-2020 van de Modelspoorbeurs Houten heeft 70% van de deelnemende standhouders zich aangemeld. (Eigen aanvulling: ofwel heeft zich niet afgemeld, ik hoef mezelf bijvoorbeeld niet iedere beurs weer aan te melden).
Volgens de RIVM richtlijnen kunnen ze 80% van de standhouders plaatsten.
En een hele belangrijke staat ook op hun Facebook: Gaat de beurs door omstandigheden niet door, dan krijgt u het betaalde geld retour!  (y)
Dus geen zorgen want Hobma heeft een goedlopende Modelbouw winkel...
Met vriendelijke groet, Maarten

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9156
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #204 Gepost op: 14 augustus 2020, 11:36:51 »
Het is ook wel een gejammer, over 2,5 weken weten we of het ok is of niet...

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #205 Gepost op: 14 augustus 2020, 11:47:25 »
Precies.... :)

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1372
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #206 Gepost op: 14 augustus 2020, 12:05:23 »
Inderdaad over 4,5 week weten we of het een succes was of een storm in een glas water.
Nee, ik ga niet en dat is niet eens zozeer voor mijn eigen gezondheid maar wel voor hen om mij heen.
Heerlijk voor de GGD om overal haarden t vinden die dan te herleiden zijn naar een beurs.
Want dat is wat er eigenlijk aan de hand is in dit land. De meeste zijn klaar met het virus en gaan over tot de orde van de dag . Met honderdduizenden naar het strand,(illegale)feestjes en samen slenteren door de stad.Met de mond de zorg opgehemeld maar met de voeten iets anders tonen en dat zag je ook in de 2e kamer toen de meerderheid van dit land gauw de zaal verliet voor ze ook met de voeten hun woorden van de mond mesten tonen.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #207 Gepost op: 14 augustus 2020, 12:35:31 »
> Heerlijk voor de GGD om overal haarden t vinden die dan te herleiden zijn naar een beurs.


Dit vind ik dus roeptoeteren (wat een prachtig woord is dat trouwens, "roeptoeteren" ;D )  Voor hetzelfde geld gebeurd er gewoon helemaal niks. Misschien letten de bezoekers (die allemaal heel goed weten wat de risico's zijn) gewoon best wel goed op. En passen we gewoon goed op voor die enkele die dat niet doet. En komen er helemaal geen brandhaarden die te herleiden zijn naar Houten, maar gewoon naar de plaatselijke Appie, café of recreatieplas   ::)

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1372
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #208 Gepost op: 14 augustus 2020, 12:47:53 »
Als je citeert ook het stukje er voor mee nemen. Geeft een meer realistisch beeld.<Inderdaad over 4,5 week weten we of het een succes was of een storm in een glas water.>
En ja ik mijdt alle drie de door jou aangedragen besmettingsplaatsen. En zelfs de super op incourante tijden als er nagenoeg geen volk is.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing
« Reactie #209 Gepost op: 14 augustus 2020, 13:06:53 »
In de eerste zin zeg je dat je het inderdaad niet weet, in de tweede zin dat je niet gaat   ;)  En dan in de derde gequote zin zeg je dat de GGD straks allemaal besmettingen gaat vinden op de beurs.

Ik snap wel wat je bedoelt maar we weten het gewoon niet. Het kan fout gaan maar het kan ook goed gaan. Het ligt voor een heel groot deel in de handen van de bezoekers zelf. En over het algemeen verwacht ik van modelbouwers meer discipline dan bv. jeugdige strandgangers en feestbeesten in café's.


Maar goed, ik heb volgens mij nu meer dan 20 niet-trein-gerelateerde reacties zitten tikken, dus ik moet er nu minstens twee keer zoveel wel-trein-gerelateerde berichten voor terugplaatsen  ;)