Er konnte erst nach 28 Kilometern bei Gengenbach mit Hilfe von Bremsklötzen auf ein Abstellgleis geleitet und schließlich gestoppt werden – dabei entgleiste der Zug.
Je komt zeker niet uit de "professionele treinen wereld"? Nooit van de een federspeicher gehoord? Bijna al het moderne materieel is er tegenwoordig mee uitgerust, zeker tractievoertuigen.L**koek
Nee, dat werkt zo bij vrachtwagens en bussen maar bij treinen niet.Anders zou je wagens nooit onberemd kunnen verplaatsen bijvoorbeeld.
Ik heb wel eens begrepen dat het juist wel zo werkt. Als een trein breekt zal deze daarom ook gelijk gaan remmen. Bij tractievoertuigen zal het intern misschien anders werken.Zie ook hier: https://nl.wikipedia.org/wiki/Trein#Remsysteem Hoe onberemd verplaatsen werkt weet ik dan weer niet.Er zullen hier toch ook wel mensen zijn die het precies weten?
Ik heb wel eens begrepen dat het juist wel zo werkt. Als een trein breekt zal deze daarom ook gelijk gaan remmen.
Bij tractievoertuigen zal het intern misschien anders werken.Zie ook hier: https://nl.wikipedia.org/wiki/Trein#Remsysteem
Hoe onberemd verplaatsen werkt weet ik dan weer niet.
Er zullen hier toch ook wel mensen zijn die het precies weten?
Het werkt wél en niet zo ...
Dat komt omdat...