Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS/32 door FritsT
Vandaag om 11:08:41
Perronhoogte TP3 door Pauldg
Vandaag om 10:59:34
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door Pauldg
Vandaag om 10:50:12
Handmatige bediening van wissels d.m.v. stangen door MartinRT
Vandaag om 10:47:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Hans GJ
Vandaag om 10:47:11
zelfbouw diesel vijf (DE-5) door FritsT
Vandaag om 10:22:10
De Hondsrugbaan door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:22:09
Verschil leveranciers DCC decoders? door spoorijzer
Vandaag om 10:19:50
Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 10:18:27
US diorama in H0 door ES44C4
Vandaag om 10:09:14
Zee. Land. door AB 7216
Vandaag om 10:05:01
Schneidersein door W.Broere
Vandaag om 10:04:53
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MOVisser
Vandaag om 09:56:58
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 09:52:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:36:22
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
Vandaag om 09:22:33
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door henk
Vandaag om 09:02:16
Modelbaan Beltheim. door Hans GJ
Vandaag om 08:39:25
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 08:25:21
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Basilicum
Vandaag om 08:12:20
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door NS264
Vandaag om 07:49:38
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
  

Auteur Topic: Station Veenwouden tussen 1975-1984  (gelezen 10381 keer)

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
    • Midland
Re: Station Veenwouden tussen 1975-1984
« Reactie #60 Gepost op: 12 maart 2023, 11:37:20 »
Hoi,

Een zeer geslaagd stukje NS baan. (y)

Ook de spoorberm mag er zijn.

Gr. Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

draaischijf2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 77
Re: Station Veenwouden tussen 1975-1984
« Reactie #61 Gepost op: 12 maart 2023, 17:24:21 »
Prachtig voorbeeld.
Ik heb in de zestiger jaren heel wat uurtjes op dat station doorgebracht.
Wel zie ik dat de bouwer spoor  1als doorgaand spoor heeft aangemerkt.
Dat was vroeger zo maar is eind jaren 50 gewijzigd in spoor 2 doorgaand.http://http:// met
Daardoor kwam de wissel binnen de overweg te liggen en kon vanuit het station worden bediend,
in plaats van uit post 37.Deze functioneerde daarna alleen nog als overwegpost.
Als er een trein in aantocht was ging de wachter op de fiets vanuit het station naar de overwegpost.
Het spoor werd vanuit richting Hardegarijp ter hoogte van de voormalige zuivelfabriek Freia in een "kronkel" gelegd om zo op het doorgaande spoor e sluiten.
Deze kronkel is pas bij de spoorverdubbeling ,welke bij het station begint,afgezwakt.
Vanaf de richting Zwaagwesteinde begon de kronkel bij de Feintenslaan
Ik kom er ehttp://
tijdperk 3 NS in opbouw

draaischijf2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 77
Re: Station Veenwouden tussen 1975-1984
« Reactie #62 Gepost op: 12 maart 2023, 17:26:36 »
Ik kom er liever niet meer, want het is nu net een tramhalte
en ik houd het maar liever bij de herinneringen.
Maar blijf dit draadje natuurlijk wel volgen.
Romani-P
tijdperk 3 NS in opbouw