Wat zijn we aan het bouwen? > Interessegroepen (IG's)

CAD-programma’s voor 3D-printers

(1/5) > >>

ingenium:

--- Citaat van: coldforged op 04 juli 2020, 22:29:30 ---Ik teken al sinds jaren technische tekeningen in autocad, maar dat is best een gedoe in 3d.

--- Einde van citaat ---

Waarom gebruik je niet Fusion360 ook van AutoCAD. Werkelijk een geweldig programma.

coldforged:
Ik heb fusion 360 gezien en bekeken, maar een paar zaken ben ik niet van gecharmeerd. Ondermeer dat het zondermeer minstens 1 keer per 2 weken online moet zijn, al je zaken online worden opgeslagen zonder dat je daar een keuze in hent (ja, er is een export, maar ze blijven maar syncen online zodra het can connecten) plus het is maar de vraag of het jaarlijkse free account zo blijft of dat ze iets anders bedenken ineens..
Ik heb zo geen moeite met cloud diensten, maar heb toch wel graag de optie om ook offline te werken en mijn bestanden voor mijzelf te kunnen houden...

ingenium:
Dan heb je bij Onshape zeker niets te zoeken, is puur cloud based en al je bestanden zijn automatisch ook van hen.

coldforged:
ook al? Je moet tegenwoordig je best doen haast om je spul van jezelf te houden zonder dat het ergens in een cloud zit, publiek of niet, maar geheid geindexeerd enz.. :(

Fritsprt:
Ik gebruik Fusion360 tot volle tevredenheid. Je hoeft echt niet eens in de twee weken online te zijn. alleen als je langere tijd niet online was moet je opnieuw inloggen.
Je tekeningen kan je ook gewoon opslaan op je harde schijf. Dus je bent ze nooit kwijt als Autodesk er mee aan de haal gaat.

Gr. Frits

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie