Algemeen > Het stationsplein

Hobby within a hobby!

(1/4) > >>

Ronald Halma:
 :)Moi moi,

Buiten modeltreintjes-gek ben ik een heel klein beetje audiofiel. Al vanaf het begin van ons trouwen heb ik geinvesteerd in de wat betere audioapparatuur. Begonnen ben ik in 1987 met een Marantz EC500 + eindversterker MM500, een destijds prijzige set van 1700 harde guldens (en toen ook nog eens in de aanbieding). In 1999 was ik 25 jaar in dienst bij mijn werkgever en met de daarbij verkregen bonus kocht ik een SR-5003 receiver. Daar hing ik de MM500 weer achter als de 2 muziekkanalen, de resterende uitgangen werden in gebruik genomen als 7-kanaals filmgeluid. De EC500 bleef in dienst als pure CD speler.
In de volgende jaren kreeg die toch wat kuren en reparatie vond ik toch wat prijzig. Inmiddels was de MM al een keer gerepareerd en was er ook een 2e MM bij gekomen. De warme sound van deze versterkers is geweldig en ze kunnen erg grote pieken aan in het vermogen, vandaar dat ik er zo gek mee ben. Een anderhalf jaar geleden kocht ik toch weer een CD speler, nu een echte losse en wel de CD6005:

20200702_180550 by Ronald Halma, on Flickr

En daarachter hangt dan weer dit :) :

20200702_180541 by Ronald Halma, on Flickr

De zwarte ziet er wat gehavend uit maar doet het meer dan prima. Inmiddels zijn beide voorzien van nieuwe eindtorren en doen het weer super (die torren waren overigens door eigen schuld gesneuveld maar dat is een ander verhaal! ;) ).

Vanmiddag kreeg ik via een weggeefhoek hier een Marantsetje aangeboden en ja, die wilde ik wel. Dat was een SR-47 tuner/versterker met een CD-48 CD speler. Die opgehaald en getest en beide deden het gewoon meer dan prima. Bij de plaatselijke Dorcas (winkel tbv vluchtelingenwerk) een setje Sony speakers gekocht voor het astronomische bedrag van 7,50 euro en ik heb een mooie audioset voor mijn werkhokje op zolder. Hier staat het als testopstelling in de kamer:

20200702_152437 by Ronald Halma, on Flickr

20200702_152429 by Ronald Halma, on Flickr

Het setje heeft een fijn geluid zo en ondanks de hoge leeftijd van de versterker (begin jaren 90) is deze in mijn optiek nog steeds superieur boven veel huidige standaard audiosets. Ik ben hier in ieder geval best blij mee!

MathynK:
Leuk Ronald!

Ik deel de audio hobby met jou en veel oude apparatuur kan inderdaad het gros van de nieuwe apparaten de kamer uit blazen. Marantz is daar zeker één van. Niks zo belangrijk als goed geluid! Ik ben ooit begonnen met een oude Sansui buizenversterker en ben de afgelopen jaren langzaam gaan upgraden. Maar soms hoeft het dus niet veel te kosten en heb je toch goede muziek tijdens de hobby (y)  (y)

Pauldg:
Ik zou ook maar eindigen met een oude Sansui buizenversterker. Zeldzaam goede kwaliteit was dat! Zowel qua geluid als qua bouw van het apparaat.

HenkN:
Eens en dan B&W speakers er aan.... Gij zult genieten

Ronald Halma:
 (y) :) ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie