Doel:€250.00
Donaties:€105.00

Per saldo:€-145.00

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 26-10-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

DR4088 aansluiting en diodeschakeling door RBlok
Vandaag om 14:44:26
Ontwerp Märklin C-rails spoorbaan, hulp gevraagd bij aantal railstukken door Eegtrain
Vandaag om 14:38:04
[BNLS-actie] Tolhuisje in 0, H0 en N door Huib
Vandaag om 14:35:24
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:31:06
Tortoise en DR4018 maakt een halve beweging door Paulus
Vandaag om 14:15:44
B-Models containerdraagwagens - Hoe zijn de ervaringen? door Arjan6511
Vandaag om 13:49:23
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door Wim Vink
Vandaag om 13:45:55
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Wim Vink
Vandaag om 13:44:00
Ronald bouwt een echte Micro Layout! door Wim Vink
Vandaag om 13:37:26
Van Swarzach naar Swarzburg door Wim Vink
Vandaag om 13:34:34
Fleischmann Piepsnijder door Noordernet
Vandaag om 13:31:26
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door 4020 281-4
Vandaag om 13:24:32
Buitenlust door FritsT
Vandaag om 13:15:37
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Sean
Vandaag om 13:01:44
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door henk
Vandaag om 12:59:34
Relaisbesturing of toch Arduino? door GMA70
Vandaag om 12:58:57
Volker Rail neemt 3x 1700 over van de NS door Thom
Vandaag om 12:42:37
Ombouw DB Donnerbüchse Befehlswagen Weinert 9258 door Huib
Vandaag om 12:40:20
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 12:24:18
Automatische koppeling komt niet ver genoeg omhoog door Wummeke
Vandaag om 12:19:06
Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80 door Dartje75
Vandaag om 11:49:34
Frans loodsje et cetera door VFR
Vandaag om 11:18:42
Goederenloods Apeldoorn door Ronald69
Vandaag om 10:54:52
20 toen door Teun
Vandaag om 10:47:35
BR 81 met rookgenerator in O voor belachelijk lage prijs door nkob
Vandaag om 10:38:01
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Cc72000
Vandaag om 10:32:36
Laag-Baarlo door Frank 123
Vandaag om 10:28:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 10:23:42
EifelBurgenBahn door nkob
Vandaag om 10:10:57
Postwagen/Dg HSM P445 / NS 2001 in messing. Schaal 0. door FritsT
Vandaag om 09:52:50

Auteur Topic: Corona-virologen, en alle andere Corona-gerelateerde berichten.  (gelezen 5072 keer)

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • Team Mitropa FNDL
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #15 Gepost op: 29 juni 2020, 16:45:32 »
Maar ja, volgens het volk heeft er de ruk verstand van..je kunt beter naar een dansleraar luisteren..

Hendrik Jan

• Offline Offline
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
« Reactie #16 Gepost op: 29 juni 2020, 17:12:12 »
Muzikanten dansen niet...

rock on
Hendrik Jan
Stupidity is the basic building block of the universe
-Frank Zappa

Te 2/2

• Offline Offline
  • Metrop-Märklin
Re: Corona-virologen
« Reactie #17 Gepost op: 29 juni 2020, 18:36:28 »
Die tikken alleen met de voet op de andere maten?
Jan Willem

analoog hybride DC baan (2-rail+3-rail),
CH, peco, piko, roco, k-rail

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #18 Gepost op: 29 juni 2020, 18:53:45 »
De gekkies krijgen veel te veel aandacht.
Een beetje hun complot theorietjes waanzin legitimeren door deskundigen verdacht te maken, krankzinnig gewoon.

BartvD

• Offline Offline
  • Relax, it is only a hobby.
« Reactie #19 Gepost op: 29 juni 2020, 19:33:20 »
Maar ja, volgens het volk heeft er de ruk verstand van..je kunt beter naar een dansleraar luisteren..

OK dus we hebben 17 miljoen corona experts, net als voetbal experts, discriminatie experts, toer de France experts etc. De beste stuurlui staan aan wal en het merendeel van het volk kan links niet van rechts onderscheiden laat staan iets vertellen hoe je een (in dit geval) virus een halt toe moet roepen voordat het, net als de pest in de middeleeuwen, ⅓e van de mensheid afslacht.

Ik had niet graag op die stoel gezeten nu en ook niet van de regering in het algemeen. Je steekt je nek uit, probeert het beste ervan te maken zonder dat er te veel slachtoffers vallen, wetende op voorhand dat "het volk" het allemaal beter weet. Ik ben blij met de besluitvorming die ze hebben gemaakt en uitgedragen anders had Nederland ook in het illustere lijst van doden gestaan zoals US (nr 1), Brazilië (2) en UK (3). Of had je liever een van die idioten hier aan het bewind gehad????
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn
Bij voorkeur in Schaal 0.

ivanzon

• Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 29 juni 2020, 20:49:59 »
Punt is dat de nummers 1,2 en 3 alledrie een compleet ingestort zorgsysteem hebben, grotendeels al voordat de eerste chinees begon te kuchen.
UK: Grootste deel van basis personeel vetrokken wegens Brexit. Visum plannen zijn dusdanig dat je daarmee geen basis personeel meer toelaat, dus die gaan ook niet meer terugkomen.

VS: Enorm hoge kosten en daardoor grootschalige zorgontwijking. Groot deel van de patienten is op dit moment niet in staat om voor zorg te betalen omdat bedrijven al dicht gingen in februari, en er sindsdien geen loon meer binnen is gekomen. Voor een test mag je $3000 neertellen als er geen medische noodzaak is, vandaar dat het malaria pillen verhaal daar zo populair is, dat is voor de gewone man nog net te betalen.

Brazilie: Olympische spelen was een PR stunt van episch formaat, als je niet bij private zorg terecht kan is je ovelevingskans behoorlijk veel lager.

Die 'dat het volk het beter weet' verhalen, tja die heeft het RIVM helaas zelf de wereld in geholpen... Door bijvoorbeeld hun eigen (icm duitsland) mondkapjes onderzoek naar de papierbak te verwijzen omdat dat toevallig politiek beter uitkwam. Ook het negeren van het ECDC onderzoek over ventilatie draagt nou niet echt bij aan je geloofwaardigheid als de rest van Europa er wel rekening mee houdt.

Te 2/2

• Offline Offline
  • Metrop-Märklin
« Reactie #21 Gepost op: 29 augustus 2020, 21:03:41 »
Wel eens gehoord van wetenschappelijk onafhankelijk onderzoek?
Het RIVM heeft dat niet.
Jan Willem

analoog hybride DC baan (2-rail+3-rail),
CH, peco, piko, roco, k-rail

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • Team Mitropa FNDL
« Reactie #22 Gepost op: 29 augustus 2020, 22:47:39 »
Nee? Waar is het RIVM van afhankelijk dan? Het enige wat ik weet is dat het dan gefinancierd door de staat wordt. Als je al gaat denken dat het RIVM een politieke agenda heeft dan denk ik dat je jezelf wel eens na mag laten kijken. Er is in dit land 1 ding wat niet verandert en dat is het ambtenaren korps. De regeringen wisselen maar de ambtenaren niet. Dus ga eens bij jezelf te rade en vraag je eens af wat het RIVMeventueel te winnen heeft bij de diverse adviezen die ze geven, niets dus..

RICROO

• Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: 29 augustus 2020, 22:54:44 »
Ik heb talkshows en allerlei berichten in de pers niet nodig om te begrijpen dat het virus flink heeft huisgehouden en nog steeds actief is. Vele mensen zijn overleden of hebben na een lange revalidatie uiteindelijk weer een deel van hun leven terug gekregen.

Meer motivatie heb ik niet nodig om voorzichtig te zijn en me te houden aan de regels die opgesteld zijn. En of die regels overdreven zijn of niet, dat maakt mij niet uit.

Richard

Frans

• Offline Offline
« Reactie #24 Gepost op: 30 augustus 2020, 01:07:58 »
Nee? Waar is het RIVM van afhankelijk dan? Het enige wat ik weet is dat het dan gefinancierd door de staat wordt.

Je bijt niet in de hand die je voedt!

Frans

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • Team Mitropa FNDL
« Reactie #25 Gepost op: 30 augustus 2020, 01:21:43 »
Nee klopt Frans, je overlegt met je regering. Das trouwens voor Belgie wel een heel lastig item. Wat ik dus zeg is dat de regering dus regelmatig verandert maar dat het ambtenaren korps intentie blijft. Wat zou een reden zijn voor de politiek om niet te luisteren naar dat wat het RIVM verteld en adviseert.

ivanzon

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 30 augustus 2020, 10:39:05 »
Wat het RIVM te winnen heeft met het napraten van het gewenste beleid:
Ten eerste dezelfde continuïteit als in het basis boek economie staat, namelijk de geldstromen die je nodig hebt om je organisatie in stand te houden.
Ten tweede is die 'vastheid' in de praktijk een stuk minder vast dan wordt beweerd. Het lager en midden kader blijft over het algemeen wel lang hangen, maar de top heeft gewoon te doen wat het kabinet opdraagt. Want als jij het niet doet is er wel een commerciële partij te vinden die hetzelfde onderzoek kan uitvoeren tegen een scherpe prijs...

BartvD

• Offline Offline
  • Relax, it is only a hobby.
« Reactie #27 Gepost op: 30 augustus 2020, 10:47:50 »
Ik ben banger voor de farmaceutische industrie die, zoals in het verleden is gebleken, zich er niet voor schroomt om redelijk hoge douceurtjes te geven aan een iedereen die hun medicijnen gaan promoten en/of voorschrijven. Dit ging van hoge omzet kortingen voor de apotheker t/m flagrant omkopen van ambtenaren. Dit gedrag zijn ze helaas nog steeds niet kwijt.

Het RIVM (en denk ook 2e kamerleden nog een aantal andere overheids instanties die continu lastig gevallen worden door de lobbyisten van deze industrie) hebben denk ik meer moeite om de invloeden uit die hoek te pareren dan dat zij de stem zijn van een minister of minister president. Die laatsten zijn na 1, 2 of 3 termijnen vertrokken terwijl de ambtenaren van het RIVM en  de leden van het OMT dan nog steeds hun werk aan het doen zijn.

Als je denkt dat het RIVM meerdere belangen behartigd denk ik dat je eens naar hun statistieken moet kijken. Die zijn constituent en hun bronnen zijn te controleren (mits je de moeite neemt). Die zijn solide en ook wetenschappelijk te verdedigen.

En, mag ook een RIVM en OMT, niet wel eens op zijn schreden terug komen omdat er nieuwe feiten op tafel zijn komen te liggen dus een aanpassing van de richtlijnen nodig zijn ...... Of ga je dat ook als falen zien of zwalkend beleid noemen?

En misschien heeft het RIVM en OMT het bij het juiste eind en onze zuiderburen, Fransen en Spanjaarden niet..... Het wil nog niet zeggen dat als de massa iets gaat doen of ergens iets van vind dat ze dan automatisch het gelijk aan hun kant hebben. De massa is makkelijker te beïnvloeden door allerhande schrewers op de zijlijn dan iemand die nuchter verteld wat er aan de hand is.

Mijn conclusie; ik blijf de aanbevelingen van onze regering, gebaseerd op de bevindingen van het RIVM en aanbevelingen van het OMT, opvolgen en zie dat als beste kanshebber om deze corona crisis te boven te komen. De zogenaamde zelf geïnstalleerde schrewers die in kranten en TV programma's aandacht opeisen omdat zij alles beter weten, laat ik links liggen.
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn
Bij voorkeur in Schaal 0.

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #28 Gepost op: 30 augustus 2020, 11:14:55 »
Nee? Waar is het RIVM van afhankelijk dan? Het enige wat ik weet is dat het dan gefinancierd door de staat wordt. Als je al gaat denken dat het RIVM een politieke agenda heeft dan denk ik dat je jezelf wel eens na mag laten kijken. Er is in dit land 1 ding wat niet verandert en dat is het ambtenaren korps. De regeringen wisselen maar de ambtenaren niet. Dus ga eens bij jezelf te rade en vraag je eens af wat het RIVMeventueel te winnen heeft bij de diverse adviezen die ze geven, niets dus..

Ik zou dan toch dit artikel eens lezen in de Volkskrant.

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 30 augustus 2020, 11:28:27 »
Als je denkt dat het RIVM meerdere belangen behartigd denk ik dat je eens naar hun statistieken moet kijken. Die zijn constituent en hun bronnen zijn te controleren (mits je de moeite neemt). Die zijn solide en ook wetenschappelijk te verdedigen.
Op hun statistieken zijn wel aanmerkingen te maken. En dat moet ook vooral blijven gebeuren, want het RIVM is bij lange na niet heilig. Bij bijvoorbeeld de ziekenhuisopnames baseert het RIVM zich volgens Ernst Kuijpers op getallen die al een week oud zijn, zo zei hij dinsdag bij Jinek.

En, mag ook een RIVM en OMT, niet wel eens op zijn schreden terug komen omdat er nieuwe feiten op tafel zijn komen te liggen dus een aanpassing van de richtlijnen nodig zijn ...... Of ga je dat ook als falen zien of zwalkend beleid noemen?
Deden ze dat maar. Dan was nu veel algemener bekend dat aerosols een groot aandeel hebben in de verspreiding van het virus en hadden we veel gerichter kunnen inzetten op een bestrijding van het virus via die weg.

Mijn conclusie; ik blijf de aanbevelingen van onze regering, gebaseerd op de bevindingen van het RIVM en aanbevelingen van het OMT, opvolgen en zie dat als beste kanshebber om deze corona crisis te boven te komen. De zogenaamde zelf geïnstalleerde schrewers die in kranten en TV programma's aandacht opeisen omdat zij alles beter weten, laat ik links liggen.
Waarom? Ik mag hopen dat je niet klakkeloos alles overneemt van wat het RIVM zegt. Ik zou goed kijken naar de onderbouwing daarvan en kijken of die valide is of dat er misschien wel andere mogelijkheden zijn.
Hierbij wel de opmerking makend dat schreeuwen, als tokkies op een veld gaan staan of geweld gebruiken tegen de politie niet goed is. Echter, op basis van argumenten moet wel de dialoog worden aangegaan en met name in Op1 wordt het virus nu heel eenzijdig belicht.