void loop() { switch(state) { case 1: // idle if(digitalRead(SENSOR1_PIN) == LOW) transition = 12;
void loop() { switch(state) { case 1: // sommige mensen doen dit, omdat de case een label is, een oud obsolete ding uit assembly. if(digitalRead(SENSOR1_PIN) == LOW) transition = 12;// of als void loop() { switch(state) { // dit is iets meer standaard case 1: // idle if(digitalRead(SENSOR1_PIN) == LOW) transition = 12;// of als void loop() { switch(state) { // dit is iets meer standaard case 1: // Ik ben zelf geen fan van inspringen na een : alleen na een { maar ook dit wordt geaccepteerd if(digitalRead(SENSOR1_PIN) == LOW) transition = 12;
case 8: // blinking, gate closing if(digitalRead(SENSOR1_PIN) == LOW) transition = 89; break; case 9: // blinking,waiting last wagon if(digitalRead(SENSOR1_PIN) == HIGH) transition = 9,10; case 10: // blinking, gate opening if(angle == GATE_OPEN) transition = 10,11; break;// dit is netter case 8: // blinking, gate closing if(digitalRead(SENSOR1_PIN) == LOW) transition = 89; break; case 9: // blinking,waiting last wagon if(digitalRead(SENSOR1_PIN) == HIGH) transition = 9,10; // het klopt dat hier geen break hoort te staan neem ik aan case 10: // blinking, gate opening if(angle == GATE_OPEN) transition = 10,11; break;// wat ik dan zelf nog wel eens wil doen is, creatief uitlijnen en meer dingen per regel zettenswitch(state) { case 7: if (millis() > time_to_close_gate) transition = 78; break; // blinking, gate still open case 8: if(digitalRead(SENSOR1_PIN) == LOW) transition = 89; break; // blinking, gate closing case 9: if(digitalRead(SENSOR1_PIN) == HIGH) transition = 9,10; // blinking,waiting last wagon case 10: if(angle == GATE_OPEN) transition = 10,11; break; // blinking, gate opening case 11: if (millis() > time_to_open_gate) transition = 11,1; // hier hoort wel een break eigenlijk}
case 1: // idle...case 2: // blinking, gate still open...case 3: // blinking, gate closing...case 4: //blinking waiting last wagon...case 5: // blinking, gate opening...case 6: // gate open , but still blinking// Beter is:enum states { idle, gate_is_open, waiting_last_wagon, gate_opening, still_blinking,}...case idle:...case gate_is_open:...case gate_closing:...case waiting_last_wagon:...case gate_opening:...case still_blinking:
byte state = idle;...case idle:
transition = 9,10;encase 9:10,