Doel:€250.00
Donaties:€206.00

Per saldo:€-44.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 04-07-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Paul1969
Vandaag om 17:33:26
Pfarrerwinkel bahn door Paul1969
Vandaag om 17:17:02
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 17:08:42
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Ronald69
Vandaag om 17:05:00
Rijdag bij Wullum NS door Wim Rosbender
Vandaag om 17:03:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tuurtje
Vandaag om 16:55:06
Grootte van mijn baanplan door marco
Vandaag om 16:54:31
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 16:43:28
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door piksov
Vandaag om 16:35:35
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 16:31:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjan6511
Vandaag om 16:25:00
Metaalplaat haaks vouwen door Pauldg
Vandaag om 15:48:40
Roco Wissel herstellen door Cor--24
Vandaag om 15:44:44
Programmer problemen en vragen door ronaldvd2000
Vandaag om 15:20:58
Privé smalspoorbaan in de tuin door Sven
Vandaag om 15:05:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 14:56:41
HTM PCC 1003-1024 in H0 - Die met de kleine raampjes door Pauldg
Vandaag om 14:45:35
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door MvGestel
Vandaag om 14:36:36
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 14:35:43
Raadplaatje door Jelmer
Vandaag om 14:23:32
Robula: Na 60 jaar 3-Rail stap ik over op 'die kleine Rote' door R.C.Grootveld
Vandaag om 13:49:59
Dreefbahn in aanbouw. Gecombineerd Marklin & Smalspoor door Jelmer
Vandaag om 13:02:57
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door MaraNCS
Vandaag om 12:08:27
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door MichielB
Vandaag om 12:02:03
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:35:14
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 11:16:29
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing + bespreking door Dave.......
Vandaag om 10:56:21
MODELSPOOR 2024 by MTD - 19 & 20 oktober 2024 in Edegem (B) door Ronald Halma
17 September 2024, 23:49:14
10de Modelspoor Expo 2024 (28 en 29 September te Wieze) door Frans Peeters
17 September 2024, 23:36:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Wim Vink
17 September 2024, 22:19:51

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 281638 keer)

locvanpuffelen

• Offline Offline
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1860 Gepost op: 13 August 2024, 19:54:07 »
Nieuwe stunt van DHL, overigens de eerste echte klacht, terwijl veel pakket netjes bezorgd of afgegegeven werden bij het DHL-servicepunt vlakbij ons.

14 dagen geleden kocht ik wat bij een modelbouwzaak aan de andere kant van Nederland.
Via mij DHL-app zag ik dat het dezelfde dag aangemeld was en de volgende dag afgegeven bij het DHL servicepunt. Daar bleeft het dagen liggen. DHL gevraagd wat er aan de hand was. Antwoord was vaag van 'sdrukte, vakantietijd etc". En "vraag het na bij het servicw punt". Maar daar had ik geen telefoonnummer van. Ik kon het ook niet vinden op internet en DHL gaf het niet.

Ik heb toen een dag later een klacht ingediend en er is bij DHL een zoekopdracht ingevuld. Binnen 3- tot 5 werkdagen zou ik uitslag krijgen.

Na een week maar contact gezocht met verkoper. Deze ging naar de winkel waar het pakket was afgegeven. Bleek het pakket daar nog te liggen want DHL was de hele week nog niet langs geweest. Verkoper heeft het pakket daarna naar een ander punt gebracht en de volgende dag kon ik zien dat het gesorteerd was. De dag daarna werd het keurig bezord.

Binnen een uur hierna kreeg ik een bericht dat het pakket gewoon was bezorgd. Maar dat duurde 5 dagen nadat ik de klacht ingediend had. Blijkbaar was het moeilijk om vanuit dhl even contact op te nemen met het servicepunt van verzender. En ook anders om, wat dat pakket heeft er ruim 5 of 6 dagen gelegen.

zuylen

• Offline Offline
« Reactie #1861 Gepost op: 14 August 2024, 11:26:25 »
Met DHL heb ik zeer slechte ervaringen. Want op het tijdstip van levering hadden zij het in plaats van bij mij thuis bij een afhaalpunt gedumpt. Er stond niet bij welk afhaalpunt dat was. Ik moest mijn pakket eens een keer in een dorp verderop halen, simpelweg omdat DHL het niet wilde afleveren. Bovendien stond op het niet thuis briefje (terwijl ik thuis was) geen adres waar het pakket was achtergelaten.

Bor de Wolf

• Offline Offline
« Reactie #1862 Gepost op: 15 August 2024, 16:22:56 »
https://nos.nl/artikel/2533370-postbode-in-hengelo-gooit-drie-weken-lang-alle-post-weg-onacceptabel

Lekker bedrijf is dat... Screenen ze het volk dat ze aannemen niet vooraf?

Bor

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #1863 Gepost op: 15 August 2024, 16:32:28 »
En is dat een garantie dan dat zoiets nooit gebeurt?

https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

RikM

• Offline Offline
« Reactie #1864 Gepost op: 15 August 2024, 18:02:38 »
 :police: Denk dat het probleem in de status van de post bezorger ligt. Voorheen was dat een postbeambte*. Wat de de naam al zegt een persoon met een ambtelijke taak. Namelijk post bezorgen. Post was wettelijk beschermd. Zowel afzender als ontvanger konden er vanuit gaan dat deze de volgende werkdag bezorgd was. Postbezorging was hoofdactiviteit. Niet bezorgen, openen of anderszins ongeoorloofde handelingen waren een misdrijf. Nu is deze bescherming er niet meer en de hoofdactiviteit is geld verdienen.
De ellende en schade  die (niet)ontvangers hebben staat in geen verhouding tot de sancties.
* wie herinnert zich nog Piet Kleine die na het behalen van goud op de Olympische Spelen aan de minister vroeg om een baan als postbode (en kreeg) of voetballer Berry van Aerle met hetzelfde beroep.
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery

hermanvk

• Offline Offline
« Reactie #1865 Gepost op: 15 August 2024, 22:59:44 »
De beste bezorger is de consument die zelf afhaalt?  ;D
En dat lukt dus niet altijd... ;)

Eén keer ben ik inderdaad om gereden... 800 km rond trip, en één nachtje hotel erbovenop, maar het was de moeite waard. Ik ontmoette dan ook de verkoper, had een goed gesprek met hem ook nog, terwijl hij mij de hele koop liet zien en de locs liet testen.  (y)
Ik wou foto't van de "buit" hier publiceren, maar denk dat ik dat beter in een apart draadje ga doen.

En wanneer het (zelf afhalen) niet lukt, is het omdat de afstand een ietsjes te groot was.
Ik had de kans om een pak rails, bovenleiding en nog wat meer te pakken te krijgen. Alleen de afstand:
Het hele pakket kwam uit Gainesville,GA (Georgia in US), toch nog altijd 3800km (enkele reis) en dat was mij toch een ietsjes te ver.
De hele lading werd dan toch opgestuurd in twee afzonderlijke dozen, die elk hun eigen weg vonden naar mij toe... met iets van een week verschil.
Afgeleverd aan mijn PO Box.
Dat was dan wel afkomstig van een privé persoon, die ik enkel leerde kennen via een forum. En we leerden mekaar beter kennen, omdat ik als vrachtwagen chauffeur maandelijks de ringweg van Atlanta,GA met zogenaamde "oversize load" , toen bleek dat hij daar dergelijke vrachten meermaals had gezien en nu eindelijk te weten kwam hoe, wat en waar die vrachten voor dienden. (Het waren die hele grote banden, tot 4m diameter). Bleek dat hij ook "oversize" had gereden, maar dan wel de "echte"... ;)

Voor de rest had ik via eBay nog twee (kleinere) aankopen, ééntje uit Duitsland en het andere uit Ballwin,MO (Missouri - 2800km). Ik geloof dat de Duitse levering met DHL gebeurde en de andere twee via USPS (de Amerikaanse post).
Alledrie werden dan overgedragen naar de Canadese post, zodat de lading in mijn PO Box terecht kwam. Het Duitse pakket was klein genoeg om in de bus te passen, de andere twee (in totaal dus drie leveringen) waren te groot, en dat wordt hier dan opgelost door ofwel een kaartje in mijn bus te steken, zodat ik het pak kan afhalen (de lokale post is ook 's zaterdags open ;) ) of een sleutel naar een grotere bus, waar ik dan het pak kan ophalen (en uiteraard de sleutel ook kan achterlaten.)

De andere leveringen, die ik regelmatig heb is aankopen bij amazon.ca, die het pakje altijd gewoon achterlaten aan de voordeur...
Ik kan wel het laatste half uur volgen via een link bij amazon.ca, en dus kan ik de chauffeur opwachten... ;)
Maar daarbuiten dus -zoals gezegd- wordt het pakketje gewoon aan de voordeur achtergelaten en krijg ik een foto daarvan op mijn email...

Na 40+ jaar, gevonden: Analoog en M-rails

d.vanaalst

• Offline Offline
« Reactie #1866 Gepost op: 15 August 2024, 23:30:05 »
Gisterenmiddag op eBay in Duitsland een aankoop gedaan, vandaag werd het rijtuig al keurig afgeleverd. Dank @DHL (y)

Groet Dennis
Groeten Dennis

hermanvk

• Offline Offline
« Reactie #1867 Gepost op: 16 August 2024, 00:10:45 »
Gisterenmiddag op eBay in Duitsland een aankoop gedaan, vandaag werd het rijtuig al keurig afgeleverd. Dank @DHL (y)

Groet Dennis
Ik vergat nog even te vermelden, dat de levering via DHL een dag na verzending aankwam in Toronto, Ontario, Canada... het duurde dan nog een week eer het met Canadapost tot bij mij geraakte... (3400km)
Na 40+ jaar, gevonden: Analoog en M-rails

Ferdinand Bogman

• Derde generatie Fleisch-mann
  • Offline Offline
  • Klaar voor vertrek
« Reactie #1868 Gepost op: 12 September 2024, 09:08:07 »
Voor de mensen wiens bestelling ooit is zoekgeraakt, probeer het eens hier:

Bij pop-up winkel King Colis in Utrecht koop je deze week verloren pakketjes met onbekende inhoud
Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd: Wohnzimmer Rbf