Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 2015 stroomafname probleem door hmmglaser
Vandaag om 17:41:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 17:40:42
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:14:07
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door Bert55
Vandaag om 17:02:41
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 16:59:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 237066 keer)

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1125 Gepost op: 30 juni 2022, 21:10:51 »
@DUIKEEND.Ja, tegen dubbel tarief. 
Citaat
De kosten variëren van 5,45 euro tot 6,95 euro per pakket, afhankelijk van je volume. Is het pakket zwaarder dan tien kilogram, dan betaal je een toeslag van 0,15 euro per kilogram. Budbee heeft ook een retourdienst. De tarieven zijn identiek aan de kosten voor de bezorging.
Bron, onder aan de pagina.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Tramfan

  • Gast
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1126 Gepost op: 01 juli 2022, 08:08:06 »
@Eric B
Geen appels met peren vergelijken. Budbee is een lastmile-brooker voor bedrijven bij verzending naar particulieren, een B2B, en geen pakketbezorger voor particulieren. Budbee mikt op B2C retailers met een hoog volume (minimaal vierduizend zendingen per jaar) en handzame pakketjes. Tarieven voor grootverbruikers met een jaarcontract van verplicht minimum aantal te verzenden pakketten (zgn. volume) zijn stukken lager dan die voor particulieren of een mkb'er. Tot vaak meer dan -50% van consumententarief.

Budbee is net als Redjepakketje en fietskoeriers een zgn. techlog. Veel van die nieuwkomers worden door gok-investeerders in de lucht gehouden tot óf het infuus eruit gaat, óf ze op de beurs kunnen worden verkocht. Direct daarna verhogen de prijzen fors, want de nieuwe eigenaar wil winst en geen verlies.

Een naast de blije ervaring van Duckeend staan andere ervaringenhttps://www.ervaringen.nl/budbee.nl want uiteindelijk moet er toch iemand gevonden worden die voor een aalmoes in weer en wind en bij avond en ontij bij jou aanbelt en wacht tot jij het pakketje met een glimlach en fooi aanneemt.
« Laatst bewerkt op: 01 juli 2022, 08:22:17 door Tramfan »

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3818
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1127 Gepost op: 01 juli 2022, 08:29:42 »
Als die 18 cent klopt, moet hij dus meer dan 50 pakketten per uur bezorgen om het minimumloon te halen ...
En ik maar denken dat de slavernij was afgeschaft in Nederland  ::)

Mwah, het is moeilijk te vinden, maar het lijkt erop dat een bezorger een bedrag krijgt per stop (lees; per adres.) Dat lijkt te liggen in de regionen van 1,10 a 1,20. Daarnaast krijgen ze een bedrag per pakje. Als jij dus 20 dingen geleverd krijgt dan is het 1,20 plus 20 maal 0,20 (voorbeeld tarieven). Maar uitgaande van 1 pakket is het dus 1,30 a 1,40. Waar ik dat gevonden heb moet ik weer even zoeken.

Nog steeds geen vetpot trouwens gezien kosten die gemaakt worden, maar het rekent iets anders.

Enniewee, het maakt ook niet uit:

- het gaat vaker goed dan niet bij mij, met alle bezorgdiensten.
- slecht betaald worden is geen excuses voor slecht werk leveren. Tenminste, in de horeca was het lang ook geen vetpot (misschien nu wat anders gezien krapte?) en accepteer je het ook niet als het eten voor je neus neergesodemieterd wordt. Of ga je het dan zelf halen in de keuken ‘want je kan met zo een loon niet meer verwachten?’.
- het is vooral commentaar op een systeem, en dat bestaat uit werkgever, werknemer, processen en bedrijfsmiddelen. Mijn frustraties gaan voornamelijk ook over de werking/klantvriendelijkheid van dat geheel.
« Laatst bewerkt op: 01 juli 2022, 09:01:17 door Martijn193 »
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Duikeend

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 2314
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1128 Gepost op: 01 juli 2022, 08:57:22 »

Een naast de blije ervaring van Duikeend staan andere ervaringenhttps://www.ervaringen.nl/budbee.nl

leuk dat je dat hier post maar heb je ook gekeken naar deze review site an zich? want daar is het over grote deel dusdanig slecht dat ik niet de indruk heb dat het helemaal klopt ;)
Dit is een externe site, soort klaagmuur, net als dit topic.  ;) want ik kan dezelfde cijfers produceren de andere kant op: trustpilot en deze review zit in het bestelproces, niet een externe site waar je naar op zoek moet als je de pest in hebt  ;)
Huidige projectje: mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

Tramfan

  • Gast
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1129 Gepost op: 01 juli 2022, 09:51:41 »
Martijn193:
Citaat
Maar uitgaande van 1 pakket is het dus 1,30 a 1,40. Waar ik dat gevonden heb moet ik weer even zoeken.
Je zult zien dat het afhankelijk is van wel of niet hebben van eigen (gefinancierde) bestelwagen, brandstof, navigatie, enzovoorts. Mijn bezorger "met bus en benzine van de baas" noemt €0,18 ex btw per geslaagde bezorging.
Citaat
Of ga je het dan zelf halen in de keuken ‘want je kan met zo een loon niet meer verwachten?’.
Dat is wat in toenemende mate gebeurt, zie super- en bouwmarkten, buffetten, koffie3go, enzovoort. Zelfs op de lokale markt staat de groenteboer met een inloopkraam, waar bij de uitgang de ondernemer met pinautomaat wacht.

Het zal niet lang meer duren of pakjes kunnen alleen bij een automaat op 6 km afstand worden opgehaald. Vervolgens komt er een "techlog" die tegen tarief jouw pakje daar ophaalt en bij je op zolder aflevert. Jij als consument sluit dan daarmee een bundel-contract om maandelijks minimaal 20 keer iets te laten ophalen en bij jou thuis te bezorgen, vice versa, Ook die flits-bezorger wordt vermoedelijk onderbetaald. En zo kabbelt het systeem dankzij onze hebberigheid, gierigheid, luiheid en selektieve doofheid jaar in jaar uit door.
« Laatst bewerkt op: 01 juli 2022, 12:45:37 door Tramfan »

Fritsprt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2617
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1130 Gepost op: 01 juli 2022, 10:50:36 »
Gelukkig is de koffie gratis..............  ;)
Groet Frits

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6128
  • ***
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1131 Gepost op: 01 juli 2022, 12:16:28 »
Citaat
En ik maar denken dat de slavernij was afgeschaft in Nederland
Laten we dat nou vandaag vieren voor de nieuwe lichting ;D.
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1132 Gepost op: 01 juli 2022, 12:24:59 »
Martijn193: Je zult zien dat het afhankelijk is van wel of niet hebben van eigen (gefinancierde) bestelwagen, brandstof, navigatie, enzovoorts. Mijn bezorger "met bus en benzine van de baas" noemt €0,18 ex btw per geslaagde bezorging.
Waarbij nog gezegd kan worden,pakket bezorgers,in elk geval bij postnl,moeten zelf zorgen voor een bestelbus die voldoet aan postnl eisen,zelf zorgdragen voor verzekering en onderhoud zonder dat dit alles postnl in de weg zit,24/7 beschikbaar dus.
(bron,meerdere postnl bezorgers die hier al lang in de wijk komen,en familie die ervoor gewerkt heeft in die tak van sport)
Uit betaling is i.d.d. per suc6 vol bezorgd pakje,bij niet thuis en niet afgegeven bij buren is niet betaald worden,ofwel je hebt t voor *** meegesleurd  :-X
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Stoker

  • Offline Offline
  • Berichten: 222
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1133 Gepost op: 01 juli 2022, 14:58:36 »
Laatst een pakketje besteld. Zou op een vrijdag bezorgd worden. Inderdaad,de bestel auto stond er,dus gauw naar de deur om het in ontvangst te kunnen nemen. Maar na tien minuten nog geen chauffeur waargenomen. Inmiddels is er een paar uur verstreken,toen ik tegen over ons in de straat de beoogde bestelwagen zag staan,met nog een paar andere. Ik er heen om te vragen waar dat pakketje gebleven is .Volgens de chauffeur was het wel bezorgd ,maar dan bij de tweede deur. Was zeer verwonderd en zei dat het niet bij mij was bezorgd. Dus ik weer naar huis ( seniorenflat ) en aangebeld bij de buurman. Ook niet daar bezorgd. Ik de galerij afgelopen en wat stond er voor de deur bij nummer 95 in plaats bij nummer 89 het verloren pakketje. De mensen op nummer 95 waren niet thuis,toen heeft de bezorger het maar gewoon voor de deur neer gezet. Ik heb hem hiervoor aangesproken en het enige wat je hoort is ''Sorry"

             

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7805
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1134 Gepost op: 01 juli 2022, 15:11:22 »
Tsja bezorgers nemen het niet altijd even nauw.
Ook een aparte pas geleden.
DHL zou een pakketje bezorgen. Twee keer een bericht dat de bezorgtijd was veranderd door drukte naar een later tijdstip. Uiteindelijk ergens rond kwart over 4 (bezorger al een paar keer rond zien rijden) inderdaad de bezorging.
Zitten we later te eten komt er rond half 7 een berichtje binnen. "Uw pakket is bezorgd om 18.16". Ja gekke Henkie. In een andere tijdzone zeker.
Bezorger zal eerst wel overal zo snel mogelijk pakketjes gedumpt hebben en daarna op een rustig plekje ze allemaal tegelijk afgemeld hebben.
Gr.
Eric

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8397
    • Rangeerbanen
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1135 Gepost op: 01 juli 2022, 15:45:52 »
Soms gaat het fout, deze keer weer heerlijk snel. Op 15 juni een resin lokkap besteld in de UK. er stond bij dat het 4 weken zou duren voordat deze verzonden kon worden ivm printen van de kap.
Op 23 juni ontving ik het bericht dat de kap verzonden werd.
Op 25 juni schreef Postnl mij dat ik inklaringskosten moest betalen. Deze heb ik op 27 juni betaald.
Vandaag 1 juli ontving ik de kap. 2 weken en 2 dagen na de bestelling.

Gewoonweg keurig!

Groet,
Michelt

Fritsprt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2617
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1136 Gepost op: 01 juli 2022, 16:30:26 »
Nee, gewoon zoals het hoort!
Groet Frits

Tramfan

  • Gast
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1137 Gepost op: 01 juli 2022, 22:39:56 »
@Remunj
Citaat
Zitten we later te eten komt er rond half 7 een berichtje binnen. "Uw pakket is bezorgd om 18.16". Ja gekke Henkie. In een andere tijdzone zeker.
Bezorger zal eerst wel overal zo snel mogelijk pakketjes gedumpt hebben en daarna op een rustig plekje ze allemaal tegelijk afgemeld hebben.
De bezorger zat toen ook te eten met de linkerhand , en tussen de happen door verwerkte hij met de rechterhand de achterstallige afmeldingen.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1138 Gepost op: 02 juli 2022, 12:09:59 »
Gisteren een leuke... PostNL aan de deur. Uw pakketje! Ik kijk, Zwitserland... daar had ik niks besteld. Wel op mijn adres maar andere naam. Aangenomen en met hem overlegd dat ik het anders zelf afgeef aan PostNL of de eigenaar traceer. Na enig speurwerk gevonden, buren verderop in de straat. Via MP vind ik dat en stuur een bericht en snel de eigenaar getraceerd. Heeft het netjes gisteravond opgehaald.

De fout? Bij de verzender. Die had zich een cijfertje vergist ;)
« Laatst bewerkt op: 02 juli 2022, 13:29:06 door Ronald Halma. Reden: spelfautje »

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1139 Gepost op: 02 juli 2022, 12:33:01 »
En zo'n foutje is zo gemaakt Ronald  ;) ;D
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.