Materieel > Modelauto's

FCS, bestaat een Automatisch stop systeem?

(1/2) > >>

GeKatreinen:
Hallo, ik ben nieuw in het FCS gebeuren. Maar nu vroeg ik mij af of er een systeem bestaat om de stop-stelle automatisch te kunnen inschakelen.
Bij de treinen heb je ook zoiets, maar gaat de stroom er dan af, hier zou de stroom er juist op moeten, en dan instelbaar in zoveel seconden.

Graag zou ik willen weten of er zoiets is?

Mvg, Geo

ex-DR V100:
Gebeurt volgens mij in bv de set 161671
https://www.faller.de/nl/nl/Producten/Productarchief/Car-Systeem/Car-Systeem-Bushalte-sid9064.html
Stoptijd is wel maar instelbaar van 7 tot 35 seconden

Marc

GeKatreinen:

Bedankt voor de reactie, maar de link die je geeft, geeft weinig soelaas, staat namelijk op NIET meer leverbaar vanaf fabriek. Tevens is dat bedoelt voor wisselstroom, en ik rijdt gelijkstroom.

Mvg, Geo

Fritsprt:

--- Citaat van: GeKatreinen op 30 mei 2020, 16:46:53 ---.....een systeem bestaat om de stop-stelle automatisch te kunnen inschakelen....

--- Einde van citaat ---
'
Hoe handig ben je? De Faller auto's kan je laten stoppen door een "Stop Stelle". Dat is niets anders dan een elektrospoel die een magnetich veld opwekt en daarbij een reedschakelaar in het autootje bekrachtigt waardoor de stroom onderbroken wordt in de auto en de auto dus stopt.

Dus als je een vertragingsprintje van Ebay of Aliexpress neemt met daaraan vast een relais dan kan je met het relais de stroom door de spoel uit en aan schakelen. Er zijn daarnaast vast ook oplossingen van modelspoor/auto fabrikantenmaar die ken ik niet.

Succes Frits

Reinier Z.:

--- Citaat van: GeKatreinen op 31 mei 2020, 14:22:36 ---Tevens is dat bedoelt voor wisselstroom, en ik rijdt gelijkstroom.

--- Einde van citaat ---

 ??? Wat rij je op gelijkstroom? je treinen? Dat heeft toch helemaal niets met het FCS te maken?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie