Vraag en antwoord > Elektronica en analoog

Trafo na laten kijken?

(1/12) > >>

eezacque:
Ik zit hier met een antieke Trix Express trafo, die weliswaar een bruikbare spanning afgeeft, maar er van binnen aftands uitziet. Ook lijken er links onderdelen te zijn verwijderd.



Meningen variƫren van 'als 'ie het doet, dan doet 'ie het' tot 'niet meer gebruiken, en laten nakijken door een professional'. Ik ben geneigd tot het laatste, maar heb geen idee wat voor bedrijf ik hiervoor zou moeten inschakelen. Wat vinden jullie ervan?

Marc tramt:
Nieuwe kopen, safety first.
Leuk voor het museum maar elke professional die dit ding bekijkt zal hetzelfde roepen. Deze voldoet op geen enkele wijze aan enige eis of norm qua veiligheid.

ivanzon:
Repareren lijkt niet echt meer een optie hier...

Misschien is ombouwen met componenten van een Fleischmann 6720 (of een ander LM 317 achtig iets) aan de binnenkant een optie als je de behuizing wilt behouden?

Fritsprt:
Er valt weinig aan na te kijken of te herstellen. Het ding is verroest en een nieuwe of jonge occasion kost veel minder dan het nakijken van dit ding, en het komt toch nooit meer goed. Wel mooi voor het museum.

Gr. Frits

Pauldg:
Tja, ik zou deze alleen in bad gebruiken met de kap er af. Wel even eerst de stekker bijvijlen anders past hij niet in het geaarde stopcontact....  ::)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie