Vraag en antwoord > Elektronica en analoog

Schema Loconet bezetmelder

(1/14) > >>

Lex van der Loo:
Goedemiddag Forum,

Ik ben op zoek naar een schema voor een Loconet-bezetmelder bij voorkeur met stroomdetectie.
En ik zoek geen oplossing met behulp van een arduino.
Van zo'n 'stand-alone' loconet-oplossing heb ik tot nu toe niets kunnen vinden ondanks wat speurwerk op internet.
Het kan zijn dat ik niet goed zoek; verontschuldigingen daarvoor!

Is er iemand die mij aan een schema kan helpen?

Met vriendelijke groet,
Lex van der Loo

bellejt:
hier al gekeken : http://users.telenet.be/RedDeBist/MBAAN/LocoNet%20projecten.htm

Remco_Nzo:
Lex,

Ik weet niet of ik snap wat je wilt :
geen arduino, bedoel je daarmee zonder microprocessor, of zonder programmeren, of geen zelfbouw, ?
stand-alone, bedoel je daarmee zonder centrale ?
wat moet er met de bezetmeldingen gebeuren (ledjes ?)
en waarom loconet ?

Kun je op een andere manier uitleggen wat je wilt bereiken zodat we wat gerichter kunnen antwoorden en niet je het bos in sturen
Remco.

Lex van der Loo:
Ja, ik geef toe dat ik niet helemaal duidelijk was.

Ik heb een behoorlijk aantal bezetmelders nodig voor mijn nieuwe baan en ben van plan die zelf te maken in verband met de kosten.
Daarvoor wil ik een bezetmelder op basis van Loconet-T.
Ik ben van plan om de print zelf te ontwerpen.
Vervolgens die print te laten maken en bestukken met zoveel mogelijk SMD-componenten.
Alle andere componenten (zoals connectoren) soldeer ik er zelf wel op.
De print moet niet een board zijn op een Arduino, maar een zelfstandig printje met alles erop en eraan om in Loconet opgenomen te kunnen worden.
De bezetmelding is bestemd voor 2-rail gelijkstroom; de detectie is op basis van stroomdetectie.
Verder wil ik de mogelijkheid hebben om individuele bezetmelders apart van stroom te voorzien.
Ongeveer zoals de S88-kaarten van Huib Maaskant werken.
En tot slot overweeg ik om 8 bezetmelders per printje te doen, zodat de draden van de baan naar de print zo kort mogelijk zijn.
Maar dat laatste hangt af van de overhead per printje.

Ik vergeet vast nog wat, maar dat komt dan wel.

Lex.

Lex van der Loo:
@BelleJT, bedankt.
Heb snel even gekeken, maar ben er niet zeker van dat het is wat ik bedoel.
Ga het bestuderen.

Lex.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie