Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 23:35:30
Brits baantje in TT-schaal door Andre64
Vandaag om 23:33:20
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 23:07:20
Awe Viaduct door bask185
Vandaag om 22:40:15
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 21:51:46
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald69
Vandaag om 21:50:39
Puntstukpolarisatie Engels wissel door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:47:37
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 21:43:05
Tillig rails door Frans Peeters
Vandaag om 21:37:54
Fleischmann 4351 BR120 (H0) hoe moet ie open? door grossraumwagen
Vandaag om 21:36:49
Mooi weer om buiten te spelen door HuubvG
Vandaag om 21:27:05
Nieuw huis, nieuwe baan door ruudns
Vandaag om 21:07:20
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door Ronald Halma
Vandaag om 20:54:41
Rails behandelen met ATF (transmissie vloeistof) ? door phdirk
Vandaag om 20:18:05
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Jeronimos
Vandaag om 20:06:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door lrrw
Vandaag om 20:03:59
Bahnstrecke 5867 door wob
Vandaag om 19:57:15
El18 in Stavanger Noorwegen door Luc2000
Vandaag om 19:54:43
De Ronde van de Randstad met de Karel door Harryku
Vandaag om 19:53:02
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:44:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 19:41:42
Station Baarn HIJSM door N-Sven
Vandaag om 19:27:06
Wie wilt er een EX-MotorShield8874 door momfer
Vandaag om 19:20:50
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Henk, of Erwin
Vandaag om 19:19:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 19:17:56
Flevodienst Modelbouw in H0 door Carl
Vandaag om 19:07:16
Action matte vernis door RBlok
Vandaag om 19:05:18
NME Uagpps open halen. door IJmc
Vandaag om 18:45:03
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door Reinout van Rees
Vandaag om 18:03:20
Tekening NMBS Serie 62 door hervé
Vandaag om 17:30:53
  

Auteur Topic: Laag-Baarlo  (gelezen 35624 keer)

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3849
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #135 Gepost op: 24 november 2023, 22:25:06 »
Ik ben beetje allergisch voor symmetrische sporenplannen, maar als het zo strak is gelegd... (y)
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

einte

  • Tijdperk II - III
  • Offline Offline
  • Berichten: 245
    • Modelspoorblog
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #136 Gepost op: 25 november 2023, 08:24:10 »
Mooi stukje strak spoor leggen,
ben benieuwd wat de scenery gaat worden.
Groeten Einte

Marklin M rails, besturing 6021 en 3x 6035.
Wissels en seinen op de ouderwetse manier met blokken.

Mijn draadje

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 159
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #137 Gepost op: 01 december 2023, 19:17:19 »
@ Vincent
Bij het ontwerpen van het sporenplan ontkwam ik niet aan een symmetrisch emplacement, omdat ik met betrekking tot de perronsporen en de opstelsporen zoveel mogelijk strekkende meters (lees strekkende centimeters ;D) wilde realiseren binnen de daarvoor beschikbare ruimte. Doordat spoor 1 ter hoogte van de links gelegen wisselstraat anders is gepositioneerd dan spoor 1 ter hoogte van de rechts gelegen wisselstraat, is de symmetrie enigszins doorbroken.
Bedankt voor jouw reactie. :)


@ Einte
Bedankt voor jouw compliment. :)
H0 2R= NS IV-a
H0 2R= NS II-b
H0 2R= DB III-c

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480.0

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3849
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #138 Gepost op: 01 december 2023, 19:41:44 »
Ik zie net ook pas subtiele verschil in wissels naar perron 1; dit helpt al snel om symmetrie te doorbreken. Ben benieuwd naar vervolg (y)
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 159
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #139 Gepost op: 22 december 2023, 21:09:17 »
4-sporige paradebaan


De radius van het hart van het baanlichaam betreft grotendeels 750 millimeter en de hart op hart afstand van de sporen betreft 50 millimeter.

Met betrekking tot de op het baanlichaam bevindende sporen zijn de volgende radiussen van toepassing:
•   spoor 1 = grotendeels 675 millimeter
•   spoor 2 = grotendeels 725 millimeter
•   spoor 3 = grotendeels 775 millimeter
•   spoor 4 = grotendeels 825 millimeter
H0 2R= NS IV-a
H0 2R= NS II-b
H0 2R= DB III-c

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480.0

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25074
    • Pagina van klaas
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #140 Gepost op: 22 december 2023, 21:22:57 »
Met wat voor materieel ga je rijden? Volgens NEM112 is de afstand tussen spoor 1 en spoor 2 een paar millimeter te weinig als je met lange rijtuigen gaat rijden.
Het zou misschien net kunnen, kwestie van proberen.

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3849
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #141 Gepost op: 22 december 2023, 23:15:31 »
Ik kan de radii niet rijmen met het sporenplan Reactie #4 of de foto's... ??? Of refereren de nummers naar andere sporen?
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 159
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #142 Gepost op: 29 december 2023, 18:07:29 »
@ Klaas Zondervan
Er zal gereden worden met het materieel van de Nederlandse Spoorwegen zoals dat van toepassing was in de jaren zeventig. Ik ben mij ervan bewust dat niet het gehele sporenplan conform NEM 112 is uitgevoerd. Er is rekening gehouden met het profiel van vrije ruimte, zodat ook de langste rijtuigen elkaar ongehinderd kunnen passeren en objecten langs het spoor niet zullen raken.
Bedankt voor jouw opmerking. (y)


@ Vincent
De radiussen van de betreffende sporen kunnen aan de hand van de getoonde schaalverdeling van de plattegrond in reactie #4 bij benadering worden achterhaald. Binnenkort zullen foto’s van de bovenbouw met betrekking tot de 4-sporige paradebaan worden getoond.
H0 2R= NS IV-a
H0 2R= NS II-b
H0 2R= DB III-c

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480.0

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3849
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #143 Gepost op: 29 december 2023, 19:23:16 »
Punt was: het is onduidelijk welke cijfers/nummers met welke sporen corresponderen..? De stationssporen lijken grotere radii te hebben...
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 159
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #144 Gepost op: 05 januari 2024, 18:46:41 »
@ Vincent
Ik dacht eerst dat jouw vorige opmerking (reactie #141) was gemaakt naar aanleiding van mijn bericht (reactie #139) met betrekking tot de 4-sporige paradebaan, maar gelet op jouw laatste opmerking (reactie #143) begrijp ik nu dat deze betrekking heeft op het 6-sporige reizigersstation + goederenstation.
De radiussen van de sporen van laatstgenoemde sectie zijn vermeld in reactie #129, waarbij de sporen oplopend zijn genummerd vanaf de binnenzijde van de sectie.
H0 2R= NS IV-a
H0 2R= NS II-b
H0 2R= DB III-c

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480.0

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 159
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #145 Gepost op: 19 januari 2024, 19:27:43 »
Ten behoeve van de 4-sporige paradebaan zijn de volgende handelingen verricht.


•   oppervlakken van houten stroken geëgaliseerd

•   oppervlakken van houten stroken geschilderd

•   hartlijnen van sporen op houten stroken afgetekend

•   gaten voor wisselaandrijvingen op houten stroken afgetekend

•   gaten voor wisselaandrijvingen in houten stroken gemaakt

•   kurkstroken voor sporen op maat gemaakt

•   kurkstroken voor sporen op houten stroken aangebracht








H0 2R= NS IV-a
H0 2R= NS II-b
H0 2R= DB III-c

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480.0

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 159
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #146 Gepost op: 16 februari 2024, 20:17:02 »
Ten behoeve van de 4-sporige paradebaan zijn de volgende handelingen verricht.


•   sporen op maat gemaakt

•   sporen op kurkstroken aangebracht

•   sporen geïsoleerd

•   sporen bedraad

•   wisselaandrijvingen bedraad












H0 2R= NS IV-a
H0 2R= NS II-b
H0 2R= DB III-c

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480.0

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 2177
  • DB Tijdperk III
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #147 Gepost op: 16 februari 2024, 20:35:52 »
Dat ziet er strak uit (y)
Mvg,
Bas

K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 159
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #148 Gepost op: 23 februari 2024, 19:23:35 »
@ Bas
Bedankt voor jouw compliment. :)
H0 2R= NS IV-a
H0 2R= NS II-b
H0 2R= DB III-c

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480.0

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 1188
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #149 Gepost op: 26 februari 2024, 12:01:55 »
Ik ontdek je topic nu pas, maar mijn complimenten voor je aanpak. Het ziet er degelijk en doordacht uit. Knap ook dat je zoveel vooruit kan maken, en dat het dan ook nog allemaal past  ;D.

Ik heb wel wat vragen of opmerkingen, maar bedenk mij dat dat eigenlijk meer gezever is dan echt houdt snijdt. Het ziet er goed uit, dus weinig tegen in te brengen.

Wat betreft de spoorafstand. Als je niet aan standaard bogen doet is de standaard spoorafstand ook minder nodig. Dat is vooral gedaan zodat je bij R1 en R2 wel 1:87 rijtuigen elkaar kan laten passeren. Dat is bij dergelijke radiussen (radii?) niet nodig lijkt mij.

Groeten,
Rogier