Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MrBoembas
Vandaag om 02:36:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 02:07:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bahnstrecke 5867 door Schachbrett
Vandaag om 00:39:27
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door Schachbrett
Vandaag om 00:37:53
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
Schneidersein door MartinRT
Vandaag om 00:00:05
NS/32 door RK
18 maart 2024, 23:49:38
Modelbaan Beltheim. door Ronald69
18 maart 2024, 23:41:34
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door bernhard67
18 maart 2024, 23:27:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:18:36
De Hondsrugbaan door Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:17:58
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door MOVisser
18 maart 2024, 23:09:27
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
Perronhoogte TP3 door Klaas Zondervan
18 maart 2024, 22:35:55
Kranenberg, een exercitie in code 70 door wob
18 maart 2024, 22:14:45
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
plaatsen bezetmelders lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:33:54
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
Resetten decoder via Twin Center Fleischmann door Pieter Bregman
18 maart 2024, 21:33:18
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
18 maart 2024, 21:30:41
Zee. Land. door Huup
18 maart 2024, 21:23:57
Digikeijs DR80010 door TBBW
18 maart 2024, 20:03:37
US diorama in H0 door basjuh1981
18 maart 2024, 20:02:44
Kemlerborden (Gevi / UN nummers) ketelwagens door Falkenberg
18 maart 2024, 19:36:20
Rheinburg, TP V/VI door gdh
18 maart 2024, 19:15:56
  

Auteur Topic: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?  (gelezen 187270 keer)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9857
    • belse roestkraam
Re: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #1050 Gepost op: 30 juli 2020, 15:50:49 »
SARS gaat alleen over de symptomen, qua dat t op de luchtwegen slaat. kan t alsnog een technisch volkomen ander ding zijn.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #1051 Gepost op: 30 juli 2020, 18:26:43 »
Ja, ik denk dat we 2020 zo langzamerhand wel kunnen gaan afschrijven wat evenementen betreft. Volgend voorjaar nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Als voor vele mensen vakantie's die veelal in de buitenlucht worden doorgebracht,niet doorgaan,dan lijkt t me niet echt verassend te noemen dat evenementen die veelal binnen plaatsvinden,al helemaal niet doorgaan  ;D ;)
Noem me simpel,maar zo makkelijk werkt het toch.
Als vele landen het risico al te groot vinden voor mensen die buiten op straat lopen of aan een strand willen "hangen" ,dan lijkt het me dat indoor events een factor x gevaarlijker zijn  ::)
Overal waar groepen mensen samen (willen) komen,is het gevaar te groot om iets op te lopen,lijkt me vrij logisch.
Dit crisis ding heeft mij dit jaar al 5 uitstapjes gekost,gelukkig wel geld terug,maar ik reken erop dat ook volgend jaar qua uitstapjes gewoon door de plee te trekken is omdat dit nou eenmaal niet met een paracetamolletje is op te lossen.
Het is zo,verzin iets kleinschaligers om je bezig te houden,dat is de enige manier om nog iets van een verzetje te hebben,en dat het niet is wat je wil,ja daar kan je 2 dingen mee doen.
1) je verzet je en gaat toch naar bv het buitenland waar het wellicht erger is en steekt je kop in t zand en denkt,gebeurt me toch niks.
2) laat t gaan,wacht af,doe wat anders/veiligers en zegen je met het feit dat je gezond blijft om zo later alsnog dat gene te doen wat je wilde doen.
(spaar de centen die je wilde uitgeven op en bewaar t voor later,hoef je later minder "krom te lopen" van de zelf opgelegde lasten om alles in 2 maanden te doen alsnog  ;) )
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8132
Re: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #1052 Gepost op: 30 juli 2020, 18:38:09 »
Of 3) kijk hoe je, met inachtneming van alle veiligheidsmaatregelen, toch weer enkele dingen kunt doen die tot nu toe niet konden  ;) 

Gaat het weer slechter dan moet je weer een stapje terug doen, gaat het beter dan kun je misschien weer een stapje verder gaan  :)


Overigens sprak ik pas een winkelier die ook standhouder is/was/later weer wordt op Houten. Voor hen is het nog een stukje risicovoller, daar zij de gehele dag achter de kraam moeten staan. Als het onverwacht toch druk wordt of er regels worden overtreden, kunnen zij niet zo simpel even naar buiten lopen. Daar valt natuurlijk ook wat voor te zeggen.

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1595
Re: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #1053 Gepost op: 07 augustus 2020, 13:17:19 »
Op moment dat je jezelf politiek aan onrealistische doelen hebt verbonden rest er niets meer dan hersenloos alles dicht te gooien. Maar dan moet je ook de keuze durven te maken om de grenzen echt dicht te gooien (hallo België)

@rondje_HO: Wat alleen het probleem bij jouw optie 3 is: wat vandaag de berekening is voor het bepalen van de situatie kan morgen ineens een totaal andere berekening zijn. Subject to change without notice, afhankelijk van wat er op dat moment qua propaganda het beste resultaat zou kunnen opleveren. En het treurige is dat je voor de constatering dat de berekening weer eens veranderd is afhankelijk bent van allerlei partijen die zich op of over het randje positioneren.

De vraag die het Rivm zichzelf bij elke wijziging van de meetmethode of het samenvoegen van data zou moeten stellen is: zou ik aan het einde van de rit hiermee wegkomen als ik deze grafiek zou inleveren als deel van een doctoraal scriptie.

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9152
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #1054 Gepost op: 07 augustus 2020, 14:02:05 »
De vraag die het Rivm zichzelf bij elke wijziging van de meetmethode of het samenvoegen van data zou moeten stellen is: zou ik aan het einde van de rit hiermee wegkomen als ik deze grafiek zou inleveren als deel van een doctoraal scriptie.

Dat ga jij je afvragen met een Jaap van Dissel die cum laude is afgestudeerd als opperhoofd?

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6506
  • Spaar ze allemaal.
Re: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #1055 Gepost op: 07 augustus 2020, 14:14:19 »
Subject to change without notice, afhankelijk van wat er op dat moment qua propaganda het beste resultaat zou kunnen opleveren. En het treurige is dat je voor de constatering dat de berekening weer eens veranderd is afhankelijk bent van allerlei partijen die zich op of over het randje positioneren.

Ik heb het idee dat je hele rare dingen zegt.

Stephan.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8132
Re: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #1056 Gepost op: 07 augustus 2020, 14:17:26 »
Ah gelukkig, ik was dus niet de enige die er geen touw aan vast kon knopen  ;D

Overigens, daarmee bedoel ik niet dat het niet klopt hoor, ik snap het alleen niet  :angel:  Maar meestal ligt dat aan mij  ;)

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 1171
Re: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #1057 Gepost op: 07 augustus 2020, 14:33:36 »
Als voetbalwedstrijden zonder publiek kunnen worden gehouden geldt dat denk ik ook wel voor modeltreinbeurzen. ;D
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1037
Re: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #1058 Gepost op: 07 augustus 2020, 14:42:21 »
 (y)

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 1768
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #1059 Gepost op: 07 augustus 2020, 16:23:59 »
Als voetbalwedstrijden zonder publiek kunnen worden gehouden geldt dat denk ik ook wel voor modeltreinbeurzen. ;D

Hhhhhmmmm, dat van die voetbal wedstrijd snap ik maar zijn modeltreinbeurzen niet hoofdzakelijk om a) te leren van het werk van anderen b) uitwisselen van ideeën en c) niet te vergeten het kopen van die begeerde spullen die niet in de standaard hobby zaak aanwezig is (ander draadje). Dus is een modeltreinbeurs zonder publiek dan niet hetzelfde van wat die Engelsen nu een paar keer gedaan hebben, het organiseren van een veredeld Facebook/instragram gebeuren??? En 1,5 meter afstand??? Een groot gedeelte van beursgangers (niet jullie natuurlijk) vind zich zo belangrijk dat ze je wegduwen en dan ongegeneerd voor je neus te gaan staan met een rugzak in je gezicht duwend. Die zullen zich ook in een "corona bestendige" omgeving weten te misdragen.

Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9152
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #1060 Gepost op: 07 augustus 2020, 16:51:48 »
Zal het eens voorstellen bij het NSM..zo van we betalen iedereen die met zijn baan komt maar er komt verder niemand kijken die ook maar enige entree betaald..kijk voetbal heeft nog altijd reclame inkomsten en FOX..

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 1768
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #1061 Gepost op: 07 augustus 2020, 17:44:56 »
Martin, doe geen moeite, niet haalbaar en totaal onzinnig een beurs, zonder publiek....... Is net zo iets als een striptease bar zonder dames (die strippen  ;D).

Enige wat ik kan bedenken is het Ikea/Efteling model plus wat aanpassingen; Verplichte loop richting! Per 1, 2 of 3 minuten toegang voor één bezoeker (zekerheid van de 1,5 meter), Bij elke baan een bewaker/boa die mensen maand om door te lopen als ze te lang blijven hangen. Idem bij elke leverancier en bij mooi weer buiten een markt waar een aantal leveranciers (luchtig) kunnen staan......

Maar persoonlijk zou ik niet naar zo'n beurs gaan....

Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9857
    • belse roestkraam
Re: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #1062 Gepost op: 07 augustus 2020, 18:35:13 »
dan haal voetbal van tv en ga filmen op een publiekloze treinenbeurs. Spannend discovery-verhaaltje erbij (Halen ze de deadline? bij elke baan de gebruikelijke rolverdeling ouwe rot/rebelse jonge hond etc) en een hoop WOOWOWOW SHUTTERDOWN erbij en iedereen een zonnebril opzetten en schuin van onder filmen terwijl ze hun armen over elkaar doen en je komt een heel eind.

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9152
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #1063 Gepost op: 07 augustus 2020, 20:41:34 »
Goed plan..

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2274
  • Bnlx treinendokter.
Re: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #1064 Gepost op: 08 augustus 2020, 12:12:12 »
Already done and tested. In iedergval twee seizoenen!

The great model railway challenge.

 ;D ;D

Ik hoor Eric de Zwart of Jeroen van Nieuwehuize al: "Oh nee, het twee-componenten modelwater hard te snel uit, kunnen ze nog bijtijds de loop corrigeren? Oef, een strategisch geplaatst roeibootje brengt redding!" De spanning is nu al te snijden... (net als de piepschuim ondergrond)

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.