Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 12:26:42
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Piko NS 2015 stroomafname probleem door meino
Vandaag om 12:03:59
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:41:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
  

Auteur Topic: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?  (gelezen 187807 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21633
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #900 Gepost op: 08 juli 2020, 16:20:57 »
Ja niet goed gelezen. De vraag is vaut maar de lijst kloppend

Nou, de laatste vraag blijft vreemd. Dat je op de beurs verschijnt en dat ze dan vragen of je in quarantaine bent.  :)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4258
    • Filmpjes op YouTube
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #901 Gepost op: 08 juli 2020, 16:39:17 »
Overigens: Ik gaf zaterdag aan te mailen met de organisatie met de vraag of er vooraf een lijst van deelnemers wordt gepubliceerd, deze mail is nog niet beantwoord.

Welk een toeval, het antwoord is binnen. Er komt geen lijst met standhouders, en dat dat dit jaar ook nog niet mogelijk is.

Blijkbaar willen ze een dergelijke lijst dus ooit wel publiceren.

Mocht je dus overwegen om 29-8 wel te gaan en je wilt weten of bepaalde verkopers er zijn: zelf contact leggen mochten deze gegevens ergens beschikbaar zijn.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6130
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #902 Gepost op: 08 juli 2020, 22:11:28 »
De lijst met ja en nee is aangepast.

Ik sta er.
Met een voorbeeld van de kalender 2020.

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 30 maart sta ik er weer. Ook met N-schaal.

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #903 Gepost op: 08 juli 2020, 22:26:25 »

2020? Die is dan wel met 67% korting neem ik aan?   8)

Steijn
« Laatst bewerkt op: 08 juli 2020, 22:54:49 door IJsselsteyn »

Maartenw

  • Offline Offline
  • Berichten: 546
    • Valleitrein
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #904 Gepost op: 08 juli 2020, 22:38:12 »
Vandaag behalve het bericht over de modelspoorbeurs Houten ook een mail ontvangen over de Beurs Groningen XL
Hieronder volgt de tekst:

Beste standhouder,

We hebben er lang aan vastgehouden, aan onze modelspoorbeurs op 3 en 4 oktober 2020 in Groningen. We hoopten zo dat we er ondanks alle coronaperikelen toch in zouden slagen opnieuw een knallende beurs neer te zetten. Maar helaas gaat dat niet lukken. Dat heeft vooral te maken met de bemensing. Een derde van onze clubleden heeft aangegeven niet te kunnen deelnemen aan de beurs van oktober omdat ze in de risicogroep vallen, of een partner hebben die in die categorie valt. En omdat ze verwachten dat een coronapiek in de herfst waarschijnlijk is. Onder deze clubleden zitten veel mensen die we echt niet kunnen missen omdat zij de beurs dragen.

We hebben vertrouwen in de wat verdere toekomst. Dus hebben we twee data gekozen waarop we in 2021 beurzen willen houden in Groningen. Of dat ééndaagse of tweedaagse beurzen worden, is nu nog niet te zeggen. Dat laten we afhangen van hoe de komende maanden gaan uitpakken. Deze beursdata zijn 30 (31) januari en 2 (3) oktober 2021. We hopen onze bezoekers en u als standhouder dan weer te kunnen begroeten. Als het moet op 1,5 meter. We hebben al vastgesteld dat dit in Hanze Plaza, waar we onze beurzen houden, goed mogelijk is.

Wees voorzichtig, want we willen u er graag de volgende keer weer bij hebben! Een goede gezondheid en veel hobbyplezier!

Met vriendelijke groet,

Beurscoördinator MSC Railrunners, Groningen
www.modelspoorbeursgroningen.nl
info@modelspoorbeursgroningen.nl


5 september 2020: 35 jaar MSC Railrunners
Met vriendelijke groet, Maarten

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6130
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #905 Gepost op: 08 juli 2020, 23:50:54 »
Korting voor de 2020?
Ja hoor,  er zijn er nog 2 exemplaren voorhanden. Inderdaad a € 2.50
Hangt er als inkijk/voorbeeld exemplaar van de nog op te maken kalender van 2021.

Er is wel al een proefexemplaar 2021, maar daar zijn nog enkele tekstuele aanpassingen aan te doen.
Wellicht ook gedaan tzt, dan hangt die er misschien ook bij. (y)
Pas een maand later zal deze gedrukt gaan worden.

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 30 maart sta ik er weer. Ook met N-schaal.

prutser

  • Online Online
  • Berichten: 6506
  • Spaar ze allemaal.
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #906 Gepost op: 09 juli 2020, 00:22:27 »
Moest vandaag voor mijn werk door Hoog Catharijne maar daar is het ook behoorlijk druk binnen.
Bijna vergelijkbaar met de gemiddelde beurs, er was alleen een looprichting aangegeven maar ik moest toch slalommend door de menigte zien te komen.
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2020, 00:33:40 door prutser »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8040
  • Spoor N
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #907 Gepost op: 09 juli 2020, 07:02:57 »
Nou, de laatste vraag blijft vreemd. Dat je op de beurs verschijnt en dat ze dan vragen of je in quarantaine bent.  :)
Mijn nichtje kwam deze week terug uit Turkije en besloot even langs mijn opa en oma te gaan omdat ze volgende week weer teruggaat, dus zo gek vind ik die vraag niet.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21633
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #908 Gepost op: 09 juli 2020, 07:16:45 »
Het bijzondere aan de vraag is dat iemand die bij een beurs verschijnt niet in quarantaine kan zijn. Hij of zij zou het volgens de regels misschien moeten zijn, maar is het niet.
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2020, 07:26:10 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 1782
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #909 Gepost op: 09 juli 2020, 08:29:12 »
Mijn nichtje kwam deze week terug uit Turkije en besloot even langs mijn opa en oma te gaan omdat ze volgende week weer teruggaat, dus zo gek vind ik die vraag niet.

Raar? Turkije, voor Turkije is toch een verplichte 14 dagen thuis quarantaine verplicht als je aan komt in Nederland?? Dan ga je toch niet bij grootouders langs of zie ik dat verkeerd?

Dit is nu net de reden dat je mij voorlopig niet op beurzen ziet.
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6130
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #910 Gepost op: 09 juli 2020, 08:38:07 »
Zie de vragenlijst uit #886

Bent u in Quarantaine: Ja! 

Dan mag u naar de beurs. (y)

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 30 maart sta ik er weer. Ook met N-schaal.

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2055
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #911 Gepost op: 09 juli 2020, 08:45:27 »
Verplichte gurantine nederland is in de praktijk het navolgende ;
Wij VRAGEN  u dringend om thuis te blijven
Wij weten niet waar  u woont of gaat verblijven en als we dat al wisten deden we er toch niks mee
We controleren bellen  niet /ook geven wij u geen formulier bij aankomst op schiphol enz  ter invulling want wie zou dat moeten lezen .
Ook hoeft u geen PCR test of temp meting te doen bij binnenkomst op schiphol  enz want onze ggd  kan dat echt niet aan en omdat we niet weten waar u verblijft kunnen we ook niks met de uitslag
Eventuele formulieren die u heeft ingevuld in het vliegtuig zijn niet zo zinvol omdat er geen follow up is ter controle waar u verblijft
Bij besmetting van uw medepassagiers zijn we al weer gauw een dag of 10 verder voordat we een contactonderzoek doen [als we daaraan toe komen tenminste]
Wij wensen u een prettig verblijf toe en verbaast u niet dat andere landen veeeeeel stringentere regels en controles hebben
groet cornelis

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8040
  • Spoor N
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #912 Gepost op: 09 juli 2020, 11:01:11 »
Raar? Turkije, voor Turkije is toch een verplichte 14 dagen thuis quarantaine verplicht als je aan komt in Nederland?? Dan ga je toch niet bij grootouders langs of zie ik dat verkeerd?

Dit is nu net de reden dat je mij voorlopig niet op beurzen ziet.
Daarom vind ik de laatste vraag dus niet zo gek, ik vermoed dat er genoeg mensen zijn die denken 'ik heb niks te doen thuis, laat ik eens naar ...  gaan' en dus niet snappen wat quarantaine betekent.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1372
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #913 Gepost op: 09 juli 2020, 11:11:44 »
Het gaat nu over punten en komma's. Zo een lijstje moet je eigenlijk invullen op het moment dat je wilt afreizen.
Vul je ergens ja in , dan is bezoek niet gewenst.(zijn natuurlijk ook andere medische problemen mogelijk)
Dus vrijdagavond de standhouder en zaterdagochtend de bezoeker. Dat moet je niet op de stoep meer moeten doen.
Als je naar de dokter wilde vinkte de assistente ook zo een lijstje af en was het ja dan moest je naar het speciale spreekuur in de aparte ruimte. En ja daar waren natuurlijk uitzonderingen op vanwege andere kwalen.
Het lijstje moet je gewoon zien als leidraad voor als je de deur uit wilt. Heb ik iets dan binnenblijven en anders kun je er op uit.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #914 Gepost op: 09 juli 2020, 12:03:20 »
Moest vandaag voor mijn werk door Hoog Catharijne maar daar is het ook behoorlijk druk binnen.
Bijna vergelijkbaar met de gemiddelde beurs, er was alleen een looprichting aangegeven maar ik moest toch slalommend door de menigte zien te komen.
juist, dat. En in de trein wordt t ook steeds drukker, en de muilkorven zitten ook steeds losser. Supermarkt heb ik t al helemaal niet over (en is Houten niet eigenlijk een soort treinensupermarkt?). Dr zijn nu echt wel heel erg twee realiteiten aan t ontstaan langzamerhand, van scherpslijperij over de regeltjes hier tot de praktijk buiten...