Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

VERPLAATST: Stukje verenstaal gezocht tussen 0.6 en 1 mm diameter door Duikeend
16 april 2024, 23:44:28
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Quinzeedied
16 april 2024, 23:30:10
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
16 april 2024, 23:14:45
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
16 april 2024, 23:11:37
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Schachbrett
16 april 2024, 23:09:43
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door raymond erdtsieck
16 april 2024, 23:02:10
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
16 april 2024, 23:00:53
Station Roodeschool door Huup
16 april 2024, 22:51:55
Raadplaatje door Pauldg
16 april 2024, 22:50:46
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door Frank 123
16 april 2024, 22:46:18
bovenleiding Mader door saskia
16 april 2024, 22:34:31
Oude metalen trafo's gebruiken....... door grossraumwagen
16 april 2024, 22:25:46
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
16 april 2024, 22:25:09
Al mijn goede ideeën... door bask185
16 april 2024, 22:18:00
Tuinspoor en zo door RK
16 april 2024, 22:01:05
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door ingenium
16 april 2024, 21:48:29
US diorama in H0 door JohnRobertGrunn
16 april 2024, 21:43:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
16 april 2024, 21:23:27
lengte blok en bezetmelders door Klaas Zondervan
16 april 2024, 21:10:13
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Vroeger
16 april 2024, 21:03:29
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
16 april 2024, 21:01:23
Opschriften van LS Models rijtuig veilig verwijderen…. door Mispoes
16 april 2024, 20:59:38
Piko Br 78 door willem2
16 april 2024, 20:59:36
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
16 april 2024, 20:45:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
16 april 2024, 20:45:03
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
16 april 2024, 19:58:02
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS 1100
16 april 2024, 19:54:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door martijnhaman
16 april 2024, 19:53:46
Schaal N - ca 310x120cm - Hondenbot door Paul552
16 april 2024, 19:14:57
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door VAM65
16 april 2024, 19:02:56
  

Auteur Topic: Fleismann Piccolo Trein 725274 veroorzaakt kortsluiting op gebogen wissel  (gelezen 878 keer)

WillemdeNie

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Mijn lokomotief Fleismann Piccolo Trein 725274 veroorzaakt vaak kortsluiting als ik mijn gebogen wissel op rijd (van de scherpe kant) Kan niet ontdekken wat de reden is. Er voor liggen rails met de scherpste kurve en daar komt hij gewoon door.
Vr. Gr. Willem

Debvd

  • Offline Offline
  • Berichten: 518
Re: Fleismann Piccolo Trein 725274 veroorzaakt kortsluiting op gebogen wissel
« Reactie #1 Gepost op: 11 april 2020, 15:13:46 »
check ff de wielafstand van je assen. Heb ik ook gehad met verschillend treinen, nadat ik de wielafstand op 7,1 mm had staan was er geen kortsluiting meer

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25259
    • Pagina van klaas
Re: Fleismann Piccolo Trein 725274 veroorzaakt kortsluiting op gebogen wissel
« Reactie #2 Gepost op: 11 april 2020, 16:21:06 »
Waar komt die 7,1 mm vandaan? Volgens NEM310 moet de afstand 7,4 - 7,6 mm zijn.

Debvd

  • Offline Offline
  • Berichten: 518
Re: Fleismann Piccolo Trein 725274 veroorzaakt kortsluiting op gebogen wissel
« Reactie #3 Gepost op: 11 april 2020, 16:37:10 »
 :angel: tikfout 7,4  :angel: :angel:

Mobiel is niet altijd handig om te tikken  ;D

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4457
Re: Fleismann Piccolo Trein 725274 veroorzaakt kortsluiting op gebogen wissel
« Reactie #4 Gepost op: 11 april 2020, 17:21:49 »
Vingers te dik? ;D

WillemdeNie

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: Fleismann Piccolo Trein 725274 veroorzaakt kortsluiting op gebogen wissel
« Reactie #5 Gepost op: 11 april 2020, 19:42:00 »
Ik heb de wissel eruit gegooid, dat was het dus niet. Nu blijkt dat aan 1 kant van de trein de wielen niet helemaal tot het nokje kunnen draaien.