Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door frits959
Vandaag om 03:21:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door AndrevdG
Vandaag om 02:21:57
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 02:20:13
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:32:25
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 00:28:49
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door MaraNCS
17 april 2024, 23:45:44
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
17 april 2024, 23:24:06
Bouw van materieel 40 treinstellen door GerardvV
17 april 2024, 23:12:49
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door eitreb
17 april 2024, 23:06:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mDDM
17 april 2024, 22:40:55
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door gdh
17 april 2024, 22:26:07
Pools diorama H0 door Cegielski
17 april 2024, 22:26:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door raymond erdtsieck
17 april 2024, 22:16:30
Bauarbeiten im gange door Frank 123
17 april 2024, 22:13:30
EifelBurgenBahn door Die Bahn
17 april 2024, 22:12:14
Raadplaatje door Magic
17 april 2024, 22:10:17
3,51° ofzoiets 😉 door kar
17 april 2024, 22:00:24
Mini baantje `` De visafslag`` door DV modelspoor
17 april 2024, 21:30:36
Pfarrerwinkel bahn door wob
17 april 2024, 21:15:01
US diorama in H0 door Wim Vink
17 april 2024, 21:14:01
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
17 april 2024, 20:54:13
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Erjen89
17 april 2024, 20:27:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Mispoes
17 april 2024, 20:27:24
Station Roodeschool door Huup
17 april 2024, 20:18:44
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Vroeger
17 april 2024, 20:05:05
"Nederlandse" modellen door Pauldg
17 april 2024, 20:00:13
25 jaar geleden door Willem1951
17 april 2024, 19:37:25
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door ex-DR V100
17 april 2024, 18:29:05
De fabriek - Spoor 0 door BartvD
17 april 2024, 18:03:32
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door basjuh1981
17 april 2024, 18:01:12
  

Auteur Topic: Grote trafo van minimaal 168VA of toch niet?  (gelezen 4021 keer)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3700
Re: Grote trafo van minimaal 168VA of toch niet?
« Reactie #30 Gepost op: 07 april 2020, 18:39:14 »
Hoi Klaas ,
Ik snap het.
Op mijn werk hadden we niet alleen te maken met de Europese stekers ,maar ook Amerikaanse stekers , vanwege de Amerikaanse fabrikant.
 Op onze werkbanken hadden we 115 V-60 Hz en 115V 400 Hz contactdozen., en overgangen van Eur>Am.
Maar van polarisatie heb ik nooit gehoord (Tot nu dan    ;)  )
Peter


NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1981
    • Baan in Los Angeles
Re: Grote trafo van minimaal 168VA of toch niet?
« Reactie #31 Gepost op: 07 april 2020, 20:09:11 »
Nu we toch aan het 'dwalen' zijn in dit draadje ;-)

Dat van die stekkers heb ik hier dus ook last van. Veel transformatoren die ik hier gebruiken kunnen 110V-240V aan, 50-60Hz.
Maar ja, die stekkers.

In eerste instantie dus met verlopen gewerkt:



Maar daar was ik al gauw klaar mee. Dus toen ik in Thailand door de bouwmarkt heen liep, toch maar even wat Thaise stekkerdozen aangeschaft die beiden aankunnen:



Deze foto laat dus ook meteen de boosters zien waar ik het overhad, en her en der versprijdt over de baan liggen. Iedere booster heeft z'n eigen kleine voeding, en deze zijn op de 110V aangesloten die op vele plaatsen beschikbaar is gemaakt. Ook handig als je eens ergens op de baan met de dremel of soldeerbout aan de gang wilt gaan: geen verlengsnoer nodig. En verder kan ik de baan met 1 schakelaar van de stroom afhalen, ook soms handig, en alles achter een UPS, mocht de spanning weer eens een paar seconden uitvallen.

Moet er dus alleen voor waken dat specifieke 220-240V er niet op aangesloten wordt...