Vraag en antwoord > Algemeen

Gezocht: emplacementsverlichtingspaal in Nederlandse stijl

(1/2) > >>

Gerben Stoffels:
Goeiemiddag,

Ik ben op zoek naar een geschikt model emplacementsverlichtingspaal, zoals die te vinden waren op emplacementen en tractieterreinen in de jaren '30. Ik heb al een aantal verschillende kandidaten gevonden die in de buurt komen, maar echter allemaal zonder de ingebouwde ladder waar ze nagenoeg altijd mee lijken te zijn uitgerust. Zijn dit soort palen te koop? Of ben ik dan op mijn eigen kunsten aangewezen?

Plaatje:

(Bron: Het Utrechts Archief)

Alvast bedankt!

-Gerben

AB 7216:
Volgens mij heeft MK modelbouw hier ooit iets voor gehad.
was een messing ladder die je op een 3 mm buis kon solderen, en de lamp was ook messing.

Waag er eens een mailtje aan.

Groeten Arjen

Gert Arkema:
Kort antwoord: nee.

Lang antwoord: nee, hooguit een paar onderdelen. Zie bijdrage AB7216.





Maar, je kunt ze zelf maken:
 

--- Citaat van: Gert op 07 april 2019, 10:14:39 ---Gisteravond nog even doorgewerkt:

3masten by Gert Arkema, on Flickr

3 emplacementsmasten bijna gereed, compleet met LEDje (al was het maar voor het idee) . Alleen nog glazen bollen opsnorren en achter de kleur van het 'touw' (nu rood) zien te komen.

En donkergrijs zie je beter tegen een oranje achtergrond. Tegen een donkergroene achtergrond (struiken) weer minder, maar waarschijnlijk mis je ze pas als ze er niet staan  ;) .

--- Einde van citaat ---

Ingrediƫnten; 3 concentrische buisjes van Albion Alloys (verkrijgbaar bij de betere winkel, Apeldoorn en Ede schieten me zo te binnen) staf 0,3 mm, een geleende kleine kolomboor, wat etswerk, 3 leds uit goedkope AliExpress straatlantarens, wat transparante kraaltjes en een paar gekregen messing lampekapjes. Ik kan je nergens aan helpen, maar met de meeste ingrediƫnten als hierboven genoemd, soldeerwerk, geduld en doorzettingsvermogen kun jij ze ook zelf bouwen.

Doet het! by Gert Arkema, on Flickr

Succes

Duikeend:
euhm, hoort daar dan ook niet een plekje in het kasteel op ontrax bij zodat je een beetje aanspraak hebt tijdens het bouwen  ;D

AB 7216:
Dan ouwehoer je alleen maar, we zitten daar niet voor de productie  :angel:

Groeten Arjen

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie