Wat zijn we aan het bouwen? > Baanplannen

Nieuwe baan: Dubbelspoor H0

(1/3) > >>

MS Modelbouw:
Hallo mensen van dit forum,
ik heb door bepaalde omstandigheden mijn oude baan moeten afbreken en ik heb nu een nieuw baanplan gemaakt
- schaal H0
- 8 modules /platen
- z21/digitaal



Dit is mijn baanplan de rode lijnen zijn de rails

ik vroeg me af of jullie misschien even wilden kijken naar dit baanplan en als er tips zijn (voor bijvoorbeeld afmetingen, modules) hoor ik t graag
mvg Mika

bask185:
Beetje aparte indeling. Het middenstuk is open? Moet je deze baan kunnen opbergen?

De bogen en zijkanten zijn nogal smal. Kan je die breder maken? Je kan ook in plaats van 8 modules 6 modules maken waarbij de bogen nog een recht stukje er aan vast hebben.

Ik zou zelf grotere modules maken waarbij het midden gevuld kan worden met scenery. Je kan nu net 1 stationnetje kwijt en een spoordijkje aan de onderkant.

Wat voor Materiaal heb je? Kan je nog naar N switchen of is dat geen optie?

Je kan misschien beter gebruik maken van meegebogen wissels voor in de bochten 1,20 is al zo kort

Mvg

Bas

Klaas Zondervan:
Een advies: teken het eens op schaal uit, gewoon op een stuk papier. Handigst is 1:10, dus 1 cm op je baan wordt 1 mm op de tekening.
Je zult dan meteen wat knelpunten zien. De bogen in de hoeken lijken me veel te krap worden en op de bovenste module houd je tussen de overloopwissels bijna geen spoorlengte meer over.

Hennik:
120cm breedte voor H0 is inderdaad wel weinig... Uitgaande van Roco Line rails met de kleinste boogstralen, heb je voor jouw plan al minimaal 230cm nodig, en nauwelijks tot geen opstelruimte..

MS Modelbouw:
Het is de bedoeling dat ik de baan weer uit elkaar kan halen vandaar dat het middenstuk open is.
ik heb namelijk niet veel opslag ruimte meer.

de bogen zijn 20cm breed, daar passen toch 2 stukken rails naast elkaar? of moeten die bocht len 30cm?

mvg Mika

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie