Vraag en antwoord > Ombouwen

Verfraaien D-trein rijtuigen

(1/18) > >>

Ronald69:
Je kent dat wel, je koopt een prachtig rijtuig met alles er op en er aan maar de binnenkant is een drama. Interieur is 1 klomp plastic met alles in dezelfde kleur.
Tijd om hier verandering aan te brengen en in deze tijd hebben we daar alle tijd voor en had hier op het forum een zoekopdracht neergelegd v.w.b. de kleurstelling van de diverse interieurs en inmiddels diverse foto's mogen ontvangen.

Ik begin met mijn Touropa rijtuigen(Bc4üm-53), deze is van Lima(Lima 149791K, set van 3)

Interieur is hetzelfde als van een normaal sneltreinrijtuig. 

Armleuningen weggehaald.

Begonnen met de bed imitaties, uit en ingeklapt.

Gangdeuren opnieuw gemaakt.

Eerste schilderbeurt.

Alles geschilderd, gangzijde.


Alles geschilderd, coupézijde.


Ook de binnenkant krijgt een kleur, "hout imitatie"



Daken niet vergeten, boven onbehandeld en onder behandeld.


Schildjes van "RST-Eisenbahnmodellbau Karlsruhe" verkregen via Wagenwerk, zelfgemaakte koersborden en de wagennummers zijn van Andreas Nothaft


Eerste rijtuig gereed, 4 te gaan.




Gebruikte kleuren:
Banken/bedden: H 75
Wanden: H 113
Vloer: H 32
Deuren coupé en gang: H 54

Originele foto's(© DSO klik) topic was gestart door mede forumlid Peter74:





Modellbahnwagen:
Netjes gedaan (y) dat geeft het rijtuig toch een veel mooier aanzien.

ATB:
Als je dan toch bezig bent, waarom dan geen figuurtjes er in?

Ted

ruudns:
 (y) Kijk, ziet er gelijk heel wat beter uit. Is best wat moois van te maken van zo'n Lima rijtuig :). Komt er ook nog licht in?

Ronald69:
Heren,

Dank voor de reacties.

@ Ted, was mijn bedoeling maar het worden waarschijnlijk alleen slapende reizigers omdat zelfs de 1:100 zittende "Chinezen" niet kunnen zitten i.v.m. de bedden en per rijtuig per keer i.v.m. mijn budget.

@ Ruud, dat ga ik in een later stadium zeker doen. Alleen ga ik het per keer doen want 12 x slaap-, 6 x F-, 6 x Schnell- en 20 x personenzug gaat een aanslag plegen op mijn budget.
Het zijn de latere, 30,3 cm uitvoeringen van Lima dus de gedetailleerde uitvoeringen die zich kunnen meten met de Roco's die meerijden in de Touropa trein.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie