Vraag en antwoord > Algemeen

Proxxon soldeerbrander en andere merken

(1/4) > >>

Zsjoske:
Tipje voor de soldeer freaks  (y)

Google eens op Crème brûlée brander  bijv. bij Blokker.

Heel andere prijs dan een Proxxon !

Gr. Jos

FritsT:
Ja,  en ook een heel andere kwaliteit. Nee dank je.

En ja, ook de PROXXON brander slijt. Velen zeggen van niet, maar gebruiken hem dan ook niet intensief. Ik wel en heb er altijd wel 1-2 als reserve op voorraad. Met name de ontsteking laat het dan afweten. Is in het begin nog wel af te krabben, maar uiteindelijk....jammer dan. Maar ja, ieder gereedschap is aan slijtage onderhevig.

Maar ok, gebruik je hem maar 1 keer en maak je je niet druk om de kwaliteit van de vlam...ga dan naar de Blokker.

1795:
Ik heb en gebruik proxxon brander en een AH/Jumbo branders. Maar de proxxon is echt beter en heter. Die kleintjes zijn makkelijk voor kleine lichte dingetje's.
En niet vergeten, een crème brulee stook je maar heel kort. Die branders zijn vrijwel volledig kunststof. Ga dus niet minuten lang zo'n brulee brander achter elkaar gebruiken, daar is hij niet voor bedoeld..

AB 7216:
Heb mijn proxon al meer dan 25 jaar, en werkt nog steeds prima. Hij ziet er niet meer uit, maar ach.
Wel af en toe de ontsteking een beetje bijbuigen voor het gewenste resultaat, maar zeker een goede aankoop.

Groeten Arjen

becasse:
Ik heb tig proxxons die er mee gekapt zijn maar die kan je dus reanimeren??
--- Citaat van: AB 7216 op 29 maart 2020, 17:33:41 ---Heb mijn proxon al meer dan 25 jaar, en werkt nog steeds prima.
Wel af en toe de ontsteking een beetje bijbuigen voor het gewenste resultaat, maar zeker een goede aankoop.

--- Einde van citaat ---

Hoe doe je dat precies? Ik ben heel benieuwd!

Michiel

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie