Vraag en antwoord > Modeltreinproblemen en -vragen

Rivarossi 1300 schokt

(1/2) > >>

KNed:
Ik heb een probleempje met mijn Rivarossi 1300.
Deze heb ik ooit eens tweedehands gekocht, niet heel veel mee gereden. Het betreft een AC model.
Ik reed er niet veel mee omdat mijn Märklin M-rail wissels en de loc niet echt lekker samen gingen.
Inmiddels heb ik een C-rail baan. Dat gaat stukken beter. De loc reedt alleen erg snel. Daarom heb ik pas wat CV's aan zitten passen. Maximumsnelheid flink omlaag, optrek en afremvertraging omhoog. Verder niets aangepast.
Nu gaat de loc echter ineens flink schokken als ik vooruit rij. Achteruit is dat effect niet waarneembaar.

Weet iemand hoe dit kan komen?

Koen

Martijn193:
Is je tandwieltje nog heel? Zie andere topics hierover. Het kan natuurlijk aan je instellingen liggen, maar misschien heb je hetzelfde euvel als de electrotren/rivarossi na ingebruikname?

henk:
Ik denk dat het de Electrotren-Rivarossi is. Van de oorspronkelijke Rivarossi bestonden volgens mij geen drierailvarianten.
Dus gebarsten tandwiel op een as lijkt goed mogelijk.

KNed:
Bedankt voor de reacties. Ik had weleens iets gehoord van tandwielproblemen maar kon niets vinden van Rivarossi. Maar blijkbaar is dit stiekem een Electrotren maar dan vermomd in een Rivarossi doos :)

Ik ga hem openschroeven en een kijkje bij de tandwielen nemen! Ik laat het hier weten.

Koen

prutser:
Met je hand over de aangedreven wielen wrijven, als een wiel slipt is daar het tandwiel kapot.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie