Vraag en antwoord > Digitaal

Digikeijs DR4018, bij schakelen valt spanning op baan weg, knippert verlichting

(1/3) > >>

GertW:
Goedemiddag,

ik heb een probleem met een Digikeijs schakeldecoder DR4018. Ik heb hier MP1 wisselmotoren op aangesloten, op elke uitgang 1 stuks. De aansturing gaat via een ESU-Ecos, de voeding voor het omzetten van de motoren wordt via een externe voeding geleverd, staat dus los van de ECos, alleen het signaal komt van deze.
Sinds vorige week een probleem. Als ik één van de wissels omzet, vraagt dat blijkbaar zoveel spanning o.i.d., dat de spanning op de baan wegvalt, dus loks vallen stil en gaan dan weer verder en binnenverlichting knippert.

Wat kan dit zijn?

Timo:
Een verkeerde aansluiting ::) Als de DR4018 een losse voeding heeft (voor POWER) vraagt hij nagenoeg niets van de SIGNAL ingang, of hij nu schakelt of niet. Als dat wel zo is suggereert dat hij nu ook zijn POWER uit de ECoS krijgt.


Timo

GertW:
Begrijp ik, maar hij heeft het altijd goed gedaan. Ik heb verder niets gedaan, dus geen draden o.i.d. verandert.

treinenhobby:
De extra voeding kan ook defect zijn geraakt, waardoor de SIGNAAL wordt gebruikt als bron.
Hoeveel volt meet je op de POWER ingang in rust en wat tijdens het schakelen?

Bert_Apd:
Hallo,


--- Citaat van: treinenhobby op 30 maart 2020, 21:49:46 ---De extra voeding kan ook defect zijn geraakt, waardoor de SIGNAAL wordt gebruikt als bron.

--- Einde van citaat ---

SIGNAAL en POWER van de DR4018 zijn volledig van elkaar gescheiden, dus dat kan niet de oorzaak zijn: zonder spanning op de POWER doet de DR4018 niets...

@GertW:

Maak je gebruik van de hartstukpolarisatie van de MP1?
Zo ja, dan lijkt het mij dat er bij het omzetten van het wissel heel even kortsluiting via de wisseltongen ontstaat. Temeer omdat je aangeeft dat het slechts één wissel betreft.
Of treedt de spanningsval ook bij het schakelen van de andere wissels aan de DR4018 op?

Groeten,
Bert

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie