Vraag en antwoord > Modeltreinproblemen en -vragen

Liliput 6400 met 2 motoren, onderdelen gezocht, en hoe aandrijving openen?

(1/2) > >>

008200:
Ik heb hier een Liliput 6400 met twee motoren (elk draaistel één) waar één van de vier aangedreven assen
niet goed meedraait. Mogelijk is het tandwiel op de as beschadigd.
Omdat ik vermoed dat Liliput niet zo goed is in het naleveren van onderdelen (!) als eerste de vraag:
heeft iemand in zijn rommelbak nog zo'n draaistel of wielset liggen ...?
Verder de vraag: hoe krijg ik dat draaistel open.?
Ik zou gewoon het beschadigde tandwiel van de as kunnen slopen en er een aandrijving op drie assen van kunnen maken.
Onder het draaistel zie ik iets van 4 nokjes, die de draaistelbodem vasthouden. Hoe kun je die loskrijgen
om bij de tandwielen te komen?
Graag tips/adviezen ..!
François

Rob Ellerman:
Het model wat je beschrijft dateert nog uit de periode dat Liliput in Oostenrijk werd gemaakt. De inmiddels al weer jaaaaren lang in China gemaakte modellen hebben deze aandrijving niet meer, maar zijn voorzien van een middelmotor met een cardan naar beide draaistellen. Ik vrees dat je moet gaan zoeken naar een loop/sloop model...

Tijdperk||:
Hoi, ik heb ook een lok met twee motoren.
Rij nu maar met een motor een een paar jaar.
Belasten doe ik niet ,hooguit met wat platte wagens.
Grt,Wim.

BartvD:
Ik heb hier nog een liggen zonder motoren. Ga kijken of daar ook tandwielen bij zitten en meld mij dan weer terug.

008200:
"Ga kijken of daar ook tandwielen bij zitten ..."
Dat zou heel mooi zijn, maar kan iemand me melden hoe ik zo'n draaistel kan openen?
Inderdaad kun je ook rijden met één motor, maar ook dan moet je wat tandwielen uit dat
draaistel halen, omdat de worm vrij meedraaien dan nog blokkeert.
François

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie