Vraag en antwoord > Ombouwen

Interieurfoto's D treinen/Silberlinge/M wagens

(1/1)

Ronald69:
Ik loop al weken het www af te speuren naar foto's van het interieur van deze rijtuigen.
Het gaat mij om interieurfoto's van de volgende rijtuigen:

A4üm/AR4üm/WR4üe gebruikt in o.a. F züge.
Bc4ümg Liegewagens.
B4nb/BD4nf/AB4nb Silberlinge
B4ym/AB4ym/Bpw4ymgf Mitteleinstiegswagen

Wie heeft ze of wil ze hier delen zodat een ieder hier iets aan heeft? Ik zou in ieder geval zeer geholpen zijn.

spoorijzer:
Had je de website van Martijn Haman al bekeken? Uit mijn hoofd zijn daar wel wat foto's te vinden, maar zeker ben ik er niet van.

EN446:
ABn 703
De twee verschillende kleuren bekleding in de 1e klasse vallen op. Er waren rijtuigtypes waarbij op die manier roken/niet roken werd aangeduid, maar volgens mij was dat in de ABn niet zo en is de grijze bekleding origineel. De blauwe versie lijkt ook wel verdacht veel op moderniseringsdesign Hannover.

Am 202 (A4üm) donkerbruine wandpanelen (houtimitatie) met rode en groene stoelen. Geen foto van kunnen vinden, wel dat er nog een Am 202 bestaat: 56 80 10-40 121-0 in eigendom van een particulier en ondergebracht bij de GfE in Crailsheim.

Reinout van Rees:
Geweldige link, bedankt! Over een tijdje ga ik m'n roco silberling weer eens openmaken omdat daar in de 1e klas de schotten tussen de afdelingen missen. Volgens mij ga ik dan gelijk een paar kleurtjes ook wat veranderen ;)

Reinout

EddyK:

--- Citaat van: EN446 op 27 maart 2020, 15:13:48 ---De twee verschillende kleuren bekleding in de 1e klasse vallen op.

--- Einde van citaat ---
Ik heb er vroeger heel wat keertjes in gezeten, kleurverschil was er niet tussen roken en niet-roken dacht ik. Die grijze kleur heb ik nog nooit gezien, maar dat zegt niets, het design wilde wel eens verschillen per werkplaats. Ikzelf weet echter niet beter dan dat de blauwe versie overal in zat (jaren '80/'90).
De blauwe stof ziet er aardig origineel uit, andere tint en ander materiaal dan het moderniseringsdesign Hannover.
Zie hier ook wat foto's: http://www.railfaneurope.net/pix/de/car/regional/ex-Silberling/pix.html

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie