Wat zijn we aan het bouwen? > Al het andere!

Probleem: ramen 'beslaan'

(1/7) > >>

RutgerFlorijn:
Hallo allemaal,

Ik ben Rutger en ik bouw huisjes, om uiteindelijk een module te kunnen maken. Zo kunnen de huisjes nog kunnen verplaatst als mijn ideeën gedurende de creatie veranderen en zit ik voorlopig nog niet met een grote plank, waar eigenlijk geen ruimte voor is en wat makkelijk onderstoft.

Momenteel heb ik twee huisjes en daarvan is er een wit spul op de ruiten gaan zitten. Hoogst waarschijnlijk is dit lijm. Toch weet ik zeker dat toen ik de ruiten in de huisjes heb geplakt dat het toen gewoon nog doorzichtig was. Ik heb de ruiten gemaakt van transparant sheet en ik heb gelijmd met secondelijm en Revell bouwlijm.

Wat afbeeldingen:






Wat kan ik beter doen om dit te voorkomen en te repareren? Moet ik andere ruiten gebruiken, andere lijm, of heeft het heel ergens anders mee te maken?

Alvast bedankt voor het antwoorden!

Rutger

Bert van Gelder:
Hoi,

Heb je secondelijm gebruikt? Deze heeft de neiging andere kunststoffen aan te tasten.

Goed ventileren, en huisje op zijn kop zetten als je het laat drogen.

Of beter, gewoon Faller of Revell lijm gebruiken. Daar heb ik het nog nooit mee gehad.

Gr, Bert

BartvD:
Wat voor lijm heb je gebruikt? Mijn ervaring is met secondenlijm dat het dampt en dan sporen laat zien op het plastiek van de ramen (daarom bij CSI dat het gebruikt wordt voor het vinden van vingerafdrukken  ;D)

Geen short cut behalve alle ramen vervangen..



Martijn193:
Er staat toch in de openingspost dat hij secondenlijm heeft gebruikt???

Quinzeedied:
Als de ramen makkelijk te vervangen zijn inderdaad vervangen.

Mocht je ooit iets transparants met lijmvlekken hebben wat minder goed vervangbaar is (ramen van een modeltrein bijvoorbeeld), dan wil "polijsten" met tandpasta nog wel eens helpen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie