Vraag en antwoord > Modeltreinproblemen en -vragen

Na schoonmaak stotterende rangeerloc

(1/7) > >>

Rolando:
Hallo allemaal

Na een aantal jaren weg geweest te zijn doordat ik ben verhuisd van Scheveningen naar Brabant eindelijk weer aan de slag gegaan met mijn modelbaan. Niet alleen aan de baan zelf ben ik weer verder gegaan (update zal ik een keer plaatsen) maar ook de stoute schoenen aangetrokken en aan de slag gegaan met het schoonmaken van treinen.
Door verschillende tips die ik hier las begonnen met mijn rangeerloc Fleischmann loc 312 380-0. Ik heb daar 3 locs van en 1 daarvan reed bijna niet. Dus mocht het misgaan, heb ik er altijd nog twee ;D
Alles is gelukt, ook het schoonmaken van de motor en koolborstels (deze waren nog goed). En uiteraard ook wat veertjes die weg springen omdat je toch denkt, dat gebeurt mij niet >:(

Nu komt mijn vraag : de rangeerloc rijd nu wel en niet eens zo slecht, alleen als die zachter gaat schokt die vooruit. Hard rijden geen probleem, maar weet even niet of ik iets verkeerds gedaan heb. Jullie hebben hier veel meer ervaring mee als deze beginneling, dus ben benieuwd waar het aan ligt. Alvast bedankt

NS264:
Hoi,

Misschien de stroomafname checken langs de wielen?

En rails optimaliseren.

Succes.

Klaas Zondervan:

--- Citaat van: Rolando op 29 februari 2020, 21:34:53 ---Alles is gelukt, ook het schoonmaken van de motor en koolborstels (deze waren nog goed). En uiteraard ook wat veertjes die weg springen omdat je toch denkt, dat gebeurt mij niet >:(
--- Einde van citaat ---
Je hebt de koolborstels toch niet schoongemaakt? En die veertjes heb je hopelijk teruggevonden.
Misschien moet je loc na de schoonmaakbeurt weer inlopen. Laat hem eens een uurtje rondjes crossen en kijk dan of hij zich bij lage snelheid beter gedraagt.

Jeff:
Heb je na het schoonmaken de boel weer een drupje olie gegeven ?

Oude fleischmann loks kunnen op de lagering we wat smering gebruiken.

Rolando:
Ik heb de rails op de baan weer helemaal schoon gemaakt, maar de wielen heb ik nog niet gecontroleerd.
Neem aan dat ik dat met twee stroom draden kan doen om te checken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie