Vraag en antwoord > Modeltreinproblemen en -vragen

Trix oudere s3/6 motor of lager probleem?

<< < (2/4) > >>

Syb030:
Drijfstangen los: de herrie is er nog steeds. Dus die ontstaat in of rond de overbrenging van motor naar achterste drijfas.

Ben:
Juist. En dat lawaai hoort bij dit concept van aandrijving. Het heet niet voor niets "koffiemolen motor".  ;D

Stop maar energie in je anker, dat gevonk zul je op moeten lossen anders is het snel einde oefening. Marklinisten weten precies hoe dat moet, kijk in de puko-wiki: KLIK.

Gr, Ben.

Syb030:
Ha Ben, werkelijk? Hoort die hoog gillende snerptoon ook bij het koffiemolen concept?

Nieuw filmpje: https://youtu.be/Izyned2cFF8

Ik wil nog niet geloven dat dit normaal dan wel onoplosbaar is...

Anker heb ik schoon.

Theo v Wijngaarden:
Drupje olie op het ankerasje aan weerszijde, dus op het plastic motorschild en aan de andere kant  op het asje in het nylonlager, en je probleem is ws opgelost.
Is bekend verschijnsel bij marklin/trixmotor. Type trommel.

Mvg Theo

Biesje:
Wat ik zie in de video lijkt het asje al te zwemmen in de olie. Klinkt meer als tandwielen die teken elkaar snerpen met wellicht braampjes op de tanden. Wat doet het geheel bij lagere snelheden? (dus trafo op lager voltage zetten, niet de video vertragen) Dan kan je misschien beter zien wat er gebeurt dan bij volle snelheid.

Of het is misschien een gebroken koolborstel die onder een rare hoek tegen de collector drukt?

Succes! (y)

Mvg,

Robert

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie