Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-03-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door sncf231e
Vandaag om 12:54:28
Frans diorama 1:48 door Wim Corduwener
Vandaag om 12:53:19
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 12:47:40
Baanbouw Bosje77 door bosje77
Vandaag om 12:41:04
Kleine boutjes vastzetten? door Gerke
Vandaag om 12:40:04
Driemaster in ‘t veen - NS 2900 in h0 door janw
Vandaag om 12:38:39
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door 72sonett
Vandaag om 12:35:29
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 12:35:02
Update: baan in de tropen door zuylen
Vandaag om 12:33:37
Flacatlan in N door Frank69
Vandaag om 12:32:46
Jacobs draaistellen maken/ontwerpen door Mitchell
Vandaag om 12:28:43
Vorarlberg (Oostenrijkse treinbaan....n-spoor) door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:24:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:20:31
NL baan: Frotterdam in h0 door Ben
Vandaag om 12:04:48
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door GD
Vandaag om 11:59:05
(BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen door Ad Cleijsen
Vandaag om 11:54:59
ECoS II (ESU), of Central Station (Marklin)? door ruben derks
Vandaag om 11:37:24
BNLS-Module: La vie...Cote d'Azur door Edsko Hekman
Vandaag om 11:19:49
Brugstekkers 8-polig: alle identiek? door henk
Vandaag om 11:08:23
Oersik etsplaat spoor 0 van Erwin, beginnersbouwverslag door Wim Corduwener
Vandaag om 11:07:02
LIMA 149803G Lubeck-Buchener Eisenbahn Digitaal ombouwen door 008200
Vandaag om 10:55:45
De Hondsrugbaan, H0 door Dion
Vandaag om 10:47:07
BNLS trammodule: “Jewels of the HTM” door ronald1956
Vandaag om 10:38:37
Liliput 6400 met 2 motoren, onderdelen gezocht, en hoe aandrijving openen? door 008200
Vandaag om 09:40:09
Oeps door Forever Rocofan
Vandaag om 09:17:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:15:27
BNLS trammodule “Centraal Station” door Den Zoeterdam
Vandaag om 08:33:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn de Kuiper
Vandaag om 07:41:55
Vieze treinen, gebouwen, wegen etc. (tips en plaatjes) door wpinkhof
Vandaag om 07:34:35
Nieuwe baan in schaal nul: station Kloosterp door roadster36
Vandaag om 00:45:00
  

Auteur Topic: Einde Fleischmann Profi Gleis aangekondigd.  (gelezen 2628 keer)

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3153
  • NL/NS vanaf 1945
Einde Fleischmann Profi Gleis aangekondigd.
« Gepost op: 25 februari 2020, 10:38:53 »
Las net dit op het web  :o

Belangrijk nieuws van Fleischmann

Tot onze spijt moeten wij mededelen, dat de productiemachines voor de FLEISCHMANN H0-rails 6106 en 6112 na 40 jaar niet meer werken. Helaas hebben we twee defecte machines welke onherstelbaar beschadigd zijn.

In de afgelopen maanden zijn pogingen gedaan om een ​​reparatie-optie te vinden - helaas niet gelukt. Hierdoor kunnen de twee zojuist genoemde tracks niet meer worden gereproduceerd.

Dit betekent dat het FLM H0-trackbereik in de toekomst niet meer volledig beschikbaar zal zijn. Om deze reden moesten we de moeilijke beslissing nemen om over het algemeen te stoppen met het produceren van de FLEISCHMANN H0-track in de toekomst.

Alle artikelen die nog op voorraad zijn, zijn uiteraard beschikbaar zolang de voorraad strekt.

✔️Wilt u uw huidige Fleischmann Profi-rails assortiment nog veilig stellen en e.e.a. op voorraad nemen? Stuur ons een e-mail of PB en wij sturen u een offerte op maat.

✔️Check de beschikbaarheid hier:
https://www.fleischmann.de/en/productsearch/0-0-0-0-0-0-0-005007-0/products.html



Wel jammer, hoewel het al oud rails is maar wel stevig en slijt amper.
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2020, 23:48:10 door Bert van Gelder »
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

MMTB

  • Offline Offline
  • Berichten: 930
    • Rheinberger Strassenbahn Betriebe
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #1 Gepost op: 25 februari 2020, 10:51:52 »
Het gaat zo te zien om de flexrails en een ontkoppelrails. Zonder die twee kan je nog steeds een prima baan maken
Duitse tramstad in H0, een speelbaan in spoor 0 en een nieuwe beursbaan in 0e

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1325
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #2 Gepost op: 25 februari 2020, 11:03:39 »
Het gehele Profi rail programma wordt geschrapt staat er. Men wil een compleet assortiment aanbieden of anders geen assortiment.
Groeten,
Richard

Wilma1970

  • Offline Offline
  • Berichten: 22
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #3 Gepost op: 25 februari 2020, 11:34:06 »
Zonde vond het mooie rails, wel een raar besluit, je kan toch de ontbrekende rails toch op nieuw ontwerpen en word je gedwongen om over te stappen naar roco rails, niet iedereen is in staat om bv de rail te voorzien van grind bedding.

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 4255
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #4 Gepost op: 25 februari 2020, 11:36:18 »
Het zat in de lijn der verwachtingen dat na het schrappen van Fleischmann H0 het railassortiment niet eindeloos doorgeproduceerd zou worden. En investeren in nieuwe mallen zeker niet meer aan de orde is. Spijtig, maar voorlopig is er nog genoeg op voorraad of tweedehands te vinden denk ik.
Als ik zie wat er nog steeds aan 50 á 60 jaar oude Modellgleis te koop is denk ik dat het wel mee gaat vallen.
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2020, 11:48:54 door Besselspoor »
RETROBAHN A.G.

Floris Dilz

  • in verband met de quarantainemaatregelen bij voorkeur alleen binnen gier uitrijden.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9397
    • belse roestkraam
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #5 Gepost op: 25 februari 2020, 11:39:26 »
mooi, eindelijk afgelopen met DC-rail naar marklin-wielnormen waardoor t nooit werkt.

En dr is gewoon rail met bedding van roco, trix en piko... En zo moeilijk is ballasten nou ook weer niet, tis gewoon lekker ouderwets viespeuken zoals je dat vroeger nooit mocht van je moeder, heerlijk. Als je n boterham met hagelslag kan maken moet ballasten ook lukken. pro-tip: bewaar de faller/revell/uhu/whatever lijmflesjes met naald als ze leeg zijn, perfecte dingen om lijm mee in de ballast te druppelen.

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 4255
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #6 Gepost op: 25 februari 2020, 11:51:33 »
En anders gewoon weer op de 1960 methode: houtlijm op je spaanplaat smeren, rails er op leggen, grijsbruin faller zaagsel er op en wat niet vast zit na t drogen met de stofzuiger verwijderen. ;D
RETROBAHN A.G.

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3153
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #7 Gepost op: 25 februari 2020, 11:55:51 »
Piko is ook 2.5mm... floris.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1325
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #8 Gepost op: 25 februari 2020, 11:58:33 »
Floris, dank voor de pro(fi) tip. Ga ik proberen. Zit nu nog steeds te knoeien met pippetjes uit oogdruppel flesjes :laugh:
Groeten,
Richard

Floris Dilz

  • in verband met de quarantainemaatregelen bij voorkeur alleen binnen gier uitrijden.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9397
    • belse roestkraam
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #9 Gepost op: 25 februari 2020, 12:27:44 »
Piko is ook 2.5mm... floris.
ja, dus?

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 2850
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #10 Gepost op: 25 februari 2020, 12:55:37 »
Zonde vond het mooie rails, wel een raar besluit, je kan toch de ontbrekende rails toch op nieuw ontwerpen

Het zal ongetwijfeld een kwestie van geld zijn. Kennelijk is de verkoop van Profi tegenwoordig zo laag dat het goedkoper is er helemaal mee te stoppen dan nieuwe machines te laten komen. Gewoon de moeite niet waard blijkbaar.
Reinier

Ronald Halma

  • Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 10851
  • Live your life as you please!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #11 Gepost op: 25 februari 2020, 13:12:51 »
Begrijpelijk... een nieuw mal kan zomaar een ton (of meer) kosten. De situatie bij Fleischmann is niet echt rooskleurig en daarmee is het denk ik economisch gezien een wijs besluit.

Treurig voor hen die het een fijn railsysteem vinden maar het is railtechnisch echt niet meer van deze tijd. En ja, er zijn voldoende goede alternatieven. Voordeel is nu dat je 2e hans Profirail echt nog wel wat waard is... en gewild! ;D :)

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3153
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #12 Gepost op: 25 februari 2020, 13:17:47 »
Het zal ongetwijfeld een kwestie van geld zijn. Kennelijk is de verkoop van Profi tegenwoordig zo laag dat het goedkoper is er helemaal mee te stoppen dan nieuwe machines te laten komen. Gewoon de moeite niet waard blijkbaar.

Euhhhh als je de prijzen van flm profi ziet... 6131 bijv 4.50 per rail... wat 5 jaar terug de helft koste.
En de hebben ook flex rail met beton bielsen, ontkoppelrails wie zit daarop te wachten?

Flm was altijd al erg duur tov kwaliteit check Roco materieel goedkoper en beter.

Jammer dat ze niet flm profi dan als budget rail onder Roco cerkopen, voor de starters perfect.
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2020, 13:21:26 door ZwolsBas »
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Online Online
  • Berichten: 8153
  • Team Mitropa FNDL
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #13 Gepost op: 25 februari 2020, 13:30:36 »
Nu weet de kenner wat het waard gaat worden  ;)

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 4255
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #14 Gepost op: 25 februari 2020, 13:32:47 »
Jammer dat ze niet flm profi dan als budget rail onder Roco verkopen, voor de starters perfect.
Het is qua productietechniek al veel te duur: eerst bielzenmat gieten, dan de bedding, dan railstaven inbrengen met relatief veel handwerk.. Ik heb jaren geleden (heel veel jaren geleden..) een promo filmpje gezien over hoe het gemaakt werd en ik denk dat de hoeveelheid handwerk niet wezenlijk is afgenomen. Dat is met voorsprong de duurste component in productie.
Wanneer dan de matrijzen slijtage gaan vertonen, is het logisch dat Roco besluit om er niet meer mee door te gaan, het bedrijf moet winst maken en kan van sentiment nou eenmaal niet leven. Helaas. Nog los van de inmiddels achterhaalde maatvoering, de lat ligt tegenwoordig hoger.
RETROBAHN A.G.