Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-04-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door MartinH0
Vandaag om 18:48:09
WeKra bouwt The Kraken. Een H0 attractie! door Pauldg
Vandaag om 18:39:13
Roco wissels schakelen maar één kant op (DCC), maar analoog 14-16VAC beide kante door jerrytrein
Vandaag om 18:27:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door DavidNS400 Grote sik
Vandaag om 18:26:59
Rheinburgh, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 18:19:52
Doornvliet door NS264
Vandaag om 18:05:13
Fleischmann Profi-rails, productie wordt gestaakt! door NS264
Vandaag om 17:59:45
Mauritsburg (H0) door mcnjasper
Vandaag om 17:53:47
Spoor nul RijGroep NoordOost/Nederland door Wiechert
Vandaag om 17:51:31
Soldeerapparaat kopen, aanbevelingen? door Marc tramt
Vandaag om 17:51:13
tortoise wisselmotor niet met Littfinsky M-DEC-DC aan te sturen? door Nullem
Vandaag om 17:40:49
Mooi weer om buiten te spelen door BrightonBelle
Vandaag om 17:39:57
Station perron door hutski1
Vandaag om 17:34:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:16:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door NS1220
Vandaag om 17:15:24
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:05:14
NS Modelbaan Amersveld 1999 - heden door San-Markos
Vandaag om 16:59:03
Baan in Los Angeles door NS264
Vandaag om 16:42:08
BNLS-Werkspoor - Bouw 3900 van DJH/Modelloco met tips voor beginners door Gerke
Vandaag om 16:38:52
S88 alleen signaal als de loc rijdt door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:25:10
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:23:11
Bouw Beel + "wat reed er achter de Beel" door Pauldg
Vandaag om 15:53:42
Trix digital central control en lok control 2000 regeling door Leon Battelier
Vandaag om 15:24:27
Celeb's en modelspoor door Rinus H0
Vandaag om 15:21:01
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 15:03:50
VAM-materieel en de Roco nummers door HenkWinsum
Vandaag om 14:19:13
Verfraaien D-trein rijtuigen door Ronald69
Vandaag om 14:18:36
Zware botsing met SNG-stel, 22-05-2020 door Erwin Lamens
Vandaag om 14:10:42
Nieuw in de winkel! door VAM65
Vandaag om 14:09:10
Prefo ET54/EB54 bouwpakket bouwen door ANDREUS
Vandaag om 14:09:09
  

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 19966 keer)

Bertholdowitsch

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #90 Gepost op: 14 oktober 2019, 08:31:31 »
Wat betreft de wissels: de meeste wissels zijn inderdaad nog steeds handbediend, maar velen zijn wel vanwege de hervatting van het personenvervoer opgeknapt. Zo ook de wissel op afbeelding 154: het sein dat eraan vast zit is nieuw, wat je ook kunt zien aan de code die erop staat. In de vorige jaren stonden er niet zulke lange code's op die seinen bij de Bentheimer Eisenbahn.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1227
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #91 Gepost op: 06 november 2019, 15:06:23 »
Reportage van bentheimer eisenbahn door  de ndr  helaas alleen in duits.
https://www.youtube.com/watch?v=tM_KrdshRqI

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10696
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #92 Gepost op: 06 november 2019, 16:08:54 »
Met enorm plezier naar gekeken. Past perfect in dit draadje.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 490
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #93 Gepost op: 06 november 2019, 19:39:04 »
Dank voor de tip; een interessante film. Aanbevolen!
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10696
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #94 Gepost op: 05 december 2019, 11:29:37 »
Tweede Kamer akkoord met haalbaarheidsonderzoek Nedersaksenlijn
Gepubliceerd op 05-12-2019 om 10:28

Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat gaat een haalbaarheidsonderzoek laten doen naar de aanleg van een rechtstreekse spoorverbinding tussen Enschede en Groningen, de zogenaamde Nedersaksenlijn. De Tweede Kamer ging deze week akkoord met een motie voor dit onderzoek. Volgens de indiener van de motie, Kamerlid Stieneke van der Graaf, kan een doorgetrokken spoorverbinding aan de oostelijke grens van Nederland tussen Enschede en Groningen via Coevorden en Emmen zorgen voor versterking van de leefbaarheid en sociaaleconomische ontwikkelingen in de regio.Daarnaast kan het een impuls zijn voor het goederenvervoer. In het onderzoek moet de aansluiting voor goederen- en personenvervoer op de Bentheimer Eisenbahn mee worden genomen.Treinreizigers die vanuit Twente naar Groningen willen, moeten nu via Zwolle en Meppel reizen. Tussen Emmen en Stadskanaal ligt nu geen spoor. Het gaat om een traject van ongeveer 18 kilometer. De kosten voor de aanleg van de verbinding worden geschat op 250 miljoen euro. In het verleden lag er wel een spoorlijn tussen Emmen en Stadskanaal. Deze begin vorige eeuw aangelegde spoorverbinding is na de Tweede Wereldoorlog in gedeeltes gesloten en opgebroken. De tijdswinst zou circa 20 minuten zijn, maar daarnaast is een van de argumenten dat de drukke lijn Zwolle-Meppel er mee wordt ontlast. Een directe verbinding tussen de universiteitssteden Groningen en Enschede wordt ook als voordeel genoemd. Naar verwachting is het onderzoek in het najaar van 2020 afgerond en kan de Kamer worden geïnformeerd over de uitkomsten.
In 2016 is er al onderzoek gedaan naar de haalbaarheid van de verbinding door de Universiteit Twente. Ondanks de lovende resultaten bleken de geschatte kosten van de aanleg, 250 miljoen euro, een te groot struikelblok. Afgelopen jaar kreeg de Christenunie in de Provinciale Staten van Overijssel wel weer een meerderheid bereid tot het uitvoeren van een nieuwe haalbaarheidsstudie.

« Laatst bewerkt op: 05 december 2019, 11:32:53 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1227
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #95 Gepost op: 05 december 2019, 12:12:00 »
Is er een hoofdreden waarom het 250 miljoen zou kosten,afgezien van het spoor dan.
Ik ken dat traject niet maar welke (bijzondere) kunstwerken/bruggen zijn er dan nodig/op welke plaats?
groet dennie
« Laatst bewerkt op: 05 december 2019, 14:27:10 door dennie »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10696
    • sleutelspoor
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10696
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #97 Gepost op: 14 maart 2020, 15:12:21 »
De Duitse CDU politicus Albert Stegemann zegt hierover dat de Deutsche Bahn hem verzekerd heeft dat er absoluut geen verandering in de plannen zijn gekomen. De opgedoken geruchten dat op korte termijn de Oost-West verbinding over Emmerich gaat lopen zijn voor een deel uit de lucht gegrepen. Steegemann waarschuwt dat de regio alert moet blijven en er alles aan moet doen om de verbinding via Bad Bentheim en Rheine aantrekkelijker te maken ” Zo moet zeker al in 2023 de overstaptijden op het knooppunt Rheine tussen de Regionalexpress en de Intercity treinen drastisch verkort worden. Nu, anno 2020, moeten reizigers die van de "Emsland-lijn" gebruik maken het tot 2024 met de oude dienstregeling doen. Na 2024 gaan de wacht- en overstaptijden oplopen tot 2 uur en langer. Als deze situatie van lange wachttijden blijft bestaan is dat een ramp voor de Regio, de Bentheimer Eisenbahn en het spoor in het algemeen. Ondanks deze moeilijkheden prees Stegemann uitdrukkelijk de geplande nauwe integratie, in 2024, van de twee IC-verbindingen in Rheine. "De reistijden zijn hier wel goed op elkaar afgestemd. Helaas zijn de stations Geeste, Leschede en Salzbergen niet aangesloten op het langeafstandsverkeer en kunnen dus niet mee profiteren van deze verbeteringen.
Eind 2023 worden de huidige intercity treinen op de IC-lijnen Amsterdam-Berlijn vervangen door moderne ECx-treinen met ICE-comfort. Door de gewijzigde dienstregeling en de verhoogde topsnelheid wordt de reistijd met ongeveer 30 minuten verkort.
Het is inderdaad geen onmogelijkheid dat de directe verbinding Amsterdam-Berlijn via Emmerich "tijdelijk"werkelijkheid gaat worden. Voordat de directe verbinding over Bad Bentheim naar Amsterdam/Berlijn realiteit is moet eerst nog het traject Hamm-Bielefeld-Hannover worden uitgebreid. De route over Emmerich zal geen reistijdvoordelen opleveren ten opzichte van Bad Bentheim.

« Laatst bewerkt op: 14 maart 2020, 15:55:37 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1479
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #98 Gepost op: 14 maart 2020, 16:43:49 »
Dus praktisch het STAR traject reviseren, doortrekken over het oude trace naar Ter Apel en het gat tussen Ter Apel en Emmen vullen...

De reden dat het een boel geld gaat kosten is dat zelfs met hergebruik van de oude infra je een boel spullen moet opruimen / uitkopen die je onderweg tegenkomt... zoals een paar brede N wegen, kanalen en bedrijfspanden