Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

zelfbouw diesel vijf (DE-5) door FritsT
Vandaag om 10:22:10
De Hondsrugbaan door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:22:09
Verschil leveranciers DCC decoders? door spoorijzer
Vandaag om 10:19:50
Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 10:18:27
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door Besselspoor
Vandaag om 10:15:20
US diorama in H0 door ES44C4
Vandaag om 10:09:14
Zee. Land. door AB 7216
Vandaag om 10:05:01
Schneidersein door W.Broere
Vandaag om 10:04:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:02:34
Perronhoogte TP3 door Rob Ellerman
Vandaag om 10:00:51
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MOVisser
Vandaag om 09:56:58
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 09:52:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:36:22
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
Vandaag om 09:22:33
Handmatige bediening van wissels d.m.v. stangen door spoorijzer
Vandaag om 09:04:33
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door henk
Vandaag om 09:02:16
Modelbaan Beltheim. door Hans GJ
Vandaag om 08:39:25
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 08:25:21
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Basilicum
Vandaag om 08:12:20
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door NS264
Vandaag om 07:49:38
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
NS/32 door RK
18 maart 2024, 23:49:38
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
  

Auteur Topic: Falkenheim  (gelezen 103128 keer)

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4252
    • Filmpjes op YouTube
Re: Falkenheim
« Reactie #75 Gepost op: 14 juli 2020, 17:16:00 »
Ik vind deze oplossing wel aardig. aan de andere kant van het station kun je in principe alle kanten weer op en hetzelfde geld voor het uitrijden via de zichtbare wisselstraat. Een trein wordt naar het juiste perronspoor gestuurt om of linksboven of onder te vertrekken. Voor dat je dit bouwstadium het bereikt kun je er nog wel eventjes over nadenken. Voordat je het allemaal vast legt kun je altijd nog het een en ander uitproberen.

Rechtsboven bij de rode streep kun je ook nog een rechtse wissel plaatsen die naar het perron gaat ipv waar de wissel nu ligt. Dan is de boog iets vloeiender

Ik zou linksonder nog wel een overloop wissel plaatsen zodat je van het onderste perronspoor ook die richting op kan.

Arjan


Ik vind deze ook beter, bij de onderste tekening uit de bijdrage van 1012u wordt minder de indruk gewekt dat het om 2 dubbelsporige lijnen gaat en doet afbreuk aan het geheel.

Ik zou nog wel even aan mijn opmerking denken om van linksboven rechterspoor op spoor 1 binnen te komen, die optie zit er nu nog (steeds) niet in. Zijn maar 2 wissels....

Verder ben ik het met Arjan B eens om het wissel voor het bovenste perronspoor eerder te leggen, dat maakt het lijnenspel richting het station ook mooier. Het seinhuis gaf ik al aan deze te verplaatsen naar bovenkant wisselstraat, ruwweg tussen de rode 1 en 2 op de tekening. Zo heeft men vanuit het seinhuis meer zicht op de te bedienen wissels van depot tot station ;-)

Wat ik nog niet realistisch vind ogen is het omloopspoor onder de wisselstraat. Iets te symmetrisch en "leeg". Nu de wisselstraat
dunner uitvalt is er naar mijn idee nog ruimte voor 1 kopspoor boven het omloopspoor, aftakkend na het linkerwissel. Je kunt hie wagens stallen, maar ook de versterkingsrijtuigen om bij te plaatsen bij treinen op het station. Mooier is als deze spoortjes iets lager liggen (al is het maar 1 centimeter) en je voor dit deel (en ook het depot) bijvoorbeeld een andere kleur balast gebruikt, bijbijvoorbeeld bruinig terwijl je op de hoofdbanen het modernere grijs gebruikt.

Andere optie waar ik al langer naar kijk zijn de 3 kopsporen boven de wisselstraat. Gezien het vele rangeerwerk denk ik dat je deze maar weinig helemaal vol zult zetten. Zat wat te speculeren om het onderste kopspoor weg te laten, het geeft dan ruimte voor de 2 goederensporen van rechts die je dan (deels) buiten de wisselstraat naar het paradebaanvak linksboven kunt leiden op een vrijere manier. Je scheidt dan wat meer goederen- en personenverkeer zoals in werkelijkheid ook gebeurt. Nadeel is toch wat meer wissels en weer wat tekenwerk. Kleinst nadeel is dat het seinhuis dan ook niet meer past,  ;D Daar zie ik dan wel (realistischer) mogelijkheden bij het groene streepje bij ingang depot, net bij het eerste wissel van de slakkenkuil.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2658
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Falkenheim
« Reactie #76 Gepost op: 15 juli 2020, 20:37:01 »
OK, we hebben weer enkele aanpassingen doorgevoerd.
Dit is momenteel het resultaat :



Aan het bovenste perron is de wissel dichter naar de wisselstraat gebracht.
Aan de industrieopstelsporen onder de wisselstraat hebben we een extra kopspoor gezet. Hier kan eventueel nog paar extra wagons gelost wordenof gerangeerd, of de diesellok s nachts zijn verdiende rust krijgen. Het seinhuis is hier vlak boven naartoe verhuisd.
Linksonderaan is een extra wissel gekomen, met een kopspoort dat op de Malm kasten komt te liggen, alwaar treinen op/af de baan kunnen gezet worden zonder het rijden op de baan zelf te hinderen.

Nog een aanpassing waar ik over twijfel is een extra omloopspoor boven de wisselstraat zelf, zoals op onderstaande schets :



Hierdoor zouden treinen komende van rechtsboven, zonder de wisselstraat te hinderen, naar de hoofdbaan linksboven kunnen raken.
Enerzijds zie ik er het nut wel van in, maar maken we het dan weer niet complexer ?

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4252
    • Filmpjes op YouTube
Re: Falkenheim
« Reactie #77 Gepost op: 16 juli 2020, 07:46:40 »
Het blijft een lastige, en daarom wil ik het binnenkort eens uittekenen. Eer je aan het leggen van deze wisselstraat toekomt...

Denk dat ik 2 tekeningen zal moeten maken:

1) Benadering kruis: Hoofdlijn linksonder naar rechtsboven kruist hoofdlijn van linksboven naar rechtsonder (beide vice versa) en wissels zijn nodig van om van hoofdlijnen te wisselen, en natuurlijk de vertakkingen naar depot en station;
2) Benadering evenwijdig: Hoofdlijn linksonder naar rechtsonder loopt kort evenwijdig aan hoofdlijn van linksboven naar rechtsboven (beide vice versa) en wissels zijn nodig van om van hoofdlijnen te wisselen.

Punt is dan wel dat je vrij dicht bij het originele ontwerp lijkt te komen, zo slecht was ie niet  ;D

Op dit moment neig ik naar benadering 2, vooral omdat een Intercity met een rijtuigje of 8 van linksonder in 1 vloeiende boog zo op spoor 1 het station binnen kan komen. Dat is, buiten de voorliggende goederensporen, toch echt wel een mooi gezicht. Door de aanpassingen van de wisselstraat in de afgelopen week is deze optie eigenlijk geëlimineerd, en ik denk dat dat toch jammer is uiteindelijk. 

Wordt vervolgd, zonder haast...
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2658
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Falkenheim
« Reactie #78 Gepost op: 10 augustus 2020, 20:44:01 »
Even stilte geweest.
Ondanks dat er sinds de laatste post een corona versoepeling was, en we dus voorzichtig onze bubble wat mochten uitbreiden, en dus de weekends wat vulden, incl een tripje naar Aken om nog eens een treinwinkel van dichtbij te zien, is er toch wel een beetje veranderd al aan de zolder.
Sinds vandaag zijn namelijk alle afwerkplintjes en latjes geplaats. Hierdoor is de afkasting van de zolder eindelijk een feit.
Op de eerste pagina van dit draadje kon je al een overzicht zien van de zolder, en kan je aan de zijkanten van de rechte stukken hier en daar nog een serieuze spleet zien tussen de verschillende afkastingen. Deze zijn nu dus weggewerkt.
Het resultaat is dan als volgt :





Het trapgat ziet er dan zo uit :



En in de hoek van het dak en aan het raam als volgt :



Ook de randen in het raamkader zijn reeds afgekit.
Ja, de latjes zijn inderdaad bruin/niet wit, maar dat is deel van het vervolg vervolgwerkje. Je kon het misschien al voorzichtig zien op sommige fotos : aan een deel van de afkastingpanelen is al wat geschuurd. Dit zodat alle panelen mooi vlak zijn om vervolgens heel de zolder, incl de latjes en plintjes met een laagje witte verf af te werken.
Daarna is ie helemaal klaar om aan de baan te beginnen.
De panelen van de 2 zijmuren zijn reeds afgeschuurd, net als het stukje vlak boven het trapgat. Het plafond, schuine zijden en de rechte zijkanten nog, en dan kunnen we gaan verven.
Ondanks de airco op de zolder ga ik dat verfklusje in elk geval pas doen als het goed wat frisser is. Het schuurklusje is trouwens ook geen loletje : ben 2 dagen al paar uurtjes bezig geweest, gevolg : 2 outfits klaar om te wassen, gans wit. Vrouwlief kan er gelukkig nog mee lachen.
Ik hoop voor eind deze maand in elk geval alles afgeschuurd te hebben.
In tussentijd heeft vrouwlief ook al wat opgeruimd op de zolder ( al is het merendeel van dozen op zolder van mij ), gevolg : 6 volle dozen van haar zijn richting containerpark gegaan dit weekend. Onder haar heilige woorden "als je het al 10 jaar niet van de zolder gehaald hebt, zal je het ook wel niet nodig hebben", kan ik haar eigenlijk geen ongelijk geven. Al denk ik dat ik dan ook wel zelf makkelijk wat dozen kan buiten kieperen. Al is dat toch altijd moeilijk iets weg doen.

mardig23

  • Offline Offline
  • Berichten: 225
Re: Falkenheim
« Reactie #79 Gepost op: 10 augustus 2020, 22:07:42 »
Hoi Falcon,

Als ik je kan helpen me doosjes weg te doen roep je maar. Dat stapeltje in het midden, naast de groen bal lijkt fameus in de weg te liggen :angel:

Zie er allemaal netjes uit hoor.  (y)
Met spoorse Groeten, Karl

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
Re: Falkenheim
« Reactie #80 Gepost op: 11 augustus 2020, 12:04:42 »
Ik heb tijdens het leggen van de rails nog dingen aangepast.
Dat iets wat er op de planner mooi uitzag, in de praktijk voor mij niet werkt.

Maar ik ben dan ook niet zo’n held met computers haha

Dus ik zou zeggen, leg dat extra spoortje en kijk hoe het eruit ziet.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2658
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Falkenheim
« Reactie #81 Gepost op: 18 augustus 2020, 22:40:30 »
Kleine update.

Op de zolder zelf is nog niet veel veranderd : Hier en daar wel wat afgekit om spleten aan de afwerkplintjes etc weg te werken, alles mooi proper nu. Tevens de vijzen die hier en daar gebruikt zijn om alles vast te zetten met van dat plamuur oversmeerd, zodat ze niet meer zichtbaar zijn als alles geverfd wordt.
Tevens is het schuren van de "naadloze" panelen begonnen. Ook al zijn de afwerkpanelen naadloos, als je ze tegen elkaar aanklopt, komt er toch een klein opstulpingetje op dat je ziet. Ik kijk er altijd op ( op de ene plaat harder dan de andere ), dus het besluit is genomen om alle overgangen af te schuren.
Valt harder tegen dan ik dacht. Vooral boven je en aan de schuine zijden van het plafond is het zwaar : doordat je je rug bol kromt en vervolgens met beide handen druk zet op de schuurmachine ( met zacht schuurpapier ander gaat er teveel van de panelen af ), voel je na een 20 tal minuten al goed waar je ruggewervel steekt. Gevolg dat de eerste keer dat ik begon te schuren het na een goed uurtje al voor bekijken hielt. Deels omdat ik er al als sneeuwman uitzag, maar vooral omdat ik vervolgens 3 dagen niet teveel in huis gedaan heb wegens serieus last van de onderrug   ::)
Wordt dus stukje bij beetje nu verder gedaan.

Waar ik me wel ook op de achtergrond mee aan het bezighouden ben, zijn de voorbereidingen voor de baanbouw en het gedetaileerder plannen van het baanplan :
  • Ik ben aan het nakijken hoe en met welk hout ik het best de onderstel etc van de baan ga maken en in elkaar steken. Zodat eenmaal ik aan de bouw er van begin, ik een soort "stappenplan" heb, a la Ikea van : neem plankje x, zaag op maat y, gebruik schroefje z, steek in elkaar, en doe dat x10  ;D
  • Het uitvogelen van de helixen. De doorsnede is ongeveer 150 cm, lekker breed, waardoor ongeveer 12 cm per omwenteling wordt overbrugt. Wil natuurlijk ook zeggen dat we geen standaard Radius X sporen van Piko kunnen gebruiken, maar dat deze gewoon volledig in flexrail worden gedaan. Wordt nog een uitdaging, maar er bestaan goede hulptools voor. Daardoor al stilletjesaan ook begonnen met een vooraad rails aan te leggen, normaal komt er oa dit weekend een bestelling van een 25 tal flexrails binnen. Als de aankopen wat gespreidt worden, dat is goed voor de portefeuille en moet ik achteraf niet stoppen omdat ik zonder spoor zit, of ineens een rib op tafel leggen.
  • Tevens het verder uitwerken van de verschillende wisselstraten, en momenteel dan vooral die in de ondergrondse delen, aangezien die eerst gelegd zullen moeten worden. Deze zullen met Piko A-Gleis gedaan worden ( zoals het ganse ondergrondse deel ), lekker goedkoop, doch degelijk, en doordat de wissels zelf vrij kort zijn, maar toch van 15°, nemen ze niet teveel lengte in beslag. Vooral de wisselstraat rechts op de baan, onder de stad, komende van het station, was eentje waar ik me wat zorgen om maakte aangezien die op het getekende plan vrij ingewikkeld leek. Na niet te veel proberen, kwam er volgend plan uit ( OK, wel even kwartje naar rechts draaien eigenlijk ) :



    10 wissels en 3 kruiswissels.
    Ik had het eerlijk gezegd erger verwacht.
    1 vierkant is trouwens 50 cm op dit schema, wat wil zeggen dat deze wisselstraat ongeveer 160 a 170 cm zal zijn in lengte, wat zowat perfect overeenkomt met het getekende plan en er ruimte is om de bochten aan te zetten richting helix/schaduwstation en het grote hoofdstation anderzijds.

Dolle pret dus momenteel, en bezigheid gegarandeerd. Stiekem vind ik het allemaal wel leuk.

Tot een volgende update.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7356
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Falkenheim
« Reactie #82 Gepost op: 20 augustus 2020, 10:17:35 »
Plannen is leuk, ja :)

Bij de wisselstraat heb ik het idee dat het nog iets simpeler kan, daar waar de twee engelse wissels naast elkaar liggen. Daar heb je vlak achter elkaar twee mogelijkheden om van het derde (van onder geteld) spoor naar het tweede te komen. Is één wisselstraat van het vierde naar het eerste spoor niet handiger? Scheelt twee wissels.
Maar goed, het hangt ook af van de treinbewegingen die je eventueel tegelijkertijd wilt kunnen maken.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15260
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Falkenheim
« Reactie #83 Gepost op: 20 augustus 2020, 14:08:25 »
Is één wisselstraat van het vierde naar het eerste spoor niet handiger? Scheelt twee wissels.
Maar goed, het hangt ook af van de treinbewegingen die je eventueel tegelijkertijd wilt kunnen maken.


Voor mijn gevoel igt er ook teveel aan wissels in.

10 wissels en 3 kruiswissels.

De klassieker... je blijft die dingen hardnekkig "kruiswissel" noemen. Dat is fout, ze heten "Engels wissel". Een kruiswissel is een combi van 4 wissels met daarussen een kruising ;) Ja, ik ben een miereneuker misschien :) maar met de juiste termen is het ook voor iedereen even duidelijk.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10212
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Falkenheim
« Reactie #84 Gepost op: 20 augustus 2020, 19:32:14 »
Citaat van: Reinout van Rees
Bij de wisselstraat heb ik het idee dat het nog iets simpeler kan, daar waar de twee engelse wissels naast elkaar liggen.

Citaat van: Ronald Halma
Voor mijn gevoel igt er ook teveel aan wissels in.

of niet genoeg :P of niet de correcte ;)



Mijn twee senten-bijdrage. Dit is een constructie die je heel vaak ziet in het echie ;) Bovendien kun je hiermee van elk spoor naar elk spoor (in dezelfde rijrichtinh natuurlijk ;) )

Bovendien voorkom je veel geslinger als je vanaf de bovenste twee sporen komt of daar naar toe gaat. Naar elk van de 4 horizontale sporen voert dan slechts 1x een afbuigende engelsman.

Rechts boven heb ik nog een engelsman toegevoegd om inderdaad ook van linkonder naar rechtsboven v-v te kunnen komen.

Grtzz,
Karst

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2658
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Falkenheim
« Reactie #85 Gepost op: 20 augustus 2020, 20:53:47 »
Bedankt allen voor het meedenken met de wisselstraat.

Reinout : je hebt deels gelijk. Er liggen inderdaad 2 op dat punt 2 engelse wissels om van spoor te veranderen. Echter ( heb het zelf voor zekerheid wel gedubbelcheckt :) ), is deze nodig om alle bewegingen in alle richtingen te kunnen doen. Ik verklaar me nader :
Het is een Duitse baan, dus rechts rijden.
De 2 schuine sporen linksboven zijn van het deel dat rondom het station komt.  De 4 horizontale sporen links zijn de 4 sporen van het station, en de 4 sporen rechts zijn richting de schaduwstations, en zijn eigenlijk 2 keer 2 losstaande sporen van elkaar, naar aparte schaduwstations.
De bovenste engelse wissel is volgens jou eentje te veel, echter is deze nodig om als je van rechts, 2de spoor van onder geteld uit de schaduwstations komt en naar het bovenste spoor links ( het schuine ) wilt gaan. Op een andere manier raak je er niet.

Ronald : ik ga er op proberen te letten dat ik er engelse wissels van maak, maar beloof nog niets :)

Karst : ook bedankt. Maar met jouw schema komen er heel veel engelse wissels bij, 7 in totaal, en die jongens/dames probeer ik te minimaliseren, is ook de reden waarom de wisselstraat voor het station versimpeld is geweest, aangezien die dingen blijkbaar wel wat kuren durven vertonen.

Heb wel trouwens nog een kleine aanpassing gedaan :



Als je van het spoor rechts boven kwam uit het schaduwstation, raakte je niet op het tweede spoor vanonder telend links. Nu dus wel.
De ganse lengte van de straat is zo nog steeds onder de 2 meter, wat geen probleem is als we ons aan het plan houden.

Vandaag tevens een klein mijlpaaltje : De zolder is helemaal afgeschuurd.
Hiervoor had ik de hulp van men vader.
Het magische moment van de controle of de laatste plaat goed afgeschuurd is door er met de vinger over te wrijven om te voelen of er geen verschil meer zit tussen 2 platen heb ik nog net op de gevoelige plaat kunnen vastleggen :



Trouwens leuke anekdote van tijdens de schuurwerkzaamheden :
Op een gegeven moment zei men vader : "ja, gijle doet gepensioneerden toch wat aan hoor. Genieten van de oude dag, en dan mogen ze weer komen werken".
Waarop ik reageerde : "Ja, had je maar nooit een treintje moeten kop voor men verjaardag toen ik klein was he"  ;D

Nu dus nog een paar plintjes afkitten, eens goed stofzuigen, en als ik het goed voorheb kan de zolder dan geverfd worden.

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Falkenheim
« Reactie #86 Gepost op: 20 augustus 2020, 21:47:03 »
Een deel van de engelse wissels zou je door halve engelse wissels kunnen vervangen, omdat niet alle afbuigende verbindingen nodig zijn. Dat scheelt weer wisseltongen.  :)
Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2658
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Falkenheim
« Reactie #87 Gepost op: 10 oktober 2020, 21:51:15 »
De schilderwerkzaamheden zijn ondertussen volop aan de gang, enkel nog de 2 schuine dakkanten moeten een witte laag krijgen, waarna er aan het frame van de baan kan begonnen worden.
Tevens is er al wat opgekuist in rommel die al jaren op de zolder stond in dozen. Waardoor we al 2 visites naar het containerpark hebben kunnen doen.
Als de schilderwerken helemaal klaar zijn, komen er nieuwe fotos van de zolder.

Ondertussen ben ik wat gedetailleerder naar het baanplan beginnen kijken, en het aankleden er van.
Zo ben ik oa op een pijnpunt gekomen waar ik niet direct een oplossing voor zie.

Het betreft dit deel van de baan :



Het deel aan het station en het goederenspoor er achter dat naar een een brouwerij en schroothandel gaat.
Pijnpunt is daar het perron aan het station, waarachter het goederenspoor naar deze 2 gebouwen gaat.
Je wil niet dat roekeloze passagiers zomaar van op de straat naast het goederen spoor wandelen naar het perron en vice versa.
Je zou dus bv een soort hek op het perron kunnen zetten, maar dat lijkt me ook redelijk mja, spartaans. Het zou dan echt een soort industriehek moeten zijn, want een gewoon hekje van 50cm hoog ofzo, daar kruipen onze echte reizigers toch ook altijd over.
Het betreft dus het stuk waar ik een rode lijn gezet heb.
Ohja, hoogteverschil zit er nauwelijks op, dus een soort muur om het hoogteverschil tussen perron/goederenspoor en de straat te overbruggen en zo een afscheiding te maken gaat ook niet.
Iemand ideeen hoe dit realistisch aan te pakken ?

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2055
Re: Falkenheim
« Reactie #88 Gepost op: 11 oktober 2020, 09:43:33 »
hek werkje op het perron
wordt vaker toegepast
met vriendelijke  groet kees

ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1407
Re: Falkenheim
« Reactie #89 Gepost op: 11 oktober 2020, 17:26:21 »
Ik neem aan dat het nivo van het perron toch hoger ligt dan het goederenspoor op straat nivo.

Je zou prima een decoratief hekwerkje of een heg op de perronrand kunnen zetten. ik heb zoiets gedaan.