Vraag en antwoord > Elektronica en analoog

Fasedraad analoog

(1/2) > >>

GertN:
Op mijn baan in wording heb ik een ringleiding voor de spoorvoeding. Ik vraag me af of ik ook de zwarte fasedraad van de wissels kan combineren met deze al aanwezige ringleiding. Dat scheelt me het trekken van zwarte draden naar de trafo.
Ik heb twee ringleidingen voor dubbelspoor. Denk de wissels per spoor dan te kunnen combineren met de fase van het spoor.

Timo:
Zou kunnen indien de voeding van de wissels gescheiden is van die voor het rijden. MAAR, ik zou het niet doen. Al was het alleen al om dat je dan het schakelen van wissels misschien terug ziet in de (verlichting van je) treinen. En dat je makkelijk een verkeerde verbinding kunt maken. Daarnaast wil je denk ik ook verlichting op de baan? Dan moet je daarvoor ook nog twee draden voor trekken dus kan deze er ook wel bij  ;D


Timo

Klaas Zondervan:

--- Citaat van: GertN op 20 februari 2020, 19:39:45 ---Ik heb twee ringleidingen voor dubbelspoor.
--- Einde van citaat ---
Het lijkt me veel handiger en ook overzichtelijker om één ringleiding voor de sporen te hebben en de andere voor de wissels.

GertN:
Dank voor jullie reacties. Ik ben overtuigd en maak een extra ring voor de wissels.
Nog een aanvullende vraag: kan ik alle wissels, 20 stuks, schakelen op één trafo? Ik gebruik vier MFZ trafo’s maar vier ringleidingen lijkt me niet nodig.

Klaas Zondervan:
Je gaat die 20 wissels toch niet allemaal tegelijk schakelen?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie