Wat zijn we aan het bouwen? > Baanplannen

Brauhofen 2020, modelbaan in h0.

(1/9) > >>

MartOnTheWeb:
Na een lange tijd van stilte, dit in verband met ingrijpende wijzigingen in de persoonlijke sfeer én een verhuizing, is het nu weer tijd voor een nieuwe modelbaan: Brauhofen 2020.

Het hoofdontwerp bevat veel details van mijn modelbaan uit 2008. Extra toegevoegde sporen zijn specifiek voor pendeltreinen. Zowel in het station, als in het schaduwstation, zijn hiervoor sporen aanwezig.
Hieronder het basisontwerp in concept. Het station, halte, de baanvakken en het schaduwstation zijn opgenomen in één stroomcircuit (Z21 en een booster) en alle sporen kunnen dus beide richtingen uit worden bereden. Dit vereenvoudigt het verkeer met de pendeltreinen. Aan beide uiteinde van het ontwerp is er een sectie voorzien van keerlus-elektronica.

De indeling van de sporen in van het station en het schaduwstation zijn slechts schematisch weergegeven. In de komende maanden wordt het uiteindelijke ontwerp van de baanvakken en de stationssporen duidelijk. Uiteindelijk zal het schaduwstation 8 tot 10 sporen bevatten, inclusief de sporen voor de pendeltreinen en enkele opstelsporen voor de diverse bloktreinen. Het centraal gelegen station krijgt opstelsporen en een aansluiting met sporen voor het laden en lossen van diverse goederen.



Noot: de drieweg-wissels in het station zijn ter voorbeeld. Er zijn in het uiteindelijke ontwerp geen drieweg-wissels gepland.

Heeft iemand nog aanbevelingen en/of adviezen?

Verdere updates kun je volgen op http://www.martontheweb.nl/

Met spoorse groet
Mart

kawaaad:
Fijn dit te lezen Mart. Het vuur brand weer.

Mvg aad

basjuh1981:
Ik zie dat je in je schaduwstation om bij je twee opstelsporen 2 komen twee wissels gebruikt. Kun je die niet vervangen door een Engelse wissel? Dan heb je nog wat meer lengte.

Jelmer:
Leuk concept, wat zijn de maten van de beschikbare ruimte?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Patrick1975:
Hoi Mart,

Goed dat je weer bezig bent (y)
Had je activiteiten al op je site gelezen.
Op naar de volgende update.

Gr.Patrick

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie