Overige spoorzaken > Grootspoor

London St Pancras and postal museum

(1/4) > >>

Tulpendaal:
Goedenavond,

hier maar weer eens een reizenbericht van een korte vakantie, dit keer in London.

Het oude St Pancras station was bijna afgebroken, maar werdt gered en omgebouwd tot een hotel.




Het heeft een nieuw gedeelte een relatief goed maar standaard hotel zoals er vele zijn in London en het oude gedeelte, met Suiten (nodig als je oudere kinderen hebt).
Dit is dan het uitzicht van je kamer:
Bij dag


en bij nacht


Dag en nacht kon je de Eurostar treinen zien komen en gaan. Daar de passagiers eigenlijk niet op het perron mogen wachten is het uitzicht zeer statisch en bijna een theater.

Vanuit het hotel kan je direct in het station lopen.


De vensters op de foto links van de klok zijn de kamervensters.


Dit is ongeveer halverwege de Eurostar treinen.

Een keer hebben we de nationale trein genomen en ben ik naar de neus gelopen voor een foto. Deze stond voor de neus van de Eurostar naar A'dam




Voor een trip naar London ietsje duurder maar dan heb je ook gelijk je eerste uitstapje ;D en je hebt met tubestation nationale en internationale station ook genoeg mogelijkheden voor volgende uitstapjes.

Over het Postalmuseum zal ik morgen verder berichten.

gr Joke

St00mboy:
Leuk verslag, Joke!  (y)

Leen.

zuylen:
Ik hou wel van die oude bouwstijl van St Pancras! En de hogesnelheidstreinen zijn een mooi hedendaags contrast.

VictorPM:
Bizar zeg, die lege perrons.
Lijkt me dagelijks een enorm organisatorisch gedoe om de reizigers voor iedere trein tegen te houden tot een bepaalde tijd voor vertrek.
Als op een vliegveld.

tothebeach:
@ Victor: Kwestie van opsluiten bij een kiosk met koek en zopie, net als op het vliegveld. Ik heb vaak genoeg in Brussel en St. Pancras gezeten. Het kost wat ruimte, maar niet veel organisatie. 't Is alleen zo saai. Het liefst kom ik dus ook pas vrij kort voor vertrek bij die ruimtes aan. Kan je gelijk door.

Leuke reportage Joke, het brengt gelijk weer zin in een volgend bezoek.

Groet,
Michel

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie