Vraag en antwoord > Algemeen

Fleischmann hogesnelheidswissel H0, treinen ontsporen, tongen liggen niet aan.

(1/2) > >>

Karel N:
Ik ben bezig een wat grotere H0 baan aan te leggen. Alle rails zijn gelegd en alles rijdt. In de baan zijn een groter aantal Fleischmann hoge snelheid wissels verwerkt. Bij praktisch alle wissels doet zich hetzelfde probleem voor met name bij ROCO locomotieven. Ook Artitec (1310) vertoont hetzelfde probleem. Als de wissel op afbuigen staat ligt een wisseltong niet 100% tegen de vaste rail staaf aan. Het wiel van de loc komt dan tussen de afgebogen rail tong en de vaste rail staaf in. Het gevolg is dat een deel van de loc rechtdoor wil en de andere helft afbuigt. Ontsporing is het gevolg. Het verbaast mij enorm dan alle, of praktisch alle, hoge snelheid wissels dit probleem vertonen. De gewone Fleischmann Profi wissels functioneren goed. Komt iemand dit probleem bekend voor en is er iemand die een oplossing weet.
Ik hoor heel graag. Alvast hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,

Nico

SBBcargo:
Kijk hier eens : klik
Lees even al het commentaar, geeft je wat meer inzicht denk ik  :angel:

Klaas Zondervan:
Ik denk niet dat het om een gelijksoortig probleem gaat. KarelNico heeft volgens mij Profirail en daar heb ik nog niet over het krimpprobleem gehoord.

Ronald Halma:
Nico, het is de oplossing die je niet wilt horen... eruit gooien die dingen. Heb de toegevoegde waarde van die bewegende hartstukken nooit begrepen. Als een normaal wissel goed geproduceerd is werken die gewoon prima.

Klaas Zondervan:
Het probleem zit niet in het kwispelende puntstuk, maar in de tong die niet aanligt.
Laat eens foto's zien van het wissel in beide standen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie