Vraag en antwoord > Ombouwen

Oude schilden roesten niet. Fleischmann motorschild voor DCC

(1/6) > >>

erik2:
Hoe zat het ook alweer......?

We hebben de oude doos van schoonvader ontvangen en eens gekeken naar de mogelijkheden om e.e.a. weer aan de praat te krijgen.
Eerst eens goed poetsen en dan eens kijken wat er onder de kap vandaan komt en of we er wellicht een (oude) decoder in kunnen plaatsen.... zoon tevreden, opa tevreden, ik tevreden  ;D..

Maar ja, al zijn het niet mijn eerste lok's om om te bouwen, het is weer even geleden en niet eerder hadden we deze schilden...

Het schild van een BR70 - Fleischmann 4016


en dan hebben we het schild van een BR89 - Fleischmann 4020




Zijn deze schilden nog te gebruiken of moeten er nieuwe schilden op om e.e.a. geschikt te maken voor een decoder?

We hebben trouwens nog meer oude baasjes ::), maar die zullen er wel op deze lijken..


Groet,
Erik

stoombr38:
Het eenvoudigst is schildjes vervangen door andere die geschikt zijn voor de digitale ombouw.
Ik heb nog diverse schildjes liggen,die hier voor bruikbaar zijn.
Er zijn veel verschillende uitvoeringen,voor diverse loks.
Grt.
Jo

ivanzon:
1e type heb ik wel eens geprobeerd (staat ergens een handleiding voor), met als resultaat dat die krom werd. Is een alternatief voor te krijgen
2e type zou ik eerst doormeten, met een beetje geluk is dat een kwestie van de verbindingen doorslijpen

heuvelbaan:
Ik heb ze beiden ook omgebouwd.  ::)

De BR 70 toevallig gisteren en de BR 80 al enige tijd geleden.
Voor de BR 70 heb ik een nieuw geïsoleerd schild gebruikt en voor de BR 80 het originele schild, die kan je inderdaad doorslijpen.

BR 80 rijd al weer een tijdje mee op de baan.
De BR 70 heeft gister op het programmeerspoor gereden en mag straks even de grote baan op.
Het enige nadeel van het nieuwe geïsoleerde schild vond ik dat het helemaal wit was, dus daar is een kwastje over heen gegaan.

Schilden bestel ik altijd bij ETS en zelfs bij een verkeerde bestelling heb ik ze kunnen ruilen. (had 2 gats ipv 3 gats besteld)





Groeten Marco

erik2:
Thanks!

Ik heb toch gelijk maar de rest ook even opengehaald.
Naast de BR70, BR89 ook een BR64 en nog een BR80(ouder model) en 2 oude OenK's


Type 1, vervangen:



Type 2, slijpen/schuren:



Twee typen dus..... met nog wat uitzoek werk. Allemaal verschillende type schilden die vervangen moeten worden  (y)

Groet,

Erik

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie