Vraag en antwoord > Modeltreinproblemen en -vragen

Roco 64205, stuurstandrijtuig. Hoe kap te openen (voor inbouw decoder)

(1/3) > >>

6martinus5:
Onlangs heb ik een stuurstandrijtuig gekocht, Roco 64205.
Nu wil ik er een decoder inboueen, maar ondanks dat ik de (summiere) tekening volg lukt t me niet de kap te verwijderen. En ik vind m te kostbaar om onbedoeld beschadigingen te maken.

Heeft iemand al ervaring met de kapverwijdering van dit rijtuig( roco 64205) en kun je mij advies geven?

Alvast bedankt

Ronald69:
De meeste Roco rijtuigen gaan open door de zijwanden heel iets uit te buigen d.m.v. tandenstokers o.i.d., meestal ter hoogte van de deuren.

Reinout van Rees:
Dit is het beste dat ik zo snel kon vinden van m'n silberling-stuurstandrijtuig-verbouwing:



Als je goed kijkt zie je om de paar cm onderaan de zijwanden kleine nokjes, daarmee zit 'ie vastgeklikt.
Ronalds tip met tandenstokers is een goeie.
Meestal begin ik met m'n nagels. *Ergens* past het er vaak wel net tussen. Zodra ik een gaatje heb, steek ik er een tandenstoker/cocktailprikker in. Voorzichtig langs de naad werken, dan komt het vanzelf een keer los.

Reinout

6martinus5:
Kijk hier hoop ik verder mee te kunnen. Dank jullie. Ik laat t nog wel weten!

008200:
Heel handig bij het openen van dichtgeklikte wagons of kappen van loc's werken pasjes van creditcardformaat, die je onder de rand steekt: oude bankpas, ziektekostenverzekeringspas enz. Je kunt er niets mee beschadigen bovendien!
François

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie