Haha, heb jij dan nog een paar honderd meter opstelspoor in je achtertuin over? Als het allemaal zo makkelijk was, dan stonden die stellen niet op dat soort lokaties...
In Zaandam genoeg meters (ex vanGend en Loos)maar nu staan er huizen en zetten we de spullen in Wormerveer in het veld neer.
Die meters hadden wij(de NL bevolking) maar dat hebben we door ProRail laten verpatsen. In Zaandam genoeg meters (ex vanGend en Loos)maar nu staan er huizen en zetten we de spullen in Wormerveer in het veld neer. En zo zijn er vast nog wel van die locaties waar het op korte termijn verdienen voor ging op lange termijn planning.
Toch heel benieuwd waar je dan de meters spoor laat,die toch echt door de blokken Wormerveer,Krommenie,Assendelft ,Westzaan en Zaandijk op het emplacement van Zaandam zijn gebouwd. Ik denk dat er zeker 4 * 300m lag.
ik denk dat voorkomen beter is dan genezen
Daar zitten wel een paar foute aannames bij, er zijn praktisch nooit opstelterreinen opgebroken.Een opstelspoor is namelijk wel wat anders dan de meters rechtuit kaal (goederen-) spoor die vroeger overal en nergens lagen.Een opstelspoor moet bijvoorbeeld voorzien zijn van looppaden, instapbordessen en voldoende terreinverlichting, en aanvullend voorzieningen hebben voor het reinigen en controleren van treinen. Voor dat soort terrein is ook nog een milieuvergunning nodig.De truc die men hier uithaalt is aan het eind van de dag treinen uitlaten lopen op een opstelterrein, daar laten reinigen en evt de trein controleren en daarna doorbrengen naar een aantal stations waar de treinen vervolgens overnachten aan een perron wat die avond toch al niet meer in gebruik is.