Materieel > Wat zijn we aan het rijden?

Treinen op zijlijnen, bij elkaar geraapt spul.

(1/9) > >>

Krokodil68:
Op veel zijlijnen rijeden, reden treinen die niet altijd uit 1 type bestonden. Dus een lok en allerlei bij mekaar gegrabbelde meuk. Wij praten van eisenbahnromantiek en de gebruiker toendertijd van eisenbahn dramatiek.

En daar lijkt het mij leuk om elkaar eens te laten om eens wat van te laten zien.

De eerste




de tweede





Nog eentje




Dus ik hoop hier een hoop fraaie plaatjes te zien krijgen.



Groet Jeroen

Reinout van Rees:
Zijn bewegende beelden ook goed? :) Ik had een tijd geleden ook een keer gekeken hoeveel variatie ik aan kon brengen. Umbau (3 en 4-assig), eilzugwagen, silberling...


--- Citaat van: Reinout van Rees op 06 april 2017, 22:44:02 ---De Deutsche Bundesbahn houdt er, in principe, van om treinen samen te stellen uit gelijksoortig materieel. Maar ja, dat doe je wel voor een hoogwaardige internationale trein, maar niet voor een sullig zijlijntje. Hoppa: vierassige Umbauwagen, relatief nieuwe Silberling en vervolgens een koppeltje drieassige Umbaurijtuigena.

Ach, machinist Heinrich Stohm vind het allemaal best. Hij zit in z'n eveneens relatief nieuwe 211 diesellok en bromt gezellig door het mooie Eifellandschap richting Kelberg. Kort na Berenbach-Ulmen (1:03 in de video) zit er een leuke insnijding met daarna een blik op het Ulmener Maar. Altijd mooi. Vooral als de laaghangende herfstzon de gelige bladeren van de bomen in een goudgele gloed zet.

Na aankomst in Kelberg (2:30) loopt hij eerst om met z'n lok (2:57) om zo netjes klaar te zijn voor de terugreis. Maar eerst alle tijd voor een kopje koffie bij Fahrdienstleiter Jakob Bodemann. En natuurlijk kater Moritz achter z'n oren krabben. Daarna weer naar z'n lok, netjes op tijd voor het vertrek (3:31).



Mit freundlichen Grüße,

Bahnhof Kelberg

--- Einde van citaat ---

Reinout

Krokodil68:
Ja van dit soort spul bedoel, ik...


Groet Jeroen

Marijn:
Ah, heerlijk, ik doe het nog kneuteriger, korte N zuge Silberling + umbauwagen + V100, of een KöfIII met donnerbus ala Fals - Gefrees in de laatste jaren.. enz enz. Laat maar komen  8)

Krokodil68:
Voor de kleine treinen en nebenbahn garnitur liebhaber.



Korter kan niet. Ik zoek deze wagen nog in model. Het is de Donnerbüchse Nür82777. Wiet weet waar te vinden.
Het voorbeeld rijd bij een museums baan in deutschland rond.




Lekkere Gmp in een van de mooiste station ever.  Bhf Falls. Google maaar eens en pak een tisseu voor de mondhoekjes.




Deze korte reed tussen Falls en Gefrees. Lok is afzichtelijk mooi. Zoals het hoort.



Groet Jeroen

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie