Doel:€250.00
Donaties:€55.00

Per saldo:€-195.00

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 18-10-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NCS 41-50 / NS 7001-7010 in messing / Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 23:07:40
Bouw "Bahnhofsvorfeld" door charp
Vandaag om 23:05:10
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 23:03:12
H0 NS modellen van verlichting voorzien: Sneak Preview door Carel Ruysink
Vandaag om 23:02:53
CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160 door Rondje_HO
Vandaag om 22:58:09
Stroomdetectie M-Rails en gebruik UTP bekabeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:56:45
MRDirect aansturen door JMRI door HansQ
Vandaag om 22:54:22
Baanbouw Bosje77 door bosje77
Vandaag om 22:53:54
Krokettenkarren en restauraties LS models door Rondje_HO
Vandaag om 22:53:09
Een nieuw begin in 0 door roadster36
Vandaag om 22:35:04
Probeersel in schaal 0, als dat maar wat wordt! door roadster36
Vandaag om 22:33:14
Martin's geknoei met groen.. door bosje77
Vandaag om 22:26:40
Minimale lengte terugmeldsectie door VvKan
Vandaag om 22:10:43
Fleischmann DB BR218-452-1 door ron.kraaijkamp
Vandaag om 22:05:59
Koppelen Artitec PEC aan Artitec DE-I door Roy van Dijk
Vandaag om 21:59:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bosje77
Vandaag om 21:57:31
Botsing NMBS trein op losgeslagen goederenwagons door Falcon10
Vandaag om 21:55:21
Nieuwe Noorse baan : Nordlandsbanen: Hell Stasjon - Polarsirkelen door Duits-lijntjefan
Vandaag om 21:54:32
Rocrail gebruikersgroep door ron.kraaijkamp
Vandaag om 21:46:33
Roco Plan V geeft zichzelf andere adresnummers door phdirk
Vandaag om 21:38:18
Pendelbaantje: langzamer optrekken en wel meteen stoppen door PeterC
Vandaag om 21:32:19
To sound of niet to sound door Roy van Dijk
Vandaag om 21:30:34
Station Apeldoorn, op foto's en ansichtkaarten door ApeldoRom
Vandaag om 21:08:15
Roco E50 H0 met ESU LokPilot V4.0 na enige tijd rijden onbestuurbaar door Jan-Peter
Vandaag om 21:01:47
Pola Maxi spoor naar Staatsspoor 626 in 0 door roadster36
Vandaag om 20:33:16
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 19:55:01
Hulp met een baanplan gezocht. 350/420 H0 door dave89
Vandaag om 19:47:39
Live workshop vanuit Bentink in Apeldoorn 12.30 uur door Patrick1975
Vandaag om 19:38:44
De Hef in N schaal... door Twanvuurens
Vandaag om 19:37:57
Trix C-Gleis ballast kleur door Daan in Las Vegas
Vandaag om 18:53:23
  

Auteur Topic: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve  (gelezen 11039 keer)

valkyrienineball

  • Offline Offline
  • Berichten: 97
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #90 Gepost op: 20 februari 2020, 22:10:39 »
Goeienavond allen, ik ben weer eens verder opgeschoten en heb eerst maar eens de hoek van het blad rondgezaagd waar de R4 linksvoor loopt.

Dit dus om een betere doorgang in mijn mancave te krijgen.

Daarna ben ik eens gaan experimenteren door even tijdelijk een van mijn kruiswissels te gebruiken op de plek waar straks de 18 graden kruising moet komen.

Dit ziet er al heel wat strakker uit, veel minder rommelig.





Hier een gedeelte waar een klein kopstationnetje kan maar ook een klein rangeerterreintje.



Genoeg ruimte voor drie sporen naast elkaar.



Hier word ik al vrolijker van....



Ik moet gauw rails en de kruising gaan bestellen....

groeten,  Bart

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 172
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #91 Gepost op: 21 februari 2020, 13:23:36 »
Ziet er inderdaad al een stuk beter uit!

Wel ben ik benieuwd hoe je straks uit het station wil komen met je treinen. Volgens mij rij je dan namelijk de gehele route tegen het verkeer in. Of heb je nog ergens een kruiswissel gepland zodat je van de buiten naar de binnenbaan kan gaan?

valkyrienineball

  • Offline Offline
  • Berichten: 97
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #92 Gepost op: 21 februari 2020, 13:44:00 »
klopt, de 6163 kruising komt er in de plaats waar ik nu even, als proef, de kruiswissel heb gelegd.

De kruiswissel komt op een andere plek wel weer terug.

Ik ben nu een beetje aan het uitvogelen hoe ik uit ga komen met de portalen.
Aan de rechterkant waar de twee sporen overgaan straks in een uitneembaar stuk kom ik heel mooi uit.
Daar kan ik een volle lengte rijdraad van 50 cm kwijt.

Hoe ik de verbinding op dat stuk verder maak moet ik nog uitdenken.

Verder wil ik geen uitgebreide wisselstraten gaan maken, geen schaduwstations etc.
Ik vind het rijden over lange stukken met zo groot mogelijke bochten eigenlijk veel leuker dan rangeren eigenlijk.
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2020, 14:02:28 door valkyrienineball »

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 172
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #93 Gepost op: 21 februari 2020, 15:16:31 »
Hoi Bart,

Met een kruiswissel bedoel ik niet het Engelse wissel  ;). Een kruiswissel is officieel een combi van 2 wissels achter elkaar, zodat je van het ene naar het andere spoor kan. Dus.... in jouw geval dat je het station uitrijdt en dan weer van de buiten naar de binnenbaan kan.

Groeten,
Rogier

valkyrienineball

  • Offline Offline
  • Berichten: 97
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #94 Gepost op: 21 februari 2020, 15:26:30 »
Okee, zo bedoel je het.

Het is mijn bedoeling om iedere keer rechts te houden, er komen gedeeltes in die stroomloos gemaakt kunnen worden.
Alle wissels zijn zelfdenkend gemaakt door de vorige eigenaar.

Ik heb zat Fleischmann schakelaars in huis om secties stroomloos te maken.

Het begint te komen in ieder geval.

Ik heb toch de groene vezelplaten er op gelegd, daar kan ik gemakkelijk slootjes uit snijden.
Vastgeplakt heb ik het niet, de portalen houden alles wel op z'n plek.
Mijn rails schroef/prik in in de vezelplaat, ik heb nog een doosje met railschroefjes, ik heb gemerkt dat dat wel wil.

De eerste portaal staat ook al op de plek.... ;D


valkyrienineball

  • Offline Offline
  • Berichten: 97
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #95 Gepost op: 21 februari 2020, 15:56:09 »
Even een vraagje over ringleidingen.

Ik wil dat ook gaan doen voor mijn rails en mijn bovenleidingen.
Hoeveel ruimte word er doorgaans tussen gelaten tussen de aansluitpunten ?

Ik hoor het wel.

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 172
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #96 Gepost op: 21 februari 2020, 16:37:33 »
Ik hou zelf ongeveer elke meter a 1,5 meter aan, meestal merk je na 1 meter al dat de spanning afneemt, dan voorkom je dat was mijn eigen gedachte ;D.

Groeten,
Rogier

valkyrienineball

  • Offline Offline
  • Berichten: 97
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #97 Gepost op: 23 februari 2020, 16:59:40 »
De oversteek gaat gemaakt worden, het is de bedoeling dat dit gedeelte uitneembaar gaat worden.....



Hier een insteekbare constructie van maken:



Ondertussen met de bekabeling begonnen en de wisselaandrijvingen omgedraaid.
Helaas heb ik er een aantal waar de zwarte draad van verdwenen is, maar eens kijken of ik er genoeg heb.


Even afgeplakt tegen het stof.

Leuk dat je ze "zelfdenkend" kunt maken met een kleine handeling.
Voor de zekerheid bewaar ik de brugjes wel......

Voor de voeding van mijn rails ben ik verder gegaan met de methode die mijn vader gebruikte. draden onder de raillasjes.
Hiermee is ook dat geheel uit het zicht.

De grote R4 bocht heb ik al van een verkanting voorzien, bij wijze van proef.
Kunststof stripjes van 1 mm.
Resultaat is een niet te overdreven verkanting, mij bevalt het wel eigenlijk.

En doorrrrr.......

valkyrienineball

  • Offline Offline
  • Berichten: 97
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #98 Gepost op: 23 september 2020, 17:12:27 »
Goeiemiddag allen.
Nog steeds druk bezig met de baan, in de zomerperiode voornamelijk met de LGB baan bezig geweest.
Tot het er te heet voor werd.

Nu de herfst er weer aan begint te komen kriebelt het ook weer wat de H0 baan betreft.

Ik heb eea aangeschaft, een paar rijtuigen voor de blokkendoos (waar nog wat onderdeeltjes missen)



Verder ben ik nog druk aan het bouwen aan de bovenleidingen.
Deze heb ik al eens laten zien:



Aan deze masten komen natuurlijk ook de mastschakelaars, dat is pas priegelwerk.



Mede forumlid Dave was al begonnen en heeft mij gevraagd of ik het verder voor hem af kan maken voor een portaal.



Het begin is er.....



Ik heb er met de leesbril wel moeite mee om het voor elkaar te krijgen, een loeplamp ga ik nog wel aanschaffen hiervoor.

Tot zover.

groeten,  Bart


valkyrienineball

  • Offline Offline
  • Berichten: 97
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #99 Gepost op: 24 september 2020, 16:25:45 »
Nog niet veel opgeschoten tot nu toe maar de eerste schakelaar zit er op en ook al de bliksemafleider.



Wat een gepriegel maar ik heb A gezegd.......

Casmir

  • Offline Offline
  • Berichten: 416
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #100 Gepost op: 24 september 2020, 16:52:16 »
Wacht maar tot je met die dubbele  begint ;D

valkyrienineball

  • Offline Offline
  • Berichten: 97
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #101 Gepost op: 24 september 2020, 17:15:31 »
Ik ben er bang voor, inderdaad.

De stoel zit al hiervan in elkaar, die had Dave al in elkaar gesoldeerd.
De stoel van de enkelvoudige heb ik gedeeltelijk los moeten halen om deze correct weer op te bouwen.
Hier en daar was het wat beschadigd maar daar zie je bijna niks meer van.

De eerste delen van de dubbele gaan zsm er op gemaakt worden.

Ik priegel lekker verder.