Wat zijn we aan het bouwen? > Banen of diorama's

Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve

(1/43) > >>

valkyrienineball:
Hallo allemaal.
Ik wil mij eerst maar even voorstellen, ik ben Bart.
Al jaren voornamelijk bezig met LGB, dat gebeurt allemaal in de tuin.
52 jaar en getrouwd, twee volwassen kinderen waarvan de oudste net het huis uit is.
Mooie gelegenheid om zijn kamer meteen in te pikken en daar mijn werk en hobbykamer van te maken.

Er is een Nederlandse baan in voorbereiding waar op de hoofdbaan bovenleiding aangebracht gaat worden voor mijn elektische loks maar ook Nederlands stoom komt er te rijden.
Alles in H0.
Mijn vader heeft mij een flink aantal dozen met materieel achter de deur geschoven, hier zat veel in wat ik kon gebruiken.
Helaas ook flink wat Lima spul waar ik minder over te spreken ben, wat we daarmee gaan doen zie ik nog wel.

Wat wel zeer bruikbaar is op mijn baan zijn twee 1200 serie loks van Fleischmann, een sikje van Roco, een blokkendoos van Roco en ik heb ook nog een tweetje staan naast het vele Lima spul.
Railmateriaal is allemaal Fleischmann Profirail.

Op dit moment ben ik de bovenleiding aan het verzamelen en aan het opbouwen.
Ik heb gekozen voor Sommerfeldt, mooi in metaal uitgevoerd, stevig en goed soldeerbaar.

Het is mijn bedoeling om voorlangs twee naar buiten openslaande balkondeuren een uitneembaar gedeelte te maken van 160 cm waar toch de bovenleiding gewoon moet werken, dubbelspoors portalen er op net als in het echt.

Binnenkort zal ik even een paar foto's plaatsen als er interesse is.

Voor nu heb ik nog wel een vraagje.

Een gedeelte gaat enkelspoors uitgevoerd worden, ook dat wil ik geloofwaardig maken.
Hoe zit het in Nederland bij enkelspoors trajecten, zijn dan de masten aan een zijde geplaatst of worden ze om en om dan links dan rechts geplaatst ?

Ik hoor het wel.

Bart

AndrevdG:
Hoi Bart,

Welkom op het forum, interessante vraag, met hier het antwoord op het forum

André

Eric B:
Hallo Bart, ook van mij een welkom.

André heeft je al een mooie link naar de encyclopedie gegeven m.b.t. je bovenleidingsvraag, een ander bron van informatie zijn de diverse video's van treinritten die op YouTube te vinden zijn van diverse trajecten, zoals onderstaande van Machinist Stefan, van Den Helder naar Alkmaar.
We beginnen de reis op het punt waar we de enkelsporige lijn op gaan.

https://www.youtube.com/v/JTdyfh-Jjmc&feature=youtu.be&t=99

valkyrienineball:
Dank je voor het welkom en jullie tips, hier kan ik wat mee......

Mijn soldeerskills worden momenteel getest, de Sommerfeldt bouwpakketjes zijn goed te solderen.
De eersten schieten al mooi op.



Ik heb een soort mal gemaakt om ze gemakkelijk op te kunnen bouwen:



Hier heb ik de komende tijd nog wel even werk mee.

Timaximus:
Mooi bovenleiding portaal!

Incl. nette wielafspanners.

MvG,

Timaximus

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie