Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MrBoembas
Vandaag om 02:36:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 02:07:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bahnstrecke 5867 door Schachbrett
Vandaag om 00:39:27
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door Schachbrett
Vandaag om 00:37:53
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
Schneidersein door MartinRT
Vandaag om 00:00:05
NS/32 door RK
18 maart 2024, 23:49:38
Modelbaan Beltheim. door Ronald69
18 maart 2024, 23:41:34
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door bernhard67
18 maart 2024, 23:27:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:18:36
De Hondsrugbaan door Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:17:58
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door MOVisser
18 maart 2024, 23:09:27
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
Perronhoogte TP3 door Klaas Zondervan
18 maart 2024, 22:35:55
Kranenberg, een exercitie in code 70 door wob
18 maart 2024, 22:14:45
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
plaatsen bezetmelders lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:33:54
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
Resetten decoder via Twin Center Fleischmann door Pieter Bregman
18 maart 2024, 21:33:18
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
18 maart 2024, 21:30:41
Zee. Land. door Huup
18 maart 2024, 21:23:57
Digikeijs DR80010 door TBBW
18 maart 2024, 20:03:37
US diorama in H0 door basjuh1981
18 maart 2024, 20:02:44
Kemlerborden (Gevi / UN nummers) ketelwagens door Falkenberg
18 maart 2024, 19:36:20
Rheinburg, TP V/VI door gdh
18 maart 2024, 19:15:56
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 407715 keer)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4569
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #810 Gepost op: 15 januari 2021, 20:29:28 »
Het is nog wel geen zondag maar toch maar even portaal getekend volgens de NEM 105


En uitgesneden


Ergste bobbels van uitsnijden wat weg geschuurd. Lijkt wel aardig maar de nem105 volgend is de hoogte nog steeds bijna 85 mm t.o.v. bovenkant rails. Nog vrij hoog maar aangezien standaard hoogte van rijdraad bovenleiding 70 mm boven spoor is hou ik hem voor nu denk maar zo.

Kan later altijd nog aanpassen of nieuwe maken (is uiteindelijk creatie uit restmateriaal.. de xps snijder heb ik zo snel terugverdiend...)

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1894
  • werken met de aaiket
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #811 Gepost op: 15 januari 2021, 20:39:11 »
Leuk detail, dat nummer van de Bahnstrecke op de sluitsteen !


Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4569
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #812 Gepost op: 15 januari 2021, 20:42:23 »
Scherp Peter....

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22086
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #813 Gepost op: 15 januari 2021, 21:36:41 »
Ben benieuwd naar het vervolg Frank.
Met vriendelijke groet,
Wim

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4569
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #814 Gepost op: 15 januari 2021, 21:43:42 »
Volgende stap is steentjes “krassen”



Gewoon links boven beginnen en dan door tot rechtsonder... denk dat ik nog wel 2 a 3 uur nodig heb om deze af te krijgen...


Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25135
    • Pagina van klaas
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #815 Gepost op: 15 januari 2021, 23:42:50 »
Nog vrij hoog maar aangezien standaard hoogte van rijdraad bovenleiding 70 mm boven spoor is hou ik hem voor nu denk maar zo.
Waar haal je de rijdraadhoogte vandaan? In Nederland hangt de rijdraad standaard op 5,50 meter. Zal in andere landen niet veel verschillend zijn. Dat wordt in H0 63 mm. Volgens NEM201 mag het alles zijn tussen 60 en 73 mm. Je kunt dus nog een hele centimeter naar beneden.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4569
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #816 Gepost op: 16 januari 2021, 10:30:52 »
Hoi Klaas,

Die 70mm is de standaard hoogte van sommerfeld. Zag al dat de NEM standaard hoogte van 69mm aangeeft, en minimum hoogte van 60mm. Zou inderdaad dus nog wat kunnen zakken maar omdat het profiel van de tunnel nu al een stuk smaller is geworden is het al een veel minder gapend gat dan een standaard tunnel ingang.

Heb ook nog wat foto’s van 1:1 gezocht en dan zie ik zowel vrij lage tunnel (meter hoger dan treinmaterieel) maar ook voorbeelden die duidelijk hoger zijn.
Dus vanmorgen bij koffie besloten om deze nu eerst zo eens af te maken en op de baan te plaatsen.

Is uiteindeljk tunnel in de hoofdlijn en daarom denk wel verdedigbaar dat deze wat ruimer is(eens hoger). Mocht het me echt tegen gaan staan heb ik in paar dagen weer nieuwe gemaakt. Nog reststukken xps genoeg. ;D

Bedankt voor het meedenken  (y)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4569
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #817 Gepost op: 17 januari 2021, 12:35:28 »
Even minder leuk klusje tussendoor... met het stijgen van de baan (begonnen op 1 meter van de vloer inmiddels al op ca 1,35 en hoogste niveau komt op 1,5 M1.

Verlichtingsbalk hing prima voor werk op 1 meter hoogte maar nu dus niet meer... dus met wat hulp de hele verlichtinsgbalk maar weggehaald en op ander plaats gehangen..

Voor
 

En na


Maar bij daglicht al verbetering... nu nog even kijken of ik de boel weer beetje uitgelijnd krijg..

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22086
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #818 Gepost op: 17 januari 2021, 12:37:54 »
Mooi opgelost zo Frank  (y)
Goed licht is en blijft gewoon erg belangrijk!
Met vriendelijke groet,
Wim

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4569
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #819 Gepost op: 17 januari 2021, 16:39:31 »
Zo, alles afgesteld en afgezet. Zit nog wel een knik in die ik er niet helemaal uit krijg maar dat mag de pret niet drukken.

Verlichting op baan is er beter op geworden..


Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4569
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #820 Gepost op: 22 januari 2021, 20:46:59 »
Eerste stuk muur begint langzaam vorm te krijgen..



Nog wat steunberen maken en aanbrengen en dan zit de basis van deze kant er in. Deel waar tunnelingang in zit moet nog op juiste hoogte afgesneden worden maar dan moet ik eerst nog bepalen hoe ik verloop van niveau 2 naar niveau 3 exact ga maken. Dus dat komt wel over paar weken.

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22086
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #821 Gepost op: 22 januari 2021, 21:15:27 »
Altijd een mooi gezicht een muur in aanbouw  (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

Thai-Bundesbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 5467
  • Niet spuwen of spouwen, maar doorbouwen
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #822 Gepost op: 23 januari 2021, 05:13:09 »
Indrukwekkende vorderingen Frank. Mooie afmetingen jouw baan.  (y)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4569
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #823 Gepost op: 23 januari 2021, 10:50:50 »
Tja Ed, lockdown heeft ook wel een voordeel. Heb meer tijd voor de hobby  ;D zeker tijdens de afgelopen kerstvakantie.
Nu eerst laatste stuk niet zichtbare spoor leggen en kijken hoe ik de zijwanden van de tunnel ga maken...
Ben de komende jaren nog wel zoet.....

OpaMarc

  • Offline Offline
  • Berichten: 79
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #824 Gepost op: 23 januari 2021, 11:33:17 »
De muur ligt nu al een tipje van de sluier op...dit wordt een prachtige baan (y)
Mvgr,

Marc