Doel:€250.00
Donaties:€197.50

Per saldo:€-52.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 18-09-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS-module: "Grasland" door barry1972
Vandaag om 01:04:49
Artitec CSA-1, stadsbus door Eric-Jan Hartstra
Vandaag om 00:40:57
Zelfbouw rails en wissels H0, waar te beginnen door laurent
Vandaag om 00:13:41
Polderparade door JoopSpoort
21 september 2020, 23:52:27
De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap door AntonM
21 september 2020, 23:43:17
Welke manier van handbediening op wissels? door Klaas Zondervan
21 september 2020, 23:39:24
Beurs in Houten 10 oktober 2020 - de voor- en nabeschouwing door Martin Welberg
21 september 2020, 23:38:08
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door FritsT
21 september 2020, 23:31:18
BNLS-Module: Grasland - de keerlussen met schaduwbakken door Edsko Hekman
21 september 2020, 22:55:12
Re: Beurs in Houten 10 oktober 2020 - de voor- en nabeschouwing door Modellbahnwagen
21 september 2020, 22:48:00
LS-Models 2020, nieuws van de fabrikant. door spoorzeven
21 september 2020, 22:16:23
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Frycio82
21 september 2020, 22:13:16
Projekt 083-338 door Hirschsprung
21 september 2020, 22:12:22
Raadplaatje door Cc72000
21 september 2020, 22:07:22
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door raymond erdtsieck
21 september 2020, 21:35:12
Live met video rijden door Fritsprt
21 september 2020, 21:25:37
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door NS1220
21 september 2020, 21:22:12
Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0 door Edgy
21 september 2020, 20:57:17
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hendrik Jan
21 september 2020, 20:54:06
Openen Jouef BB67604 - HJ2340 door RonaldvA
21 september 2020, 20:14:30
Bestaat er een lijstje met voedingen die niet meer veilig zijn? door Olav
21 september 2020, 20:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Edde
21 september 2020, 19:50:34
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Niels B
21 september 2020, 19:49:35
Frans loodsje et cetera door Noordernet
21 september 2020, 19:47:44
Uitlezen decoder met Twin-Center door phdirk
21 september 2020, 19:44:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Andre Pronk
21 september 2020, 19:38:04
Omzetten bestanden van SQ13 mini camera naar iPhone. door Sven
21 september 2020, 19:32:53
Doornvliet door cor_b
21 september 2020, 19:19:33
Van Swarzach naar Swarzburg door nkob
21 september 2020, 19:08:29
Afdraaien van locwielen naar RP25 door Klaas Zondervan
21 september 2020, 19:04:14
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 59437 keer)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1179
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #405 Gepost op: 01 augustus 2020, 14:27:12 »
Omdat er nog paar kleine foutjes in het spoorplan zaten (te weinig vrije hoogte tussen de lagen op 2 plaatsen) en de printer-driver niet goed geïnstalleerd was (waardoor de boel niet exact 1:10 was) maar begonnen met nieuwe tekening voor het zichtbare deel...



Meteen de wegen ook maar op maat van de Spörle gipsmallen gezet.
Tekening moet vrij exact worden omdat dit later de basis wordt om de maatvoering van de verdere onderbouw (constructie) van de baan te bepalen.

Gr Frank
En we stomen door....

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 789
    • Altwied im Westerwald
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #406 Gepost op: 01 augustus 2020, 14:54:28 »
Hoi Frank,

Leuk om de vorderingen in je baanplan te zien! Het eindstationnetje ziet er nu goed uit en biedt veel mogelijkheden.

Nog een paar opmerkingen:

Het doorgangsstation is erg klein om voor een (voormalig) knooppunt door te gaan. Slechts 2 doorgaande sporen. Ik zou er nog minimaal een 3e spoor bij leggen. Eventueel buiten gebruik en overwoekerd, maar ook voor het normale treinverkeer kan het handig zijn om een extra trein te kunnen plaatsen. Bv een goederentrein die opzij wordt genomen terwijl 2 personentreinen in het station kruisen.
Ook een extra opstelspoor kan handig zijn om net iets meer materieel (goederenwagens of rijtuigen voor een spitstrein) te kunnen stallen. En je hebt ruimte genoeg. Het zal er niet overladen door worden.

de engelsewissel heb ik toch in de hoofdbaan laten zitten. Dit om reden dat ik hem toch heb liggen.
Het is natuurlijk jouw keuze, maar persoonlijk zou ik er toch een overloop met 2 enkele wissels nemen ipv het engels wissel. De engelsman is prima in het knooppuntstation te gebruiken, bv om 2 opstelsporen aan te sluiten.

Groet, Wim
Altwied im Westerwald, zijlijn Westerwald, Ep IV, schaal N
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1179
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #407 Gepost op: 01 augustus 2020, 15:36:12 »
In het thema van station wat eindpunt is van opgeheven baan zou ik er nog wel zoiets van kunnen maken:



Of het perron er dan nog moet liggen of al verwijderd is kan ik nog bepalen.
Station had dan 2 kopsporen en 2 doorgaande sporen voor de enkele trein die nog door gaat tot eind halte
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1179
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #408 Gepost op: 01 augustus 2020, 21:09:42 »
Langzaam krijgt de “definitieve” layout van het zichtbare deel vorm.



Boven de vervallen versie, daaronder de wat mij betreft definitieve. Hierop ook al het extra stationsspoor.

En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1179
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #409 Gepost op: 03 augustus 2020, 09:35:23 »
Omdat het vandaag toch geen vakantieweer is maar even wat tijd rond de baan rondbrengen.
Beginnend met het aansluiten van alle bezetmelders.
Omdat ik de indeling van Z21 en boosters secties wat heb aangepast eerst alle bezetmelders maar opnieuw genummerd en over de 4 (2x 2) modules verdeeld.



Heb ik het meteen goed gedocumenteerd en aansluiten wordt een stuk eenvoudiger.
En we stomen door....

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 3345
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #410 Gepost op: 03 augustus 2020, 10:02:11 »
Volg je verrichtingen met grote interesse. Dat extra stationsspoor is een goede, maar zou toch voor de eerste variant gaan, konden treinen gelijktijdig binnenkomen. Dat zag je vaak op dat soort stationnetjes. Ook zou je het stationsgebouw iets naar voren kunnen halen (er lijkt ruimte voor te zijn) en een van de twee kopsporen ook naar rechts kunnen aansluiten of in ieder geval de suggestie wekken dat het ooit zo was. De lok van de trein op de opgeheven lijn moest toch ook kunnen omlopen. En een inrijsein met kruis langs de opgeheven lijn is ook een aardig motief (ergens een sein zonder aandrijving scoren voor relatief weinig).
Groet, Frank

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1179
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #411 Gepost op: 03 augustus 2020, 21:50:26 »
Boel bedrading aangesloten vandaag. Vanavond nog even verder met de voorbereiding van de constructie van de onderste laag van het zichtbare deel.
Vorm van de tekening overgetrokken op transparant-papier.

Morgen nog even baanplan printen met verborgen rails zodat ik ook aansluitende delen (links en rechts) naar de hellingbanen kan toevoegen.

Die leg ik op mm-papier zodat ik de vorm op raster in schaal 1:10 heb

wat ik dan kan overnemen op het multiplex en vervolgens kan uitzagen.

Niet op de mm maar voldoende nauwkeurig om tot het geplande ontwerp te komen.

Wordt vervolgd...
En we stomen door....

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 10460
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #412 Gepost op: 03 augustus 2020, 22:00:44 »
Je pakt het geheel heel serieus aan Cor. En een goede voorbereiding is het halve werk  (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1179
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #413 Gepost op: 03 augustus 2020, 22:08:13 »
@ Frank (spoorzeven): bedankt voor de input.

Ik heb deze optie echter uitgewerkt komt alleen niet goed uit . wissel die ik dan moet vervangen is nu een naar links afbuigende wissel, als ik hier een Engelsman leg dan past het niet en moet ik ongeveer hele emplacement opnieuw ontwerpen. Ik heb er nu een drieweg wissel ingelegd die ik nog heb liggen (ook ik moet wel eens aan de budgetten denken  :o) en er zo inpast.

Bedenk nu wel dat ik links de wissel en Engelsman nog kan omruilen. Dan kan je in iedergeval bovenste spoor bereiken (of verlaten) en tegelijk de oude lijn op/af (of naar de werkplaats)


En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1179
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #414 Gepost op: 03 augustus 2020, 22:13:59 »
Bedankt Wim,

Ik weet overigens niet hoe Cor het aanpakt  ;D maar merk wel dat ik ondanks dat plannen (of misschien en dankzij ) toch steeds weer tegen zaken aanloop die aanpassing tot gevolg hebben en ik reken er op dat als de constructie straks staat de zaag er ook nog wel een keer in moet.

Maar dat is ook wel de lol en uitdaging van deze hobby (anders kun je beter een startsetje kopen en een rondje leggen).

Gr Frank
En we stomen door....

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #415 Gepost op: 04 augustus 2020, 09:38:16 »
Oogt veel logischer die laatste aanpassing met het omdraaien van de engelsman en wissel links  (y)
Zo wordt het plan beter en beter.
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 10*

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1179
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #416 Gepost op: 07 augustus 2020, 10:49:20 »
Om dat het onder het pannendak al erg warm is maar uitgeweken naar de schaduw in de tuin..

(DCC bedrading voor de servodecoders voorbereiden)
En we stomen door....

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 10460
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #417 Gepost op: 07 augustus 2020, 11:10:15 »
Verstandige en handige keuze Frank  (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1179
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #418 Gepost op: 08 augustus 2020, 14:05:06 »
Ondanks de warmte op de 2e (hobby) verdieping de komende dagen toch poging doen om de constructie voor onderste laag van zichtbare deel (het doorgaande hoofdspoor) te maken. Vandaag het benodigde ijzerwerk ingeslagen...

Morgen alle locs van de baan halen en dan maandagochtend aan de slag met het plaatmateriaal 🥵
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1179
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #419 Gepost op: 09 augustus 2020, 20:27:44 »
Eigenlijk veel te warm hier boven maar met de ramen open aan 3 kanten en een ventilator op de bar in mijn rug

Is het net te doen om nog wat bedrading aan te sluiten

🥵
En we stomen door....