Doel:€250.00
Donaties:€172.50

Per saldo:€-77.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door Wim Janse
Vandaag om 13:31:11
Decals vernissen door Henk Veenstra
Vandaag om 13:30:53
IR lichtsluis van Modelbouwled, handleiding gevraagd. door Te 2/2
Vandaag om 13:30:48
Diodeschakeling met stroomdetectie door ron.kraaijkamp
Vandaag om 13:28:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door GORILLUS
Vandaag om 13:27:14
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 13:21:50
MB-module: "Nostalgie" door Chris80
Vandaag om 13:17:59
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door wpinkhof
Vandaag om 13:17:44
Neurenberg: omgekeerd wensenlijstje door Forever Rocofan
Vandaag om 13:15:33
Bedrading locomotief solderen door Carel Ruysink
Vandaag om 13:14:07
PCC’s en andere trams voor Delft, h0 door Zoedelaar
Vandaag om 13:11:31
Modelspoorbaan Fleischmann door Rolando
Vandaag om 13:10:09
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Rolando
Vandaag om 12:47:54
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door charp
Vandaag om 12:47:30
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door ingenium
Vandaag om 12:37:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ron.kraaijkamp
Vandaag om 12:28:21
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Andre Pronk
Vandaag om 12:23:11
De knutsels van een badeend door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:07:22
Werkplaats - (Baanplan H0) door Frans Peeters
Vandaag om 12:01:27
Met Amerikaanse treinen rijden door Remystoom
Vandaag om 11:59:31
Busch 2021 door ATB
Vandaag om 11:56:38
Märklin 2021 H0, nieuws van de fabrikant. door Ronald69
Vandaag om 11:54:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Bert V
Vandaag om 11:49:59
SPitfire & SPoor-1 door JaJo
Vandaag om 11:46:26
[BNLS-actie] Tolhuisje in 0, H0 en N door Edsko Hekman
Vandaag om 11:44:56
NS ICNG (1:220) door Mitchell
Vandaag om 11:31:21
Doornvliet door CeesJ
Vandaag om 11:27:35
ESU Ecos 2 uit te breiden om meerdere treinen handbediend te laten rijden? door Erjen89
Vandaag om 11:20:24
Viessmann 5077 rijtuigverlichting door bellejt
Vandaag om 11:18:41
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 10:28:59
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 94378 keer)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1496
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #270 Gepost op: 23 maart 2020, 14:30:22 »
Hoi Bart,

Bedankt.

Wat lijmen betreft, ik gebruik Pattex 100%. Zowel voor de kurkbedding als de rail. Bij de rails doe ik op 4 á 5 bielsen per railstuk lijm. Voldoende om vast te zetten. Als ik ze los wil hebben even voorzichtig hobby (afbreekmes) voorzichtig tussen kurk en rails doorhalen. Restanten van de lijm kun je van de biels afwrijven en dan is deze dus weer lijmvrij.
Verder flexibel, vrij snel droog maar lang genoeg tijd om nog wat correcties aan te brengen.

En nee, geen aandelen  ;D
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1496
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #271 Gepost op: 23 maart 2020, 14:31:21 »
Zie dat Ronald me al voor was.... 
En we stomen door....

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 360
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #272 Gepost op: 23 maart 2020, 17:23:47 »
De bekerhouder is wel de topper hoor (y) :angel:
Mvg,
Bas

K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Mijn YouTube-kanaal

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1496
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #273 Gepost op: 23 maart 2020, 21:14:41 »
En we zijn weer rails aan het leggen....

Toch lekker in deze tijd als je ook een hobby hebt die je lekker alleen kunt doen...#intelligentafstandhouden
En we stomen door....

BAD

  • Offline Offline
  • Berichten: 81
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #274 Gepost op: 24 maart 2020, 21:30:17 »
Thanks!

Daniels

  • Offline Offline
  • Berichten: 763
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #275 Gepost op: 24 maart 2020, 21:52:08 »
Ziet er goed uit Frank!

Ik heb mijn cave ook al voldoende gevuld met bouw materiaal om de crisis door te komen. Het gaat ons lukken!

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1496
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #276 Gepost op: 24 maart 2020, 21:59:33 »
Korte dinsdag (dames grace atonomy en andere ziekenhuis series, ik dus modelbouw avond) update.

Vandaag letterlijk wat laatste losse eindjes aan elkaar geknoopt waardoor de hele linkerzijde van het schaduwstation nu aangesloten is.
Inmiddels al een kleine 200 meter (inschatting) draad verwerkt (1,5 mm2 voor ringleiding, 0,75 mm2 voor verdeelleiding en 0,14mm2 voor de aansluiting op elk railstuk. Alle meldsecties bestaan uit 2 railstukken zodat elke meldsecties ook dubbel aangesloten is.
Wellicht wat overdone maar zo weet ik zeker dat in de toekomst  de voeding/detectie  het probleem niet gaat worden.

Nu dus door naar andere zijde. Deze komt op de 1e booste en krijgt dus zijn eigen ringleiding. (Om te voorkomen dat per ongeluk draden op verkeerde booster sectie aansluit wou ik eerste deel helemaal af hebben voordat ik met bedrading deel 2 ga beginnen.

Wordt vervolgd
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1496
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #277 Gepost op: 24 maart 2020, 22:01:57 »
Ziet er goed uit Frank!

Ik heb mijn cave ook al voldoende gevuld met bouw materiaal om de crisis door te komen. Het gaat ons lukken!

Ik moet alleen nog benodigde draad voor ringleiding 2e deel hebben (meeste winkels hebben geen 1,5mm). Morgen nog maar even online bestellen.
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1496
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #278 Gepost op: 27 maart 2020, 18:01:04 »
Zo, bedrading voor ringleiding (part 2) is vandaag bezorgd dus dit weekend blijven we netjes binnen. Enige buitenactiviteit is rondje door de polder met de hond.
#let’sbeatcorona
En we stomen door....

Daniels

  • Offline Offline
  • Berichten: 763
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #279 Gepost op: 27 maart 2020, 22:11:41 »
Veel succes!

Wij gaan tuinieren hier dit weekend, de treinbaan blijft nog even in opslag.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1496
Re: Bahnstrecke 5
« Reactie #280 Gepost op: 29 maart 2020, 13:10:07 »
Om herhaling van stuk geboorde bedrading te voorkomen (iets met ezel en een steen)


eerst maar alle doorvoergaten in de spanten boren.
Alles eerst afgetekend met malletje dus nu even boren (en daarna stofzuigen  :()
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2020, 15:25:46 door Bert van Gelder »
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1496
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #281 Gepost op: 29 maart 2020, 16:20:27 »
Omdat de utp kabel tussen computer en Z21 geconfisqueerd is voor thuis werken (en dit waarschijnlijk nog wel even gaat duren  :( ) maar even nieuwe kabel maken zodat de treinen de komende weken een beetje de benen kunnen strekken

Kleine moeite voor goed doel...
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2020, 16:24:48 door Bert van Gelder »
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1496
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #282 Gepost op: 02 april 2020, 21:07:33 »
En dan rustig aan de ringleidingen aan de rechterzijde van het schaduwstation maken... is even werk maar met muziekje op de achtergrond ook wel rustgevend in de coronahecktiek.
Voordeel is dat als ik de rails ga leggen alles ook meten kan aansluiten.
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1496
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #283 Gepost op: 05 april 2020, 12:56:12 »
Zat nog een beetje te stoeien met de plaats waar ik mijn inregelspoor en programmeer spoor zou maken. Ga deze toch maar niet ergens op de baan er tussen frotten. Komt bij mijn bureau waar computer staat op de wand.
Nu het besluit genomen is deze maar eens gaan maken.. het begin
Alles van resten van de onderbouw en schaduwstation...
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1496
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #284 Gepost op: 05 april 2020, 14:35:48 »
Houtwerk is gereed... rand voorzijde nog voorlopig, gaat pas echt vast als de rails ligt.

Voorste spoor rechts (met BR 64) wordt het programmeerspoor, achterste spoor (met V60) loopt helemaal door naar de hoek links en is inregelspoor (snelheidsmeting).
En we stomen door....