Doel:€250.00
Donaties:€150.00

Per saldo:€-100.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 08-12-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Afmetingen tankwagens door GerardJM
Vandaag om 17:32:00
De Wim Vink 2020 H0 treinen kalender komt eraan. door Wim Vink
Vandaag om 17:29:32
Knipperlichtschakeling door NL-modelspoor
Vandaag om 17:28:51
SGM; de laatste loodjes. Fotodraadje. door Dpc Fo
Vandaag om 17:23:42
De CanBus komt naar Kranenberg, Arduino's en de CanBus door meino
Vandaag om 17:19:53
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 17:05:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ric
Vandaag om 16:58:57
Piko NS1100, materieelbespreking door MartinH0
Vandaag om 16:43:19
Fleischmann modellgleis wissel in elkaar zetten door Arjen52
Vandaag om 16:41:16
Mardec WIDO door NTeering
Vandaag om 16:26:14
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 16:20:06
Raadplaatje door BrightonBelle
Vandaag om 16:09:00
Ostmühle, rangeerbaan in spoor 0 door Hendrik Jan
Vandaag om 15:54:07
Wensendraadje Nederlands 2020 door Luit
Vandaag om 15:42:12
Roco Geoline wissel digitaal gemaakt, werkt niet. door bmwpiet
Vandaag om 15:37:57
TCM Opnieuw beginnen met een modelbaan. door FHJ Seller
Vandaag om 15:21:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:52:22
Roco NS 200/300 Sik, model 2019 door Bartje81
Vandaag om 14:46:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Reeks77
Vandaag om 14:34:42
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door ChristiaanB
Vandaag om 12:57:50
Roco 2019 door Sander Fondse
Vandaag om 12:55:23
Peco korte kruising SL-E393F, waar sluit je draden aan? door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:33:38
Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0 door Deetrein
Vandaag om 12:24:52
MB-module: Hielan Ware door Hendrik Jan
Vandaag om 11:54:36
Een klein stukje Scotland door Hendrik Jan
Vandaag om 11:47:07
WLAN maus + Z21 'P' error door Sven
Vandaag om 11:17:27
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door St00mboy
Vandaag om 11:14:41
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 11:12:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
Vandaag om 11:01:08
DDM-1 & DD-AR; de laatste loodjes. Fotodraadje. door Bob R.
Vandaag om 10:24:37
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 3492 keer)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 786
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #15 Gepost op: 01 december 2019, 21:15:25 »
De poten krijgen vorm.
Moeten er uiteindelijk 4 stuks worden voorzien van zwenkwielen.
Wat er nu staat komt nog uit de onderbouw van de Bröckenbahn.
Komen straks 2400 mm h.o.h. te staan. Daaronder straks de opslag van de bakken met trein- en hobbyspul en het gereedschap dat nu nog her en der in de ruimte staat.

En we stomen door....

Romavami

  • Offline Offline
  • Berichten: 278
  • Carpe diem
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #16 Gepost op: 01 december 2019, 21:22:28 »
Ik ga je ook nieuwsgierig volgen.
 (y)
Groet, Rob

Nieuwbouw Zevenheuvelenbaan H0 - digitaal DCC
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,62535.0.html: DCC - Z1 OpenDCC centrale -Digikeijs decoders, bezet en terugmelders - H0 - Rocrail - Flm Profirail na veel vallen en weer opstaan.

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3433
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #17 Gepost op: 02 december 2019, 13:13:19 »
Frank,

Sorry voor de late reactie, maar in het weekend leef ik zoveel mogelijk analoog. Het enige digitale is dan mijn trein en telefoon.

Je baanplan zoals jij die zelf hebt gegeven met daar in rode en blauwe lijnen:

Zoals ik al verwacht zijn de groene en paarse lijn op het bovenliggende nieveau verbonden en kan de trein dus rechtstreeks door steken van paars naar groen. Zoals je ziet bij het begin van de paarse en groene lijn (waar ze de helix in gaan) staat daar de polariteit voor een rechtstreekse verbinding. Als je de beide lijnen volgt naar de wisselstraat zie je aan de kleuren dat aan beide zijden van het blauwe lijntje dat de polariteit tegengesteld is. Dus of in de paarse helling of in de groene helling nog een keerlus schakeling opnemen. Verder zou ik nog eens goed nadenken waar je de andere keerlusschakelingen gaat plaatsen. Zowel paars als groen zijn al keerlussen op zich.


@tijgernootje:
Ruim de boel maar op, want dit is wat mij betreft de laatste keer dat ik er over post.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Bram w

  • Offline Offline
  • Berichten: 872
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #18 Gepost op: 02 december 2019, 15:37:02 »
ik ook.

groet Bram.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 786
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #19 Gepost op: 02 december 2019, 19:46:39 »
Zo, de stroken voor de basis zijn ook binnen..

18 mm populieren multiplex netjes door de lokale Praxis in stroken van 150mm en130mm breed gezaagd.
Zelf ook weer aan de beterende hand en komend weekend 4 dagen vrij (wel nog met mijn verjaardag er bij) dus zal dit weekend een eind opgeschoten zijn met de onderbouw.
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 786
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #20 Gepost op: 02 december 2019, 20:46:49 »
Nog even over de polarisatie versus benodigde keerlusmodules:
Ik heb het hele schaduwstation en de opzet van de hoofdlijn op het zichtbare deel voorzien van rode en groen rail..(jammer dat dit niet in Anyrail kan )

Mijn conlclusie, met de 2 al geplande keerlussen (voorzien van Rosoft xtreme keerlus module dus 2 kanten op te berijden) gaat het goed. Bij de korte verbindingssporen (geel omcirkeld) is de polaritiet gelijk.
De roze delen zijn de locaties voor de ompoling.

 ???
En we stomen door....

Erik Baas

  • Offline Offline
  • Berichten: 75
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #21 Gepost op: 02 december 2019, 21:01:17 »
[..] rode en groen rail..(jammer dat dit niet in Anyrail kan )

Dat kan wél: rechtsklik op een rail (of een groep geselecteerde rails), en klik "Create section". Je kunt dan voor die sectie een Name en Usage invullen en een kleur kiezen.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 786
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #22 Gepost op: 02 december 2019, 21:56:20 »
@Erik: bedoelde het aangeven van de polariteit (linker & rechter spoorstaaf) zodat je kan zien of je een kortsluiting creëert in je baanplan.

Intussen wordt het hier de komende week een timmerwerkplaats.


3 van de 4 poten zijn af (behoudens de wielen maar die schijn ik komend weekend voor mijn verjaardag te krijgen  :o. Is overigens mijn eigen schuld vanmiddag het aanbod voor een BR23 afgeslagen ::)) en gestart met het 1 frame. Daar zit nog wel even wat tijd in ivm de half/hout verbindingen die in de tussenliggers moeten komen. Wil ook meteen alle doorvoeren voor de ringleidingen goed positioneren zodat alles straks mooi strak langs de rand aangelegd kan worden.
Dus dat wordt nog passen en meten (en weer passen en meten etc etc)
« Laatst bewerkt op: 03 december 2019, 11:54:34 door Bert van Gelder »
En we stomen door....

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3433
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #23 Gepost op: 03 december 2019, 11:44:50 »
Frank,

Je hebt helemaal gelijk. Ik had deze manier over het hoofd gezien, was in de war gebracht door je opmerking over rondrijden.
De twee getekende keerlussen zijn voor deze layout de benodigde twee keerlussen  (y)

Groet,

Gerard van der Sel.

PS: Die eraan denkt om deze schaduwstation constructie ook toe te passen.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 8455
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #24 Gepost op: 03 december 2019, 11:49:31 »
Kom maar op met de suggesties en meningen  ;D
Gr Frank
Ik zou het blauwe stukje spoor wat verzorging en "industrie spoor" verbind,weglaten.
Een loc vanuit industrie je verzorging spoor op laten rijden kan in verkeerde aard vallen bij personeel wat net na die aansluiting een loc verzorgd,ook de mcn van die loc die erheen rijd en niet verder kan,zal niet blij zijn.
Die moet immers terug naar waar die vandaan kwam  ;D
Voordeel van die aanpassing,je bespaart een wissel,kan je rangeersporen iets langer maken(linker wissel iets naar links schuiven)
Als je alles iets naar boven schuift,dan zou je zelfs kunnen overwegen om er een 3e rangeerspoortje bij te plaatsen,dat is afhankelijk van je soort geplande industrie wellicht handig.
Verder kan je als je die verbinding weg laat vallen waarover ik het had,de industriesporen langer maken,paars wissel 1 of 2 railstukken opschuiven naar rechts en je kan ook daar misschien nog een 3e spoortje bij plaatsen voor meer industrie.
Tot zover mijn suggestie's voor het moment  ;)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 786
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #25 Gepost op: 03 december 2019, 21:46:06 »
Zo, eerste van de 3 frames zit in elkaar

Als ze straks op hun poten staan komen er wel nog een paar schoortjes in de hoeken zodat het nog wat stabieler wordt.

Intussen bedankt voor de tips op het baanplan. Ga ik mee aan de slag.
En we stomen door....

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 8455
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #26 Gepost op: 04 december 2019, 16:00:54 »
@tijgernootje:
Ruim de boel maar op, want dit is wat mij betreft de laatste keer dat ik er over post.

Groet,

Gerard van der Sel.
Weet niet wat je daarmee bedoelt  ???
Ik wilde met mijn 1ste berichtje in dit draadje enkel zeggen dat ik er voor ga zitten om de bouw van deze nieuwe baan te gaan volgen,niet meer en niet minder  :angel:
Wat dacht jij dan dat ik bedoelde ?,misverstanden help ik graag uit de weg,daar heeft niemand wat aan.

@ Frank,
Het zijn zomaar wat suggestie's,je MOET er niks mee,maar ik ben in elk geval wel benieuwd hoe je het zelf vind als je het zo als proef tekening voor je neus hebt.
Wellicht heb je er iets aan,vind je t niks,dat kan evengoed,niet geschoten bespaart kogels zeg maar  ;D ;)
Suc6 met de verder opbouw van je onderbouw  (y)
« Laatst bewerkt op: 04 december 2019, 16:05:59 door tijgernootje »

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 786
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #27 Gepost op: 04 december 2019, 18:13:01 »
Hoi Floris,

Ik moet zeker niets maar neem graag goede suggesties ter harte. En moet zeggen dat die van jou wel hier onder valt. Heb dit spoortje er bij gezet om omloop te creëren maar dat doe je ook door derde opstelspoor te maken.
Ik ga dit dus zeker eens uitwerken in het plan.

Maar als je het niet erg vindt ga ik de komende beschikbare uren eerst aan de onderbouw spenderen. ;D

En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 786
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #28 Gepost op: 06 december 2019, 13:03:03 »
na verbouwing van de hobbyzolder moest er nog een nieuwe plek komen waar o.a. de computer tbv baanbesturing en wat opslagruimte.
Deze vandaag dus eerst maar eens in elkaar geffrut met overbodige kast, rest plaaatmateiaal en poten die nog in een hoekje van de schuur lagen.

Nu de electra van rechts nog even stukje  doortrekken en dan begint het wat te worden
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 786
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #29 Gepost op: 06 december 2019, 16:36:35 »
Voor het idee even het eerste frame (tijdelijk)op zijn plaats gezet.

Voor definitieve plaatsing moet ik poten eerst nog voorzien van wielen en extra schoren.
Staat voor maandag op de planning.
En we stomen door....