Vraag en antwoord > Digitaal

Roco z21 start + Halling tram

(1/4) > >>

Thomasmassen:
Hallo Forum Leden,

Ik had eigenlijk 2 vraagjes

Goede kameraad van me heeft inmiddels de hobby van modelspoor weer opgepakt.  Via een collega van hem heeft hij een baan gekocht incl digitale treinen.

Het is een bergbaan.

In het dal lopen 2 sporen en boven in de berg lopen ook 2 sporen. De vorige eigenaar heeft deze sporen met elkaar gekoppeld. Nu kan mijn kameraad op elk spoor een digitale trein laten rijden zonder problemen, maar hij wil eigenlijk op elk spoor gewoon 2 treinen achter elkaar laten rijden. Nu wil dit niet met 1 Roco z21 START en een multimaus. te weinig power

Is het mogelijk om de banen te splitsen?  wat ik daarmee bedoel: Hij kan voor 4 tientjes nog een Z21 start kopen met multimaus. Is het dus mogelijk om de ene Z21 START control device  aan te sluiten op het dubbele spoor wat door de bergen loopt en de andere Z21 START op het dubbele spoor door het dal?

Is dit mogelijk of levert dit storingen op?

Hoop dat de vraag duidelijk is !!


Daarnaast nog een vraag over trams van Leopold Halling:

https://shop.ferro-train.com/hallingShop/Article/GT6-B33-M

Deze tram heeft bij omschrijving staan Mit digitalschnitstelle !! Houdt dit nou in dat hij digitaal is of betekent het dat hij digitaal voorbereid is en dat je zelf nog een decoder moet inbouwen?

Heel erg bedankt alvast iedereen

ramdani:
hallo,

je kan geen 2 digitale centrales op 1 baan gebruiken,tenzij je de beneden- en bovenbaan loskoppelt van elkaar;
normaal moet je met een z21 4 treinen kunnen laten rijden;
waarschijnlijk heb je maar 1 stroomaansluiting,dan is het veel beter om een ringleiding aan te leggen zodat je overal genoeg power hebt;

die tram is digitaal voorbereid,je moet zelf nog een decoder inbouwen;

mvg,
Michel

Thomasmassen:
Ramdani :

je kan geen 2 digitale centrales op 1 baan gebruiken,tenzij je de beneden- en bovenbaan loskoppelt van elkaar; citaat

Dat is ook de bedoeling !! 

Op de onderste 2 rails een z21 aansluiten en op de bovenste 2 rails en z21 aansluiten ! Dus deze rails zijn dan niet met elkaar verbonden. !! Dus dat is wel mogelijk ?
Ik weet niet precies hoe de trein een seintje krijgt. Je sluit de z21 aan op de rail dan sluit je de multimaus aan. Maar hoe ontvangt de trein het signaal? Is dat draadloos of.........

Zo ja kunnen de signalen van de losse z21 elkaar dan niet verstoren?

Wat bedoel je precies met maar 1 stroomaansluiting?

Okey digitaal voorbereid dus hij rijdt gewoon Analoog !! De tram is me duidelijk !! Bedankt

ramdani:

--- Citaat van: Thomasmassen op 19 oktober 2019, 15:19:40 ---
Op de onderste 2 rails een z21 aansluiten en op de bovenste 2 rails en z21 aansluiten ! Dus deze rails zijn dan niet met elkaar verbonden. !! Dus dat is wel mogelijk ?


--- Einde van citaat ---

ja ,dit is mogelijk;

Thomasmassen:
Okey bedankt, dus het is eigenlijk best simpel haha

Heel erg bedankt

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie